Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monogaam of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Monogaam of niet

    In verschillende bronnen verneem ik dat parkieten monogaam zijn en koppeltjes voor het leven vormen. Vroeger van huis uit kan ik me ook herinneren dat dit altijd zo was.
    Echter ben ik nu zelf sinds enige tijd parkieten aan het houden en kweek er ook hobbymatig mee. Nu heb ik een man die bij 2 poppen eieren heeft en waar ik ook zeker van ben dat hij de vader van de jongen zal zijn. Echter is er ook nog de mogelijkheid dat hier een derde pop (Engelse) bij zit. Wat ik echter niet hoop, want die Engelse man waar ze een koppel mee vormt is fantastisch mooi.
    Het vreemde is dat deze man beide vrouwtjes wel voed en verzorgt en ook regelmatig in beide nesthokken zit. Is dit normaal of is het gewoon een unieke overspelige casanova?

  • #2
    Monogaam

    Mijn ervaringen zijn dat als het echt koppels zijn die samen jongen hebben grootgebracht dus dat ze wel bij elkaar blijven maar hang je nestkasten op is er grote kans dat ook andere mannetjes op de pop van een ander koppel gaan
    dus dat als de vogels broeds zijn zullen ze elke vogel voorhanden treden
    je kunt dan ook niet met zekerheid zeggen wie de vader is omdat het koppel wat een koppel is wel gewoon bij elkaar blijft en dus de jongen grootbrengen.


    groeten pascal
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        polygamist

        Volgens mij heb jij te maken met polygamist haha

        niks mis mee denk ik wel hard werken voor de man

        gtoeten pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking

        Working...
        X