Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk merk KweekKooien ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welk merk KweekKooien ?

    Graag zou ik eens willen weten in wat voor kooien jullie kweken ?

    1. Van Keulen
    2. Gehu
    3. Zelf gemaakt.
    4. Anders.

    Alvast bedankt
    Orca45

  • #2
    Had zelfgemaakt van wit geplastificeerd meubelplaat ging prima, alleen loodzwaar. Heb nu van keulen kooien.
    Op zich prima, maar helaas zit de achterplaat wat wiebelig erin.
    Als ik weer kooien zou moet hebben..... geen idee wat ik zou kiezen. Op zich met beide was ik tevreden.

    Opmerking


    • #3
      ik kweek in zelf gemaakte kooien, van geplastificeerd meubelplaat, ze zijn iets aan de zware kant, maar ze staan zoals bij bijna alle kwekers altijd op dezelfde plaats

      ik ben er tervreden over, pas geleden nieuwe gemaakt (ander topic) en deze worden bijna kort in gebruik genomen.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        kooien

        ik heb Bakker kooien bevallen me goed.

        vrg.River

        Opmerking


        • #5
          ben tot nu toe zeer tevreden met de kooien.
          Winterkoning je hebt er nog geen vogel in, waar baseer je dit op.
          Zie dit niet als kritiek maar als onwetendheid van mijn kant.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Hallo,

            omdat serinus mij heeft kunnen intresseren/warm gemaakt voor zijn doelgroep
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Ohh, sorry, maar bij het lezen begon ik bij de 1e zin.
                na lang geen broedkooien te hebben gehad,ben ik nu weer begonnen met de aanschaf daarvan.
                en als ik dan doorlees, en ik kom deze zin tegen dan denk ik dat ze allemaal nog gevuld moeten worden.
                ik heb nu 12 van 15 kooien binnen (nu nog vogels om deze kooien ALLEMAAL te vullen)
                Reptielenlampen zijn vaak warmtelampen, ik denk dat de hoeveelheid UV te verwaarlozen is, afhankelijk van de afstand van de lamp tot het dier.
                Er lijkt mij niks mis met het geven van toevoegingen, zolang dit maar gedoseerd gebeurt en niet uit de losse pols en/of 'te veel'. Ga er van uit dat jij ze toch niet datgene kan verstrekken hetgeen ze in de vrije natuur (hun eigen biotoop) tot beschikking hebben.

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Hallo:

                  Ik val niet graag in herhaling maar doe dat hierover een laatste keer.

                  Er bestaat geen enkele lamp die in de behoefte aan UV van vogels kan voldoen.
                  Lampen voor reptielen zijn ongeschikt voor vogels. Die stralen het UV slechts over een zeer korte afstand uit. Vandaar dat zoveel reptielen tegen de lamp aan gaan liggen en dan voor brandwonden verzorgd moeten worden door een dierenarts.
                  Ga eens naar uw plaatselijke bibliotheek en lees Holsheimer: "Kweken met Vogels" eens na op hoeveelheid , kleur, opbrengst, etcetera van diverse lichtbronnen.
                  Wilt u nog meer weten: ga naar the Bird and Lighting website
                  http://users.mikrotec.com/~pthrush/lighting/index2.html

                  Opmerking


                  • #10
                    Alle kippen zijn vogels, maar alle vogels zijn nog geen kippen.

                    Omega3 = linolzuur = haringolie.


                    enkele citaten;
                    *Vette koudwater-zeevis als makreel, haring, zalm, ansjovis en sardinen is een goede bron van omega-3-vetzuren.

                    *Lijnzaadolie is veruit de beste plantaardige bron. Het bevat circa 57% alfa-linoleenzuur, hennepolie 20% en walnootolie circa 10%.

                    *Krill, een klein, garnaal-achtig planktondiertje, is een minder bekende bron van omega-3.

                    *De microalgen Crypthecodinium cohnii and Schizochytrium zijn rijke bronnen van DHA, en worden commercieel geproduceerd in bioreactors.

                    *Vlees en melk van koeien die vooral gras eten is rijker aan omega-3-vetzuren dan vlees en melk van dieren die vooral granen krijgen.

                    *A P Simopoulos heeft ontdekt dat kippen die vrij in de natuur rondlopen en rijke omega-3 bronnen kunnen eten, zoals postelein, eieren produceren die 20 keer meer omega-3 bevatten dan eieren van graangevoede kippen.



                    De kreet; Omega3 = linolzuur = haringolie gaat dus niet op.


                    Greetzzz

                    Opmerking


                    • #11
                      Hehehehe, Winterkoning wat denk je van uilen, zijn uitstekende vogels voor in het donker te houden.
                      Verder denk ik dat je goed bezig bent, en het is zoals je zegt; 'de tijd zal het leren'. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leidden en eenieder doet het op zijn eigen manier, hier vind je wat en daar laat je wat, het eindresultaat is de uiteindelijke graadmeter.

                      Greetzzz

                      Opmerking


                      • #12
                        Dan heb je ze mogelijk te vroeg weg gedaan.

                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja, het is er een die serinus, iedereen maar een vogel verslaving aanpraten!! Het moest verboden worden!!

                          Greetzzz

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            dan komt er 1-ne serinus langs en laat her en der wat "prikkels" vallen
                            Dan heb je zeker je vogelgriepenting niet gehaald dit jaar.

                            Greetzzz

                            Opmerking


                            • #15
                              WK je geeft aan kooien naar je eigen inzicht te hebben laten maken. Kun je daar wat over vertellen? Grootte, vorm etc

                              Opmerking

                              Working...
                              X