Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kwartels

    hallo

    de haan is nu 3 weken bij de hennetjes weg kunnen die eieren die nu gelegd worden nog bevrucht zijn om in mijn broedmachine te doen?
    op hoeveel graden moet mijn broedmachine?
    en op wat voor vochtig heid?

    groeten gijsbert

  • #2
    broedmachine

    Oorspronkelijk geplaatst door Gijsbert
    hallo

    de haan is nu 3 weken bij de hennetjes weg kunnen die eieren die nu gelegd worden nog bevrucht zijn om in mijn broedmachine te doen?
    op hoeveel graden moet mijn broedmachine?
    en op wat voor vochtig heid?

    groeten gijsbert
    Ik mag aannemen Gijsbert dat er een gebruiksaanwijzing zit bij je broedmachine,lijkt me handig.
    Wat voor broedmachine heb je,vlakbroeder ,speciale kwartelbroeder kortom er zijn verschillende types.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      en volgens mij bevrucht een vogel altijd een dag van te voren sommige een paar dagen maar dus 3 weken is wel iets langer, be the way eieren van 3 weken zijn die nog wel goed? heb er mijn twijfels bij hoor, als de eieren niet goed meer zijn (de oudste) die naar mijn mening alleen bevrucht zouden kunnen zijn.

      veel succes en ben benieuwd naar wat er uitkomt en wat andere echte kwartel kenners/kwekers/liefhebbers hierover te zeggen hebben

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Ik denk dat 3 weken te lang is hoor er wordt gezegt dat als je een nieuw haantje bij een hennetje plaatst je 2 weken erna zeker kan zijn dat de eitjes ook echt bevrucht zijn van dat haantje dus ga ik ervanuit dat na uiterst 2 weken de bevruchting van een haantje toch wel weg is ....

        verder kan je broedeitjes tot ongveer 14 dagen bewaren mist je ze minimaal 1 maar beter 2 keer per dag draait en koel hebt liggen rond de 10 graden ...is het warmer of liggen ze langer dan neemt de vruchtbaarheid af ....

        De instellingen van de broedmachine ligt aan wat voor een het er is...

        groetjes natasja

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
          en volgens mij bevrucht een vogel altijd een dag van te voren sommige een paar dagen maar dus 3 weken is wel iets langer,
          Een hen is in staat om sperma van de haan op te slaan. Bij kippen is bekend dat er nog bevruchte eieren gelegd worden als de haan al 3 weken dood is.
          Ik heb zelf een testje gedaan en het bleek dat de kwartelhen 11 dagen, nadat de haan apart gezet was, nog bevruchte eieren legde.
          Toen de haan er weer bijgezet was waren er de volgende dag bevruchte eieren.
          CONCLUSSIE: bevruchting vind de dag voor het leggen plaats. Deze bevruchting kan ook de eieren voor de komende week bevruchten.

          be the way eieren van 3 weken zijn die nog wel goed? heb er mijn twijfels bij hoor, als de eieren niet goed meer zijn (de oudste) die naar mijn mening alleen bevrucht zouden kunnen zijn.

          veel succes en ben benieuwd naar wat er uitkomt en wat andere echte kwartel kenners/kwekers/liefhebbers hierover te zeggen hebben

          mvg Ben
          Ik had de eieren nog gedraaid, nog gekeerd, nog koel gelegd, gewoon in het hok laten liggen. (misschien heeft de hen ze gedraaid?) koel waren ze zeker niet want het was in het hok minstens 20 graden.

          Eieren van 3 weken oud kwamen moeiteloos uit.

          Broedtemperatuur voor chin. dwergkwartels is volgens mij 37,8 graden. luchtvochtigheid is een tabel van, die ik ff niet kan vinden. Maar mijn reactie zal toch wel te laat zijn

          Opmerking

          Working...
          X