Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestmateriaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nestmateriaal

    Heeft iemand ervaring met het gebruik van ' Aubiose' als nestmateriaal voor parkieten en papegaaien.
    Aubiose is een natuurlijk produkt van de hennepplant ( hennepvezel ) en zou maximaal absorberen, insektenwerend en bijna stofvrij zijn.
    Zeker interessant ivm de bloedluis en het voorkomen van schimmels ( aspergillose).
    Wat is jullie mening en/of ervaring of hebben jullie betere alternatieven?
    Hartelijk dank voor de reactie.

  • #2
    betreft bloedluis zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een heel klein plukje shag onder je nestmateriaal in het broedblod leggen.

    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      een heel klein plukje shag onder je nestmateriaal in het broedblok leggen.
      Never nooit niet doen. Parkieten en papegaaien zijn knagers die het nestbodemmateriaal kapot knagen en eventueel met de snavel naar buiten weten te werken. De nicotine van de shag kan, middels orale opname, een vogel dodelijk vergiftigen.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
        Never nooit niet doen.
        Pas maar op, er zijn er die de messen slijpen na dergelijke uitspraken, nee Ben niet.
        Maar je hebt wel gelijk, shag is leuk bij kanaries of tropen maar niet bij kromsnavels.
        Dit zijn tips van de categorie: Neeeeee! Niet doen.
        Op de rem trappen is soms hard nodig.
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          De bedoeling van Ben86 was toch goed en dat is het belangrijkste.
          Hij heeft ook gelijk over het nut van tabak ( stelen/bladeren) ter preventie tegen bloedluis en ongedierte.
          Ik gebruik zelf wel tabaksbladeren in mijn broedblokken voor loris maar ik heb wel een dubbele bodem zodat de loris er niet aan kunnen.
          Ook bedankt voor jullie reactie, waarschijnlijk waren er nog mensen die hier niet gingen bij stilgestaan hebben.
          Zodoende zijn deze mensen van een teleurstelling gespaard en dat is waarschijnlijk het doel van de berichten/onderwerpen op het forum.

          Vriendelijke groet

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
            Pas maar op, er zijn er die de messen slijpen na dergelijke uitspraken,
            Ik geef mijn visie op een uitspraak, niet meer niet minder, eenieder mag er anders over denken.
            Maar let wel dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt.

            Greetzzz

            Opmerking

            Working...
            X