Mededeling

Collapse
No announcement yet.

totaal onverwacht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • totaal onverwacht

    had een grote verrassing had vanmorgen 5 jongen zebravinken uit een nestje wat eigenlijk voor de sijsjes was.achter in me hok.
    ze staan buiten onverwarmd daardoor had ik het helemaal niet verwacht.
    kan ook niet in het nestje kijken omdat de opening gedraai is naar de binnenkant van het hok.we zijn ook tijden bezig geweest met de bomen die achter het hok staan, en het hok veel verzet maar niets heeft ze verstoord.
    groetjes Wilhelmina

  • #2
    Erg leuk zo'n verrassing.
    Ik had het vorig jaar op 14 januari met jonge zilverbekjes. Goed verscholen en prima gezond uitgevlogen.
    Reken maar dat dit sterke vogels zijn geworden.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Feli met de verrassing!
      Dit zullen (waarschijnlijk) sterke zebra's worden!

      ik vond de eeste zebra-eitjes vanochtend ook op de bodem van de kooi (poppen nog apart) dus van het weekend maar eens de broedkooien in orde gaan maken
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        kan ik aan de tekening van de jonge zeebravinken zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn.
        de vader is een zwartwang zeebravink . en de jongen zijn allemaal zwartgrijs.
        komt de plek op de wang op latere leeftijd? of zitten deze er gelijk.

        groetjes willeke

        Opmerking


        • #5
          de zwarte wang zit er van bij het uitvliegen op
          zowel bij mannen als de poppen

          frank4

          Opmerking


          • #6
            Hoi Wil

            Hartstikke leuk gezinsuitbreiding. Jammer is wel dat je nu wel een leuke tijd heb gemist. Maar goed, dat is niet anders. Ik vond het ook zo speciaal dat ik in mijn voliere gewoon een nestje had.
            Die 3 "jongen" van mij zijn nu aan het flirten met pa en ik vind constant eitjes, die ik wel weg haal.
            Helaas kan ik niet zien, wie er nu een man of een pop is, zal proberen om foto's te plaatsen zodat de kenners hun mening kunnen geven.

            Groetjes en tot mails,

            xxxMar
            live 4 love

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wilhelmina
              had een grote verrassing had vanmorgen 5 jongen zebravinken uit een nestje wat eigenlijk voor de sijsjes was.achter in me hok.
              ze staan buiten onverwarmd daardoor had ik het helemaal niet verwacht.
              kan ook niet in het nestje kijken omdat de opening gedraai is naar de binnenkant van het hok.we zijn ook tijden bezig geweest met de bomen die achter het hok staan, en het hok veel verzet maar niets heeft ze verstoord.
              groetjes Wilhelmina
              nog een vraagje over mijn jongen kan ik op een of anderen manier aan de tekening zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn bv. aan stippen op de staart of zo?
              groetjes wilhelmina

              Opmerking


              • #8
                foto linkje

                Mannetje zit in het midden.


                Is er nog geen uiterlijk verschil dan zal dat de komende weken wel zichtbaar worden, geduld.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Bij de jongen kan je pas vanaf een week of 5 zien of het een man of pop is. Dan komen namelijk de eerste gekleurde veren door.
                  Bij bepaalde kleurslagen is het al eerder zichtbaar.
                  Groeten,

                  Arjan

                  Opmerking

                  Working...
                  X