Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op Slaapkamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweken op Slaapkamer

    Beste lezers,

    Ik heb de voornemens op binnen een aanzienlijke korte tijd te beginnen met het houden van vogels in kooien op een lege slaapkamer. Ik weet niet of dit wel kan en zo ja, heeft u dan enkele tips waar ik rekening mee moet houden.


  • #2
    Dat doe ik al een hele tijd, gaat prima.
    Denk aan verse lucht en aan voldoende licht. Ik heb een ventilator die de lucht naar buiten blaast en de deur altijd op een kiertje voor aanvoer van verse lucht (van de overloop). Het meeste stof komt zo niet de overloop op.

    Ik heb in elke kooi een kleine tl-buis geplaatst en die afgeschermd met een strookje hout.

    Hier wat foto's.




    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Heeee ,Ton ,,dat ziet er erg mooi uit.
      Zo zie je maar ,ik ben niet altijd negatief over (broed)kooien.
      Het ziet er erg mooi en gezellig uit.

      Opmerking


      • #4
        Ton, die Collared Warbling Finches zijn dat holenbroeders???
        Dacht dat open nest broeders waren

        Opmerking


        • #5
          Mooi gedaan Ton, vooral die natuurlijke zitstokken en kunststof beplanting.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Heeee ,Ton ,,dat ziet er erg mooi uit.
            Zo zie je maar ,ik ben niet altijd negatief over (broed)kooien.
            Het ziet er erg mooi en gezellig uit.

            dat ziet er inderdaad schitterend uit, heel iets anders dan mijn witte broedkooien.

            dit is echt schitterend
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Hallo Ameijn

              Oorspronkelijk geplaatst door ameijm
              Beste lezers,

              Ik heb de voornemens op binnen een aanzienlijke korte tijd te beginnen met het houden van vogels in kooien op een lege slaapkamer. Ik weet niet of dit wel kan en zo ja, heeft u dan enkele tips waar ik rekening mee moet houden.

              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Dank voor de leuke reacties. Inderdaad is dit een manier waarop het ook kan, niet beter of slechter, gewoon anders.

                Ton, die Collared Warbling Finches zijn dat holenbroeders???
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Ameijm,

                  ja hoor dat gaat goed je moet inderdaad wel goed voor frisse lucht zorgen hoor.
                  zelf heb ik gouldamadines op een lege slaapkamer waar bij mij gewoon 2 tl
                  bakken hangen, en ik heb een groot dakkapel waar veel licht en zon door kan

                  en het broeden gaat uitstekend hoor.
                  je moet gewoon jezelf wel even aan wennen dat je dagelijks stofzuig voor het stof wat van de vogels af kom.

                  bij mij blijven ze nu tot dat het open weer aan breek daar, en gaan dan weer buiten de voiliere in.

                  maar nu hebben ze ook al eitjes gelegd, en ik heb inmiddels ook jongen op stok.

                  o ja wat je ook moet doen is een radio aan zetten voor ze dan schrikken ze minder, niet te hard hoor.

                  groetjes petra en veel plezier met je hobby.

                  Opmerking


                  • #10
                    kweken op slaapkamer

                    Beste Ton,

                    Bedankt voor je reactie en voor de mooie foto's. Heb je de kooien zelf gemaakt en verbruiken de TL-lampen niet veel stroom of valt dit wel mee?

                    Opmerking


                    • #11
                      Is er nog een kamer vrij?

                      He Ton ziet er echt leuk uit ze zullen zich zo inschrijven voor een vrije kamer.Oh ja heb je al eens gekweekt met de warblervinken, zien er nl goed uit het is mij nooit gelukt vrg Rob..

                      Opmerking


                      • #12
                        Alles is zelfgebouwd, dat is een deel van de vogelhobby voor mij. Ik heb 15 tl-lampen van 18 watt, dus ik vind het wel meevallen.
                        Ik heb ook spaarlampen geprobeerd maar die kleur vond ik niet mooi.

                        Nog een tip voor de slaapkamer: leg een goede mat aan de binnenkant bij de deur, dat scheelt je heel veel rommel die je anders door het hele huis loopt.

                        De Warblervinken heb ik nu anderhalf jaar, ze hebben nog niet gebroed, ik hoop komend jaar...
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X