Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vuurwerk

    het is weer nieuw jaar en het vuurwerk is hopelijk weer voorbij, het heeft mij in oudejaarsnacht 2 zilverbekjes en 1 diamand duifje gekost.

    is het te voorkomen?

    ik had het licht laten branden tot 2.30 uur
    de vogels allemaal in het nachthok.
    de buurjongen gevraagd of hij een stukje verder op wilde gaan staan en niet naast mijn nachthok.

    wat had ik nog meer kunnen doen om het te voorkomen.
    groeten
    wilfred

  • #2
    wat te doen

    bij vuurwerk vandalisme. Want in mijn ogen is het dat wel een beetje.
    Rugtassen vol zag ik op de dag al voorbijlopen. Maar het zal wel goed voor ons millieu zijn. Auto's mogen niet meer te veel uitstoten aan slechte gassen e.d. (goede zaak) maar soms is het wel heel erg krom hier in dit kouwe kikkerlandje. Maar dat zal elders wel niet veel anders zijn. Waar veel geld aan ons te verdienen valt wordt nog wel een een oogje dichtgeknepen want het is ook goed voor de staatskas.

    Maar wat je verder zou kunnen doen is:
    1. Je hok geluiddicht maken en alles met oud en nieuw van de buitenwereld afsluiten.
    2. Protest aantekenen tegen (vooral) knalvuurwerk. Je schrikt je af en toe het apenzuur. Denk daarbij ook eens aan onze oudere medemensen.
    3. Vogels verkopen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      We hebben het gelukkig weer gehad, maar leuk is het niet. Ik woon in een seniorenappartement en kijk op een winkelplein, daar werd al vanaf september zo ongelooflijk zware bommen afgelaten dat je soms een meter van de bank af sprong van schrik.

      Ik heb alleen een grote kooi in de kamer, maar ze zijn altijd bijna los, en in september zaten ze lekker in hun klimrek voor het raam op de vensterbank toen er een buurtje een zware bom voor het raam liet klappen uit het niets. Ben me een ongeluk geschrokken en mijn parkieten ook. Was even bang dat ze zich te pletter tegen een deur zouden vliegen het ging nog net goed, ze gingen uitzichzelf terug naar de kooi en vanuit de top lieten ze zich erin vallen. Nu waren ze er gelukkig aan gewend geraakt, maar ik heb de top van de kooi dichtgedaan rond een uur of tien op oudjaars avond. En geen problemen verder gehad.
      Gisteren waren ze weer als vanouds gewoon met de top open los en ze blijven eigenlijk alleen maar op de top zitten terwijl ze de mogelijkheid hebben om de hele kamer door te vliegen en wat wil het geval, omdat het op oudjaarsavond potdicht zat bij ons, hebben een hoop mensen hun siervuurwerk bewaard en dat werd gisteren op de parkeerplaats afgestoken, dus voor het raam. Er gebeurde niets, ze gingen met z'n tweetjes heel rustig de kooi weer in en zaten naar buiten te kijken. Daar ben ik wel blij om hoor, dat ze niet bang ervoor zijn. Met mijn andere huisdieren is het momenteel vervelender, die zijn echt bang.

      Vind het heel triest om te lezen dat sommige mensen hun dieren door vuurwerk zijn kwijtgeraakt, je kan je gewoon niet helemaal beschermen daar tegen.

      Ik geef er zelf niets aan uit, heb er zo'n hekel aan, alleen al die vieze lucht en de rotzooi. Om over het bedrag maar te zwijgen wat vuurwerk kost........

      Opmerking


      • #4
        vuurwerk

        Om over het bedrag maar te zwijgen wat vuurwerk kost........
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          vuurwerk

          ik vroeg me af, hoe doen vogels in het wild dat waneer ze op hun vaste vertrouwde slaapplaats zitten en er om twaalf uur snachts ineens allemaal vuurwerk licht ,knallen om hun heen zijn?
          er zijn in deze tijd van het jaar ook geen bladeren om tussen te schuilen!!
          groeten flyingdeb

          Opmerking


          • #6
            ik kan jullie gelukkig mede delen dat alles het bij mijn overleefd heb.
            nu ben ik er wel mee bezig geweest.
            ik heb een week van te voren een cd opgezet met vuurwerk geluiden.
            (die had ik voor me honden.)
            eerst zacht en dan steeds harder.(en op diversen tijden dus ook s,avonds)
            1 dag voor oud en nieuw heb ik aan me buurjongen gevraagd.
            of hij wat rotjes in zijn tuin wilde afsteken.
            de dag zelf of hij wat rotjes en tolletjes (lichtgevend vuurwerk) in mijn tuin wilde afsteken.
            het heb super gewerkt dus mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar
            is om het volgend jaar weer te doen.
            groetjes

            Opmerking

            Working...
            X