Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Insecten Diamantduifjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Insecten Diamantduifjes

    Hallo allemaal!

    Ik had een vraagje
    Ik heb een koppel Diamantduifjes en geef ze tropisch voer en kanariezaad dat gaat allemaal prima....
    Maar mogen ze ook wat insecten? Zo ja welke mogen ze hebben??

    Alvast vriendelijk bedankt!!

    Groetjes
    Bekijk ook eens mijn honden website:

    www.kenneloftherisingangels.webs.com

  • #2
    Insecten hoef je ze niet te geven, het zijn echte zaadeters. Je kan wel wat eivoer geven, hiervan eten ze graag. En zorg ervoor dat ze altijd grit en maagkiezel ter beschikking hebben.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      Zoals Arjan al zei, grit en maagkiezel zijn voor duifjes erg belangrijk maar sommige pikken ook graag en buffalowormpje mee.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
        Zoals Arjan al zei, grit en maagkiezel zijn voor duifjes erg belangrijk maar sommige pikken ook graag en buffalowormpje mee.
        Is meelwormpje ook goed ,of is dat hetzelfde.(lijken wel op elkaar)

        Opmerking


        • #5
          verschil is er wel degelijk.

          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            hardstikke bedankt voor jullie snelle reacties!!

            Maagkiezel en grit heb ik mogen ze rode maagkiezel of juist niet?

            Groetjes
            Bekijk ook eens mijn honden website:

            www.kenneloftherisingangels.webs.com

            Opmerking


            • #7
              tips

              Verrijk je kennis over vogels op onze informatieve website. Van soortgidsen en vogelgedrag tot tips voor vogelspotten, wij delen onze passie voor gevederde schoonheid en biodiversiteit. Duik in de fascinerende wereld van vogels!


              bij punt 6 kijken.
              Het hoe of waarom staat er niet bij.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Is meelwormpje ook goed ,of is dat hetzelfde.(lijken wel op elkaar)
                .
                Meelwormen en buffalowormen zijn totaal verschillende wormpjes. Meelwormen zijn een stuk groter.

                Je kan ze beide voeren, maar met meelwormen moet je oppassen. Hier zitten dierlijke eiwitten. Hier reageren de mannen heel vel op, waardoor het best kan gebeuren dat ze een nieuw nest bouwen over een bestaand nest heen.
                Vanaf het moment dat er eieren gelegd zijn kan je beter geen of matig meelwormen geven.

                Buffalowormpjes hoef je niet zoveel te geven, maar de duifjes hebben het niet echt nodig aangezien het zaadeters zijn.
                Groeten,

                Arjan

                Opmerking


                • #9
                  Buffalowormen bevatten natuurlijk ook eiwitten. Maar bij meelwormen kan zich een ander probleem voordoen namelijk dit: als een vogel een meelworm heel doorslikt kan het voorkomen dat deze de kropwand kan beschadigen, met alle gevolgen van dien. Vogels die de meelworm eerst doden en daarna leegslobberen hebben daar uiteraard geen last van. Daarom worden meelwormen ook wel geknipt gegeven of anders in ieder geval niet levend.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    mag je ze dan ook gewoon regenwormen geven
                    of gaan deze ook door de maagwand

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb begrepen dat je met regenwormen moet oppassen omdat die iets in zich hebben waar niet alle vogels tegen kunnen,ik dacht dat merels en lijstersoorten hier immuun voor waren.
                      Misschien dat de v.i kwekers onder ons hier meer over weten.
                      En bij mijn weten eten diamantduifjes dit niet,in ieder geval de mijne deden dit nooit
                      mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Als ge meelwormen niet levend kan geven, kan men deze dood maken door ze in een zeefje onder heet water te houden en daarna met koud water af te koelen.

                        groeten cis

                        Opmerking

                        Working...
                        X