Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sodablokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sodablokken

    hoe belangrijk zijn sodablokken??
    is dit dan voor alle vogels belangrijk?
    heb het wel altijd aan mijn parkieten gegeven maar ik zie het bij verschillende kwekers niet hangen!!
    of is dat allleen voor parkietachtigen?
    groetjes flyingdebs

  • #2
    sodablokken

    niemand die hier antwoord op kan geven????

    Opmerking


    • #3
      soda

      Heb je het over soda of over kalkblokken?

      The Birdcare Company manufactures bird supplements and feeds designed to keep birds healthy, in top breeding condition or to help sick birds recover. Many of our products are used, recommended and sold by the UK’s leading avian vets.




      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Soda of natriumbicarbonaatzout - of nogmaals belang van zuur-base bloedbalans

        Vooraf nog even aanhalen, voor wie het vergeten mocht zijn : ORTHOMOLECULAIRE voedingsaanpak werkt. Voor hen die er ook wat voor over hebben.

        De zuur-base balans van het bloed is één van de meest kritische factoren voor een goede gezondheid en conditie. Hoewel de klassieke school het ver-strekkende belang hiervan voorlopig nog steeds grotendeels onderschat.
        Paracelsus was de eerste die in onze westerse cultuur de verzuring van het lichaam als de belangrijkste oorzaak van alle ziektes noemde. Waar natuurvolkeren, door meer in biologisch en bioritmisch evenwicht te leven, gevrijwaard blijven van “welvaartsziektes”, daar laat de westerse leefwijze met zijn uitgesproken suikerminnende voedingscultuur de zuur-base balans naar de zure kant doorslaan. Door chemische wisselwerking worden vervolgens broodnodige alkaliserende mineralen uit de stofwisseling weggeroofd. Een afglijdende gezondheid is het gevolg.
        Om ongewenste veranderingen in de waterstofionconcentratie (lees pH) op te vangen heeft lichaam drie mechanismen ter beschikking. Eén ervan is buffering via bicarbonaat, uit eigen lichaamsomzetting en productie, en in de tweede plaats via voeding.
        Vogels die meer mogen verwachten dan eivoer-zaad-water-grit, en regelmatig variatie op het menu krijgen via extra’s van halfrijpe grassen/kruiden, of fruit en/of groenten, krijgen meestal voldoende electrolyten binnen. En zullen bijgevolg normaal gesproken nauwelijks naar “de sodablok” omkijken.
        Voor andere vogels, die het dag-in-dag-uit moeten doen met een gemaksmenu van zaad en eivoer, is het genoemde sodablok (van natriumbicarbonaat) een mogelijke uitweg om gevolgen van al té ééntonige voeding te compenseren. Vooral ook wanneer vogels dagelijks commerciele zachtvoeders/eivoeders “van superzoetgeurige allure” krijgen te verwerken, zal dagelijkse ontzuring meer dan broodnodig zijn, om bvb langer dan pakweg 2jaar blinkend gezond én voortplantingsbekwaam te blijven.

        Voor ontzuring (als gevolg van zeemzoet bijgesuikerde eivoeders) is gebruik van groenten met een groot basenoverschot het meest werkzaam, bvb ajuin, komkommer, aardappel, broccoli... en vooral ook savooi (of extract/poeders van deze groenten).
        ______________________________
        Technische info voor gouldkwekers
        http://natuurgould.blogspot.be/
        http://natuurgould.be/

        Opmerking


        • #5
          @Lester: ik ben razend benieuwd naar welk orthomoleculair eivoer je jouw goulds voorschotelt?

          Waarschijnlijk geen commercieel "zeemzoet" eivoer, maar een eigen samenstelling. Deel je deze met ons of is het een staatsgeheim?
          Luiheid is het begin van wijsheid.

          Opmerking


          • #6
            wow~!!!

            sorry dat ik nog geen reactie heb gegeven maar ik moet dit eerst even allemaal goed lezen hoor!! wat een verhaal ik zit met me ogen te klapperen van al die onbekende woorden!!

            Opmerking

            Working...
            X