Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kiemvoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kiemvoer?

    sommigen praten over kiemvoer..
    maar wat is dat eigenlijk (het mss wel een domme vraag, maar ik weet het niet)
    en waarvoor is dat goed?

  • #2
    kiemzaad

    hoi het is een mengeling van snel kiemende zaden men laat het voer kiemzaad 4 uren in lauw water weken en dan goed spoelen goed laten uitlekken en bedekken met een vochtige doek 48uur laten rusten wel uitkijken dat de doek niet te droog wordt en dan zijn de zaden gekiemd wel uitkijken dat de kiem niet et lang is er ziten zeer veel vitamienen in en de mannen worden er vruchtbaarder van zeggen ze toch de vogels vinden het zeer lekker ik doe het onder het krachtvoer de groeten

    Opmerking


    • #3
      let wel op dat je het heel goed spoelt en meerdere malen, anders is het echt niet goed voor je vogels,( schimmels en bacteries).

      goed kiemzaad, goed gemaakt,goed gespoeld, heeft een meer waarde voor de vogels, anders niet.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        En als alternatief kun je ook gewoon tropenzaad 3-4 minuten koken, goed afspoelen met koud water in een vergiet of iets dergelijks en dan mengen door je eivoer. Daar heb ik zeer goede resultaten mee, je loopt dan ook niet het risico om schimmels te krijgen tijdens het ontkiemen.
        Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

        Opmerking

        Working...
        X