Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jungle bush kwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jungle bush kwartel


  • #2
    Bush of Harlekijn

    Harlekijn moet zijn: FRANKOLIJN.
    Geen ervaringen mee maar wel een paar linkjes.



    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Het gaat dus om de volgende kwartel:

      Het mannetje:

      Luiheid is het begin van wijsheid.

      Opmerking


      • #4
        De Nederlandse naamgeving Frankolijnkwartel zorgt weer eens voor een fijne verwarrende situatie.
        Het betreft een kwartel en dus geen Frankolijn!

        Perdicula asiatica Jungle Bush Quail

        Met de wetenschappelijke naamgeving zit je qua aanduiding in de regel het meest zuiver.

        Bij eventuele Internationale contacten werkt de wetenschappelijke naamgeving -wellicht in combinatie met de meest gangbare Engelstalige naam- het meest doeltreffend.


        m.v.g.




        Fraaie vogels overigens!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          @ Louis Polane: Succes met deze vogels!

          Wellicht kun je t.z.t. hier je ervaringen nog eens toevoegen.


          m.v.g.
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6
            Naam van deze kwartel

            Ik moet afgaan op wat ik op internet kan vinden van deze vogel en dan kan ik het toch nog niet helemaal met je eens zijn.

            Onderstaande site geeft de naam in meerdere talen weer.


            Nog een linkje.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              naamgeving

              Afhankelijk van het onderwerp is natuurlijk wel een zekere mate van risico verbonden aan informatie afkomstig van een of enkele bronnen via internet, immers een ieder kan in principe van alles op een site zetten.


              Henk3, met welk deel van mijn visie ben je het niet eens?


              Op je links kom ik de wetenschappelijke naam Perdicula asiatica
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                Eens of niet

                Hallo beste Rupicola,

                Het is eigenlijk niet zozeer dat ik het met je eens of oneens wil zijn.
                Je kan wat mij betreft je gelijk wel hebben. En wat je zegt over internet is ook waar, dat ieder er op kan zetten wat ie wil.

                Ik lees daar verschillende namen in diverse talen voor de bewuste kwartel, en ja wie ben ik. Overigens kom je op veel verschillende site's deze bewering tegen. Dan hebben die het dus allemaal bij het verkeerde eind.

                Echter ik ben geen wetenschapper en ook niet wetenschappelijk onderlegd. Dan wordt het wel eens wat moeilijk. Ik ga hier ook niks verdedigen. En als je wil dat ik bepaalde onderdelen weer ga verwijderen, dan wil ik dat best eens overdenken en misschien ook nog wel doen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  @Henk3:

                  Wat mij betreft hoeft er niets verwijderd te worden hoor, ik zou niet weten waarom!

                  Begrijp me niet verkeerd, de diverse namen op verschillende sites zijn niet per definitie foutief geplaatst, maar ik stel slechts de Nederlandse- en Duitse naamgeving in dit geval ter discussie.



                  m.v.g.
                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb wel wat ervaring met de frankolijnkwartel (jungle bush) weet niet presies wat je wilt weten maar ik vind het persoonlijk een mooie kwartel en vooral het zingen van de haantjes is erg leuk....Ik moet wel zeggen dat het een schuwe kwartel is en ik natuurbroed bij deze nog niet voor elkaar gekregen heb...

                      Verder is het grootkrijgen van de jongen een probleem soms ze zijn lastig tot eten en drinken te krijgen vind ik ..dit jaar ga ik als de koppels niet aan natuurbroed gaan doen zorgen dat tegelijk met de jungle bush ook enkele japanse kwartels uitkomen mijn ervaring is dat ook bij volwassen kwartels en makkelijke japanner de jungle bush een stuk rustiger maakt ...maar of het een gewenst resultaat gaat geven weet ik nog niet

                      verder voer ik al mijn kwartels met speciaal voer voor siervogels van kasperfaunafood ook eten ze natuurlijk met de tropen enz.. mee maar ik vind persoonlijk dat ze het beter doen als ze buiten de restjes van andere vogels ook beschikken over een speciaal afgestemd voledig voer ...ik zie het meeeten dan ook meer als snoepen voor de kwartel ...

                      de reden hiervoor is dat de zaden die de vogels knoeien toch meestal de zaden zijn die ze zelf het minst lekker vinden en dus eenzijdiger misschien ook denk ik dat de op de grond levende kwartel misschien wat extra behoefte zal hebben aan voer zoals insecten of andere zaden die daar meer te vinden zijn en vogels het vaak toch meer in bomen en struiken vinden ...
                      maar dit is een theorie van mij en is niet bewezen ofzo

                      verder is voor kuikens mijn inziens altijd opfokvoer nodig voor siervogels van bv bogena ofzo ...nou dat was het geloof ik wel even bij meer vragen hoor ik het wel

                      groetjes natasja

                      Opmerking

                      Working...
                      X