PDA

Bekijk Volledige Versie : vieze baard!!!

flyingdebs
26-01-2008, 19:28
hoi beste vogelmensen ik heb een jonge valkparkiet deze voer ik met de hand omdat hij is alleen gelaten!! hij is nu vier en een halve week oud,nu zijn de veertjes van zijn koppie uit de jasjes aan het komen ,na het geven van voeding maak ik met een doekje zijn bekje en omgeving schoon maar er kleven evengoed klontjes opgedroogt voer aan zijn baard plakken, nu weet ik dat dat vanzelf wel goed komt maar ik vind het geen fraai en onverzorgt gezicht!! heeft iemand een idee hoe ik mijn beestje schoon houd???
groetjes debbie-0-

Birdfarm
27-01-2008, 20:12
Tijdens het voeren al opletten dat je niet morst, en mocht dat morsen wel gebeuren direct schoonmaken met een tissue (keukenrol), echt, voorkomen is beter dan genezen. Hetgeen er nu zit moet je echt zien te verwijderen, desnoods wegknippen. Deze klontjes voer kunnen drager zijn van bacteriën en schimmels, helemaal als je ook nog een warmtekast (couveuse) gebruikt.

Greetzzz

flyingdebs
28-01-2008, 07:40
ik gebruik echt steeds keukenrol om dat bekje schoon te maken en ik voer zo netjes mogenlijk maar het is evengoed gebeurd ik heb het voor zover mogenlijk weggeknipt maar het valt niet mee zeg om dat goed schoon te houden ,ik gebruik trouwens geen water in verband met ziek worden en zo
groetjes flyingdeb-0-

Birdfarm
28-01-2008, 22:17
Het hoofdje vanachteren wat ondersteunen zodat het wat minder heftig kropt (want dat kunnen ze goed) en wat minder voer op je lepeltje zodat er dus minder word gemorst. En maak het voer iets minder vochtig dus niet te nat.
Suc6

Greetzzz