Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Veel vragen.

    Ik ben net gestart met een kleine binnenvoliere. Ik had reeds twee mannen en mijn man is gisteren 3 kanaries gaan halen in de veronderstelling dat het mannen zijn. Nu vrees ik dat er toch een vrouwtje tussen zit. Ben quasi zeker.
    Aan welke problemen mag ik me verwachten als ik dat vrouwtje er toch bij laat zitten? Is dit eigenlijk wel gezond voor het vrouwtje?
    Stel dat ik met dat vrouwtje ooit eens wil kweken, zou dat al niet doen met twee mannen (zelfde nest, inteelt voorkomen) welke voorbereidingen moet ik treffen? Wanneer moet ik beginnen koppelen? Hoe gaat alles in zijn werk?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ands
    Ik ben net gestart met een kleine binnenvoliere. Ik had reeds twee mannen en mijn man is gisteren 3 kanaries gaan halen in de veronderstelling dat het mannen zijn. Nu vrees ik dat er toch een vrouwtje tussen zit. Ben quasi zeker.
    Aan welke problemen mag ik me verwachten als ik dat vrouwtje er toch bij laat zitten? Is dit eigenlijk wel gezond voor het vrouwtje?
    Stel dat ik met dat vrouwtje ooit eens wil kweken, zou dat al niet doen met twee mannen (zelfde nest, inteelt voorkomen) welke voorbereidingen moet ik treffen? Wanneer moet ik beginnen koppelen? Hoe gaat alles in zijn werk?
    Hoi,
    Ik denk dat die twee mannen elkaar kapot gaan knokken!

    groet
    Marcel
    http://waterslagerzangkanarie.web-log.nl/

    Opmerking


    • #3
      Hallo Ans super dat je dat met kanarie's wil gaan doen zijn leuke vogels om mee te beginnen,
      nou je vragen lijst.

      2 mannen had je en dus waarschijnlijk 2mannen erbij gedaan en 1 vrouwtje(pop)?

      wat we als regel bij kanarie's aanhouden is. 1 man kan max. 3 poppen hebben.
      kan meer maar is beter van niet.

      je moet proberen altijd ongelijke aantallen te hebben. dus
      niet 2 mannen en 4 tot 6 poppen, 2 is niet ongelijk.
      dan ga je naar 3 mannen en 6 tot 9 poppen. dus om ongelijk te krijgen 3 x 7 of 9.

      wat je kan verwachten in jouw situatie is dat de mannen elkaar achteraangaan met de bedoeling de sterkste man wint en heeft teritorium de rest zit in zijn territorium en hij wil ze eruit jagen dit kan niet i.v.m. je gaas. dus zullen ze elkaar blijven bevechten en zal er van je nesten niks komen.

      je heb dus 3a4 mannen geef die allemaal een kleur ring (je pop ook) op die manier geef je aan welke je oudere vogels zijn.

      wil je kweken dan doe je de pop bij een door jou uitgekozen man. en probeer jongen te kweken.
      de jongen (lees jonge poppen) kun je weer tegen je andere oudere mannen zetten.
      of je haald de vader van de jongen eruit en probeert meerdere poppen bij elkaar in te doen en een andere man erbij in.

      wil je geen inteelt krijgen zorg je dat je jongen niet tegen de ouders en al helemaal niet tegen neven of nichten/broer/zus.

      ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen en anders hoor ik het wel.

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Klopt, had twee mannen. De bedoeling was om een oneven aantal mannen samen te zetten. Niet de bedoeling origineel om te kweken.

        Dus mijn man ging gisteren drie kanaries bijhalen, moesten mannen zijn. Bleken dus uiteindelijk twee mannen en een pop te zijn. En dan begin je te spelen met het gedacht, wat als...?

        Als ik het goed begrijp, mijn 4 mannen, ongeacht het aantal poppen gaat problemen geven. Ik kan dus niet er nog drie vrouwtjes bijzetten zoals mij verteld werd. Of kan dit wel.

        Ik wil geen slachtpartijen in mijn voliere, was louter als gezelschapsvoliere voorzien.

        Alle dieren zijn van 2007.

        Opmerking

        Working...
        X