PDA

Bekijk Volledige Versie : vragen staat vrij

winterkoning
29-12-2007, 23:35
algemeen gesteld:
net zoals tropic aangeeft zijn er zoveel treads hier hetzelfde op vogelcafe,of laat ik het anders stellen de inhoud daarvan,de vragen zijn steeds(vrij vaak) hetzelfde(alleen iets anders geformuleerd) en als men een beetje aandachtig kijkt/zoekt dan vind men al heel veel,maar men is te "lui"om te zoeken naar antwoorden op internet/boeken of in vogelcafe index,want heel veel dingen die aangedragen worden door verschillende mensen zijn toepasbaar op de eigen situatie,maarnee dan moet men nadenken,men plaats dan liever een vraag want de antwoorden moeten vooral gemakkelijk aan gerijkt worden,gelijk toepasbaar zijn en per dit direct werken ,en men wilt ook nog eens altijd graag horen wat er in eigen straatje past.etc .
hoe vaak zou er eigenlijk niet gewoon gezegd moeten worden (ga naar dierenarts voor diagnose)?? voorbeeldje hé
maar mijn vraag is dan in hoeverre blijft deze vragen en antwoorden dan hangen en wat leert men er dan van?
ik denk als je zelf op onderzoek uit gaat je meer leert en ook bagage meekrijgt in de verdere verloop van de kwekerscariere.
en ik kan nog wel 100 voorbeelden opnoemen:
men krijgt een keurbriefje op tt staat op 88 punten,reactie keurmeester is een klojo ,snapt er niks van etc etc maar er zijn er maar heel weinig die vragen ,over het waarom er 88 punten opstaan,want eigen vogels zijn altijd het beste en heilig verklaart.
maar mischien zou het evt verkregen antwoord juist wel eens een positieve wending kunnen geven op het verkeerd ingeslagen pad.
(rasstandaard technisch gezien).
etc etc etc.
daarom vragen staat vrij.....................maar probeer eerst zelf eens na te denken en dan pas te doen.

zomaar een constatering (maarja ik ben gek).
mvg

Bullfinch
29-12-2007, 23:49
Beste Winterkoning,

'k Ben de laatste om te zeggen dat je/u gek bent. Op hoofdlijnen ben ik het eens: mensen kunnen beter kijken.
Het enige wat me opvalt is dat bepaalde personen nog al fel op bepaalde personen reageren terwijl dat m.i. niet nodig is (Sorry voor de vage formulering maar ik speel niet graag op de man).

Hier laat ik het bij want ik denk dat deze discussie nergens toe leidt. Volgens mij is het ook niet echt een probleem tussen mij en u.

vr. gr.

Wim