Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24 mensen overleden aan probiotica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 24 mensen overleden aan probiotica

    Net gelezen in de telegraaf, op internet site, dat er 24 mensen overleden zijn aan experimenteren met probiotica. Het betreft mensen met een ernstige ontsteking.
    Ook probiotica's worden ook in de vogelsport gebruikt, als voedingssupplement
    Lijkt mij toch na zo'n medische blunder toch ook oppassen om het onbeperkt te blijven gebruiken bij onze vogels.
    Lees het artikel maar, nu geplaatst.

  • #2
    linkje

    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Blunder?
      Lijkt me niet de juiste woordkeuze.

      Opmerking


      • #4
        Wel terecht dat ze het onderzoek stoppen, mar zo worden medicijnen nu eenmaal getest.
        Of het aan de probiotica of aan de combinatie probiotica / alvleesklier ligt, is nog niet duidelijk begreep ik.
        Volgens mij zijn er bij gezonde testpersonen nog nooit problemen gemeld bij gebruik van probiotica.
        Ik geloof zelf niet in de werking, maar ik denk dat het bericht geen reden is onmiddelijk te stoppen voor de mensen die het hun vogels wel geven.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          probiotica

          Gezonde vogels hebben dit soort toevoegingen niet nodig.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Vreselijk dat het zo mis is gegaan, maar ik wil het bericht toch wat nuanceren. Er zijn inderdaad 24 mensen gestorven in de testgroep met probiotica. Echter er was ook een sterfte van 9 mensen in de controle groep. Dus er zijn niet direct 24 mensen gestorven door de probiotica, maar wel 15 mensen (extra). Nogmaals vreselijk als zulke testen mis gaan, maar als er aanwijzingen waren geweest dat het verkeerd zou uitpakken was deze proef natuurlijk nooit goedgekeurd. Op dit moment wordt onderzocht of er echt niets over het hoofd was gezien...

            Opmerking


            • #7
              Er van uitgaand dat alle proefpersonen al ziek waren en dat er van de placebogroep 9 mensen zijn overleden is dit het gemiddelde wat ook in die andere groep zou overlijden.15 -9 is dus 6 personen meer door de probiotica je zal er maar bij zitten. groeten eddie

              Opmerking


              • #8
                Hoe ziek?

                Wat er was gebeurd als deze patienten het middel niet hadden gekregen is toch ook niet bekend,ze waren allen ernstig ziek.Hier kunnen we totaal geen oordeel over vellen omdat de deskundigen op dit gebied zelf nog met de nodige vraagtekens zitten.Bij gezonde mensen cq dieren kan het geen kwaad zegt men dan maar waarom zul je het dan nemen?????????? als je gezond bent HANDEL dus.Let een beetje op je voeding en dat van je dieren daar heb je naar mijn mening het meest aan vrg Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                  Er van uitgaand dat alle proefpersonen al ziek waren en dat er van de placebogroep 9 mensen zijn overleden is dit het gemiddelde wat ook in die andere groep zou overlijden.15 -9 is dus 6 personen meer door de probiotica je zal er maar bij zitten. groeten eddie
                  Nu reken je het volgens mij fout uit, want je haalt 2x de 9 van de 24 af. 24 mensen gestorven in de probiotica groep, 9 in de placebo groep. 24-9 is 15 (want dus het aantal mensen is wat er meer is gestorven met behandeling van probiotica dan er zonder behandeling deze behandeling zouden zijn gestorven), er vervolgens nog een keer 9 af halen is dubbelop lijkt me...

                  Opmerking


                  • #10
                    Door een extern deskundige is opgevallen dat de patienten die hetmiddel kregen (dus niet de placebo groep) ernstiger ziek waren dan degenen die de placebo kregen.

                    Opmerking

                    Working...
                    X