Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lelijke neusdop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lelijke neusdop

    Ik kom hier altijd lezen en heb ontzettend veel informatie hier al vanaf gehaald, maar ik heb toch een vraag.
    Helaas heb ik de pop voor twee weken geleden verloren, ze werd ziek en ben zelfs op zondag nog met haar naar de arts geweest maar helaas heeft het niet zo mogen zijn. Echter, mijn mannetje kwijnde weg en at niet meer en maakte ook geen geluid meer. Als hij op mijn vinger zat kneep hij enorm in mijn vinger en wilde zijn verblijf niet meer in.
    Nu heb ik gelijk rond gezocht en zo kwam er een nieuwe pop. Een totaal andere en geen engelse maar een "bastaardje". Dit maakt mij niet uit hoor, ik heb het kweken uit mijn hoofd gezet, ik ben er geen type voor. Zou het wel leuk vinden, maar dan alleen om ze zelf te houden en oud te laten worden bij mij.
    Maar goed, om een lang verhaal kort te houden, toen we in de auto zaten zag ik gelijk dat er iets goed fout was aan mijn meisje, ze heeft een vergroeid pootje, dat is niet erg, ze kan zich er goed mee redden en in de woonkamer is er niets waar ze zich aan kan bezeren. Maar ik zag toen ik goed keek dat ze scaly face heeft. Ik baalde als een stekker, te meer omdat ze bij een kweker vandaan komt die prachtige ara's kweekte en waar ik ook alles mocht bekijken. Ik heb het niet door gehad toen hij haar ving. (stom van mij) Terug brengen heb ik niet voor gekozen, ik was al weg van haar, vind het zo'n dotje. Ik heb hier het forum na geplozen en ben gelijk Anti parasiet gaan kopen en heb haar daar mee behandeld. Ze heeft apart gezeten van mijn mannetje, die bij binnenkomst van haar, gelijk ging eten en zachtjes ging kwetteren. Ik heb hem ook voor alle zekerheid behandeld en na 1,5 week zitten ze samen en gaat het prima.

    Echter, haar neusdop is totaal ruw en een neusgat is uitgevreten als ware, haar kopje geneest helemaal, naast de snavel naar de oogjes toe was heel vies met uitstulpsels en dat is allemaal weg. Veertjes komen terug, behalve haar neusdop.
    Ik dacht dat ik ooit ergens heb gelezen dat soms de neusdop eraf valt en er een nieuwe mooie onder komt, maar ik weet niet of dit een broodje aap verhaal is. En dit is dan ook mijn vraag, kan het zijn dat ze naar verloop van tijd een nieuwe dop krijgt, als de oude eraf valt?

    Sorry, het is toch een lang verhaal geworden, maar ik ben echt heel gek met haar en ik kan haar niet meer kwijt. Ondanks dat ze een stuk kleiner is dan mijn engelse grasje, maar ze kunnen het samen goed vinden dus ik ben daar erg blij om en ik geniet zo erg van ze.

    Groet, Gonda

  • #2
    scaly face

    Hallo Ranifo,


    Het krijgen van een nieuwe neusdop kan niet inderdaad een brodje aap verhaal.
    Wat je kunt proberen is haar nog een keer te behandelen met antiparasiet
    en tevens haar neusdop in te smeren met vaseline en dit zeg mar drie keer per dag dan krijgen de mijten geen lucht en stikken ze.
    en na een maand nog een keer antiparasiet geven.
    en het is ook belangrijk dat de zitstokken schoon zijn ik hoor vaak dat een oorzaak van scaly face is en zeker dat het daardoor overgeven wordt aan andere vofgels in dezelfde kooi.
    Maar dat wel goed je bent er geloof ik optijd bij

    groetjes pascal
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3
      Jammer

      Jammer dat het een broodje aap is. Ik had nog ijdele hoop. Ik houd zelf alles altijd erg goed schoon, gelukkig is het eigenlijk nu ook wel over, en na 4 weken moest ik nog een keer behandelen eventueel, dit doe ik zelf wel voor alle zekerheid. Gelukkig ziet ze er nu al stukken beter uit. Helaas is ze vreselijk bang en wild, dat ik haar nog niet in de handen kan krijgen. Moest haar uiteraard wel vangen de eerste keer in het kleine kooitje om te behandelen, dat was erg triest. Nu is ze stukken rustiger, maar nog wel bang.
      Ik wil haar zeker met vaseline gaan behandelen, wie weet dat het mooier wordt, de mijten zijn al dood volgens mij.
      Vind het zo triest dat sommige mensen gewoon de dieren dan aan hun lot overlaten, ze worden volgens mij gek van de jeuk.

      Bedankt voor je tip!
      Groet, Gonda

      Opmerking


      • #4
        de mijten zijn al dood volgens mij.
        De mijten die er toen zaten zullen wel dood zijn ja. Echter je krijgt de eitjes niet dood. Die zijn inmiddels nu uitgekomen, dus herhalen is noodzakelijk.

        Vaseline gebruiken is niet zielig maar echt goed bij dit probleem, het verzacht de ellende ook nog een beetje voor het beestje.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          mijten

          Ja, ik weet het, het spul wat ze nu heeft gekregen blijft 4 weken in het bloed, antiparasiet van Beahpar had ik gekocht van die tubetjes voor in het nekje. Over 2 weken nu, krijgen ze nog een tubetje. Het helpt tegen veel soorten van parasieten gelukkig.

          Bedankt voor de tips allemaal, ik heb dit ook via hier gelezen en aangeschaft en het helpt echt goed. Haar kopje is bijna genezen, op de neusdop na, ik zal het met vaseline proberen dat het weer mooi glad wordt.

          Groet, Gonda

          Opmerking

          Working...
          X