Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkasttype Bleu-Bonnet parkiet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestkasttype Bleu-Bonnet parkiet.

    Graag zou ik van iemand een paar nuttige tips willen over de nestgelegenheid van de bleu-bonnet parkiet.
    Het zou mooi zijn als er iemand een foto zou willen plaatsen van zo'n nestblok. En ook graag de maten erbij.
    En moet er verwarming in of niet?

    Tekst info kan ik wel vinden op internet maar geen goede foto of bouwtekening.

    Ik ben benieuwd of er iemand is die hier de helpende hand kan bieden.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2

    hallo Henk kijk is op deze site en neem kontakt op met die kweker die zal je wel informatie willen verstrekkn.
    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      mail

      Hallo beste Harry,

      Bedankt, de mail is al onderweg.

      Deze gegevens heb ik even nodig voor een goede vogelvriend van mij. Hij heeft een mooi koppel aangeschaft en wil er komend seizoen graag goed mee van start.

      Verdere info blijft nog even welkom.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        info

        Wie volgt met wat info? Er zullen toch wel kwekers zijn die met deze vogels kweken?
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Nestblok

          Henk,
          hierbij een plaatje van een koppel BlueBonnets met op de achtergrond het nestblok. Bij deze kweker hadden bijv. ook de veelkleurenparkieten hetzelfde blok. Maten weet ik niet exact maar het blok lijkt me ongeveer 60 cm hoog, bodem ongeveer 35 x 35 cm. Inspectieluik aan de zijkant, invlieggat vrij hoog aan de voorkant. Eigenlijk een standaardblok.
          Bijgevoegde Bestanden
          mvrgr

          Piet

          Opmerking


          • #6
            nestkast

            Bedankt Piet,

            Heb het doorgestuurd. Wel jammer dat de foto maar half is.

            Ik heb wel eens gehoord dat zo'n blok aan de onderkant een dubbele bodem moet hebben voor eventuele verwarming er in.

            Wie weet er meer van te vertellen?
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              nestblok

              Ja Henk helaas staat het blok er maar half op maar het is een gewoon recht toe recht aan blok. Niks bijzonders.
              Van nestblokken met een dubbele bodem voor een verwarmingsplaatje weet ik alleen dat die gebruikt worden bij hoodeds en goudschouderparkieten. Die broeden in de tropen in termietenheuvels die van binnen ook lekker warm zijn. Ze broeden hier nog al eens in onze herfst en winter en daarom kunnen ze die extra verwarming dan wel gebruiken. Overigens kun je beter een verwarmingsplaatje aan de zijkant monteren dan aan de onderzijde. Als het aan de zijkant zit kunnen de jongen er ook verder bij vandaan gaan zitten. Als het aan de onderkant zit kunnen ze het niet zelf regelen.
              Wel een vreemd gezicht hoor: een nestblok waar een snoer met een stekker aan vast zit.
              mvrgr

              Piet

              Opmerking


              • #8
                Ik heb wel een tekening van een broed blok.
                Maar ik heb deze gemaakt in exel en kan hem hier niet op gezet krijgen.
                Als je mij je e mail adres stuurt kan ik hem naar je op sturen.
                TIPS
                Als je met bb gaat kweken kun je de blok er half febr in de kooi hangen.
                Maak het in vlieg gat dicht met boomschors en maak hier een gaatje in van ongeveer 2 cm doorsnede, de pop maakt de opening zelf zo groot dat zij er door kan en de man niet deze komt pas in de blok als de jongen ongever 10 dagen oud zijn.
                gebruik als nest materiaal wat hout krullen en wat verrot hout maak het NIET nat het kan nog erg koud worden .
                afbeeldingen, grasparkieten, parkieten, roodborst, roodvleugelparkiet, toverhazelaar, turkoisineparkiet, neophema, kalender, hortensia, bergparkieten, bergparkiet, cloncurry, PARKIETEN

                Opmerking


                • #9
                  tekening van Martien

                  Henk,

                  ik heb even een linkje voor je gezocht op de Blog van Martien



                  Nu hoef jij een keer niet te zoeken
                  mvrgr

                  Piet

                  Opmerking


                  • #10
                    Geweldig mensen

                    Kijk dat bedoel ik.

                    Beste Martien, je kan gewoon op mijn naam klikken (Henk3) en je kunt mij zomaar een e-mail sturen.

                    En Piet, jij ook bijzonder bedankt hoor, voor het zoeken deze keer. Erg lief.
                    verwarmingsplaatje weet ik alleen dat die gebruikt worden bij hoodeds en goudschouderparkieten.
                    Ja daar had ik ook wel van gehoord. Een kennis van mij kweekt dit jaar goed met zijn hoodeds. Zonder verwarmingsplaatje. Dit jaar van één koppel 4 jongen op stok. Super groot.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      dat klopt henk allen kan ik het bestand dat in exel gemaakt met de voledig tekening niet in een bylage mee sturen.
                      ik ga proberen het op een andere manier tedoen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Broedblokken

                        dat klopt henk allen kan ik het bestand dat in exel gemaakt met de volledig tekening niet in een bylage mee sturen.
                        ik ga proberen het op een andere manier tedoen.

                        Opmerking


                        • #13
                          bestand

                          Klopt ja, een bestand kan je niet toevoegen. Dat zou misschien toch wel handig kunnen zijn webmsters. Kan er even zoiets ingebouwd worden?

                          Inmiddels heb ik de tekening prima ontvangen en doorgestuurd. Dank je.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X