PDA

Bekijk Volledige Versie : Kanarie Overleden.

Icedgast
04-01-2008, 11:57
Sommige zagen het al, in een ander topic had ik gevraagd waarop me kanarie niet meer wou zingen vliegen en hij at veel. Ik kreeg als antwoord : waarschijnlijk te vet! 2 eetlepels per dag geven ongeveer. Dat ben ik dus gaan doen, hij werd steeds actiever! Ik dacht dat het helemaal goed zou komen. Tot vanochtend :

Hij licht dood op z'n rug op de grond! :huh

Charly
04-01-2008, 15:56
Hallo, heel jammer voor jou dat uw kanarie is overleden, waarschijnlijk zal hij toch om de één of andere reden ziek geweest zijn.
Laat u niet ontmoedigen want vogels houden en kweken heeft nog zeer veel moois voor u in petto.
Iedere liefhebber heeft vroeg of laat eens te maken met sterfte van één van zijn vogels, ondanks alle goede zorgen is dit iets waar je niet onderuit kan.
Ik stel voor dat je eens rustig bekijkt welke vogels je zou willen houden en wanneer je dit beslist hebt, zoek dan contact met kwekers van deze soort in u buurt zodat je een nieuwe vogel(s) kunt aanschaffen. Vele liefhebbers zullen je graag op weg helpen. Ik zou u aanraden om je aan te sluiten bij een vogelvereniging in uw buurt, daar kan je vanalles bijleren ivm de verzorging en kom je ook in contact met mensen waar je altijd raad kunt aan vragen.
Vergeet niet om vooraleer je nieuwe vogels in uw kooi plaatst, de kooi heel goed schoon te maken en te ontsmetten.
Ik maak ze altijd schoon met zeer warm water en een goede scheut azijn.
Vraag maar aan u moeder, die heeft dit wel in de keukenkast staan.
Nadat je ze schoon gemaakt, maak ze dan nog eens schoon met dettol ( dit kan je krijgen bij de apotheek of met bleekwater. Nadien laat je de kooi goed drogen en verluchten vooraleer je er nieuwe vogels in plaatst.

Als je nieuwe vogels aankoopt, eender welke soort, kijk dan vooral naar het pluimenkleed, dit moet strak zitten, een mooie gladde bevedering, de oogjes moeten zuiver en helder zijn ( geen waterige ogen), let ook op dat de pluimen rond de cloaca niet vuil en nat zijn dit is het teken van diarree.
Kijk ook dat de vogel alle nageltjes nog heeft, op zich is dit niet zo erg maar je kunt evengoed een perfekte vogel kopen.
koop ook enkel maar jonge vogels.
Als je contact neemt met de plaatselijke vogelvereniging zal je kunnen vogels kopen bij echte liefhebbers en zal je van bovenstaande problemen waarschijnlijk geen last hebben.

Ik zou zeggen , laat de moed niet zakken, de vogelhobby is een zeer mooie hobby waar je veel plezier kan aan beleven, vooral als je zou willen proberen kweken zal je dikwijls versteld staan hoe mooi vogels en de natuur in elkaar zitten.

Indien hulp gewenst, laat maar iets horen op het forum.

Groeten

carlalalala
04-01-2008, 16:03
Hoi Charly,

Jeetje wat een rot bericht om te lezen, het klonk alsof het inderdaad beter met je vogeltje ging.
Denk maar zo, je hebt goed je best gedaan om het vogeltje te helpen.
Heel veel sterkte.

Groetjes Carla:(