PDA

Bekijk Volledige Versie : raadsel!!

flyingdebs
06-01-2008, 20:14
beste mensen ik heb wat vreemde gevallen de laatste tijd!!
een kwartel die niet meer kan lopen ,twee kakariki`s dood ze waren kerngezond maar ik denk dat ze in een te kille hoek hebben gezeten
en ik heb van de een op de andere dag vier dode jongen met volle kroppen van een week oud ze zagen wel wat blauwig
ik heb al bij verschillende mensen gevraagt zei denken allemaal dat het door mijn verblijf komt
ik heb namelijk altijd problemen zodra mijn vogels naar binnen gaan swinters
ik heb een schuurtje van 3 bij3 geisoleert dak voor de rest enkele stenen muren alleen staat tegels op de vloer termopheen glas in de deur
met luchtrooster verder is het er 10 graden maar het is wel wat vochtig
ik denk dat dat mijn probleem is maar wat kan ik er tegen doen om het wat droger te krijgen??
het tocht niet!!
er zitten wel konijnen en cavias in het zelfde verblijf maar die zijn ingeent en worden twee keer per week verschoont!
hopenlijk hebben jullie wijze raad
groeten flyingdebs-0-

Ton Koek
07-01-2008, 00:01
Het enige dat ik kan bedenken is dat het misschien te vochtig is voor de vogels. Teveel vocht kun je kwijtraken door meer en betere ventilatie.
Controleer ook vooral of het ergens tocht, soms zijn ventilatieopeningen niet echt handig geplaatst.
Als de cavia- en konijnenhokken geen amoniaklucht verspreiden kan dat het volgens mij niet zijn.

flyingdebs
08-01-2008, 20:55
bedankt voor het antwoord
ik ga het zo goed mogenlijk proberen op te lossen!!
ik heb de kachel op de grond gezet en op 15 graden
hopenlijk scheelt dit vocht en de warmte gaat omhoog
en ik ga in de zomer de muur aan de wind kant isoleren
ook ga ik een vocht meter halen
groetjes flyingdebs-0-

pascal
09-01-2008, 21:08
Hoi flyingdebs,

kijk eens in het volgende topic staan veel
goede tips in over vocht ik had hetzelfde probleem

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=2185

groetjes pascal

flyingdebs
13-01-2008, 18:03
je hebt gelijk er was al over geschreven!!ik heb de zelfde vochtgraad van 85!!
soms lopen er naaktslakken maar daar snap ik niets van want ze kunnen nergens naar binnen!!op een droge dag zit ik op 80 en bij nat weer zit ik op 85 op de meter dode vogels en eieren die niet uitkomen of ze willen niet eens broeden die vogels die dood zijn gegaan zitten in de laagste hokken dus ik denk dat de meeste narig heid bij mij van beneden komt ik heb gewoon zand met 30/30 tegels erin dit ligt zon 10 cm hoger dan buiten!!mischien moet ik er een knappe geisoleerde vloer in leggen maar ik heb geen idee wat ik daar voor het beste kan gebruiken??want dat vocht blijft er dan toch onder hangen!!!??maar ik ga die vocht vreters proberen
groeten flyingdebs-0-

girlits
13-01-2008, 18:56
Ik weet niet hoe groot de schuur is maar ik zou even de vloer er uit halen 10cm afgraven hier folie op en dan het zand en de tegels weer terug.Heb je geen last meer van optrekkend vocht.groeten eddie

pascal
13-01-2008, 21:16
Ik weet niet of het wel aan de vloer ligt bij mij is die gewoon van beton....
ik heb nu verwarming dat is een goeie oplossing ik hou het ong op 15 graden de vochtwaarden zijn nu ong tussen 55 en 70 en de eieren komen wel uit
en van dode vogel heb ik geen last heb je gekeken of het niet tocht in mijn schuur was het dak helemaal open zeg maar een spleet van 2 cm rondom die heb ik dicht gemaakt met een panlatje en daarna purschuim. Tocht is echt dodelijk!!

groetjes pascal

girlits
14-01-2008, 00:44
Als het een professionele betonvloer is ,gelegd door vakmensen zal ook onder een betonvloer plastic liggen voor optrekkend vocht en voor te snel drogen van de pasgestorte vloer. groeten eddie

flyingdebs
14-01-2008, 07:47
ik heb mijn kachel al wat hoger gezet op 15 graden dit maakt geen verschil bij mij
ik had mijn dak al eens geisoleerd dus dat zit wel snor ,
de tegels op de vloer zijn vaak vochtig en de onderste dertig cm van de muur
groetjes flyingdebs-0-

Ben86
14-01-2008, 20:13
als dat vochtig is zegt dat al een hele boel natuurlijk en zoiets droogstoken is niet makkelijk, ik zou zeggen mocht je het financieel kunnen doen, zet er aan de binnenkant een spouw muurtje en folie onder je tegels dan ben je volgens mij een heel eind.
p.s. isoleren van een dak is wat anders als het waterdicht maken natuurlijk hoewel ik ervan uit ga dat dat wel tegelijkertijd had moeten gebeuren.

mvg Ben

rob 2
14-01-2008, 20:13
Flyingdebs het vocht zal wel van de halfsteens muur(dus geen spouw) komen het regenvocht trekt door zo'n muur en slaat bij jou waarschijnlijk op de vloer dat is dus dweilen met de kraan open.Er zijn bij de bouwmarkten impregneer middelen te krijgen waarmee je de buitenkant kunt overgieten zodat deze waterdicht word. Dit word voor zo'n 10 jaar gegarandeert,als dan na verloop van tijd via de binnenkant de muur droger word hoop ik dat je probleem verholpen is vrg Rob.

Ben86
14-01-2008, 21:17
je moet die rotzooi wel op je buitenkant willen smeren natuurlijk. ik bedoel die zwarte pek wat ze bij kelders gebruiken is vaak heel goed, (ik weet niet wat het doet op een al vochtige muur) maar het ziet er niet uit en ligt je fundering niet veel onder je muur (lees niet veel onder de grond) dan heeft dit ook niet het gewenste resultaat gok ik. maar inderdaad zoals vriend Rob al zegt stel uw vraag eens bij een bouwmarkt of vraag een kennis die verstand van bouwen heeft dit uit te zoeken, misschien wil diegene wel voor een vrienden prijsje je helpen hiermee.

mvg Ben

Birdfarm
14-01-2008, 21:42
Ik denk dat rob 2 waterglas bedoelt of een ander transparant impregnerend middel.

Greetzzz

flyingdebs
15-01-2008, 07:01
mijn dak is waterdicht hoor daar komt het niet van ,er is toch ook verf die je aan de binnenkant kan opbrengen in wit of zo of is dit niet genoeg,vochtwerendeverf voor badkamers en zo?
het is inderdaad een halfstenenmuurtje niet ideaal maar ja tis een huurhuis he!!
mocht ik gaan verhuizen dan doe ik het meteen goed maar nu is het even roeien met de riemen die je hebt!!
gisteren heb ik tochtband tussen de deur gedaan het is nu ineens tussen de 75 en 80 procent maar het schommeld nog wel!
ik ga zeker met de tips aan de slag !!
bedankt !!
groeten flyingdebs-0-