Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dringend


  • #2
    Hallo Kevin,
    Welkom op dit forum, je jonge parkietjes maken meer kans dan de jonge zebravinkjes, maar dat is mede afhankelijk van de temperatuurverloop van deze winterperiode.

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      merci
      ik hoop dat ze niet dood gaan

      Opmerking


      • #4
        Hopen we dat niet allemaal?
        Suc6

        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          ik zal het zeker weten te zeggen hoe het verloopt

          Opmerking


          • #6
            Ze zullen het meestal wel overleven maar broeden bij temperaturen onder de 5 graden is nu niet bepaald bevorderlijk voor de conditie van de vogels.
            Ze hebben hun energie nu hard nodig om hun lichaam op temperatuur te houden terwijl dit eigenlijk bedoelt is om te groeien. Je moet ze in de winter geen broedgelegenheid geven, maar een gelegenheid om in te slapen is ook wel lekker. En zebravinken zullen altijd proberen om voor nageslacht te zorgen. Een vorstvrije ruimte zou dus ideaal zijn.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
              Ze zullen het meestal wel overleven maar broeden bij temperaturen onder de 5 graden is nu niet bepaald bevorderlijk voor de conditie van de vogels.
              Ze hebben hun energie nu hard nodig om hun lichaam op temperatuur te houden terwijl dit eigenlijk bedoelt is om te groeien. Je moet ze in de winter geen broedgelegenheid geven, maar een gelegenheid om in te slapen is ook wel lekker. En zebravinken zullen altijd proberen om voor nageslacht te zorgen. Een vorstvrije ruimte zou dus ideaal zijn.
              Zullen de zebravinken dan niet hun slaapgelegenheid gaan gebruiken als nest om in te broeden?

              Opmerking


              • #8
                ik had eerst de nestkastjes weggehaald
                maar het ging dan goed vriezen en ik heb ze teruggehangen zodat ze erin konden slapen

                Opmerking


                • #9
                  ik weet nog dat wij ook zebravinken hadden (maar best wel een poosje terug hoor) die deden het ook het hele jaar door. in elk hokje wel eitjes enzo. laat je dit beeste zijn gang gaan broed het zichzelf gewoon dood. dus wat wij deden en misschien dat jij dit ook gaat doen,(is aan jezelf natuurlijk) onderzoeken hoeveel nesten een zebravink kan broeden in een jaar zonder dat het zich doodbroed, ik schat (in de hoop dat de echte zebravinkkwekers me zullen verbeteren) dat dit rond de 3 nesten ligt. dit zou dan moeten gebeuren in het voorjaar. wij haalden de rest van het jaar de eieren eruit zodat de vinkjes verder geen bebroede eieren had.

                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    oei... 3
                    ik heb ze vanaf het voorjaar 2007 en dit is nu hun vijfde nest

                    p.s. het vierde is niet gelukt dus eigenlijk hun vierde nest

                    Opmerking


                    • #11
                      haha ja ze willen wel als je ze hun gang laat gaan maar dit is zoals ik al zei niet bevorderlijk betreft conditie. en probeer zelf even te achterhalen wat andere zebravinken kwekers aanhouden. en een mislukte legsel is bij mij nog altijd wel 1 ronde

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        ok, ook ik wist niet dat ze zich kunnen doodbroeden aan een teveel van nesten
                        wel weet ik dat ze zich kunnen doordbroeden als de eieren niet uitkomen

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik laat mijn zebravinken twee ronden groot brengen. Daarna gaat een ander koppel in de broedkooi. Als een legsel mislukt mogen ze als het een goed koppel is een derde doen

                          Opmerking


                          • #14
                            De enige manier om de broeddrift van de zebravink te stoppen is mannen en poppen van elkaar scheiden en nestgelegenheid verwijderen.
                            De poppen zullen nog wel hier en daar een eitje deponeren maar daarna vallen ze meestal in de rui en gaan zich van de broedperiode herstellen.....
                            Totdat het feest opnieuw begint.
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              ah ok
                              bedankt voor de antwoorden

                              Opmerking

                              Working...
                              X