Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wormenkuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wormenkuur?

    Vraagje: moeten europese insecteneters ook gekuurd worden tegen wormen.
    Zo ja, waarmee is dat het beste en hoe vaak etc.

    O.a boomklevers, roodstaarten, roodborsten, blauwborsten etc?

  • #2
    Ik kweek inderdaad op zwarte grond maar wel overdekt.
    Kreeg alleen gisteren een telefoontje dat enkele van bij mij verkochte jonge boomklevers gestorven waren aan wormen.

    Schrok ervan omdat ik het al bij verschillende kwekers eens had gevraagd maar altijd als antwoord dat men het niet deed.
    Verder ook nooit wat gelezen, alleen bij (bef) lijsters etc.
    Wil graag problemen voorkomen, als het nodig is zal ik het doen, echter het liefst werk ik niet met medicijnen.

    Denk dat het dus verstandig is toch te doen, zeker omdat ik naar een kweeksopstelling ga met open dak.

    Of toch maar gesloten dak??

    Panacuur is bij de dierenspeciaalzaak te verkrijgen?

    Opmerking


    • #3
      ik kuur ook een keer per jaar voor de broed.ik neem geen risico.wil mijn vogels graag in topconditie krijgen en graag houden.ik denk dat het mij nu aardig lukt,allen zien er zeer goed uit

      Opmerking


      • #4
        Zwartkopje; Panacur is bij elke dierenarts die met intervet zaken doen, te bestellen/te verkrijgen.

        panacur is de naam van een intervet ontworm product.

        Het belangrijkste is eigenlijk de werkzame stof:Fenbendazol 25mg/ml

        je kunt dus ook bij de dierenarts vragen naar een middel met deze werkzame stof.

        Omdat ik enkele vogelsoorten heb die ik de door mij gekozen manier van huisvesten wel af en toe preventief ,,moet,, kuren ,wissel ik Panacur soms af met Flubenol(ook een goed wormmiddel).

        vruchten en insecteneters heb ik tot nu toe ook nog nooit ontwormd,en ondanks dat ze open en bloot op de ,,zwarte,,klei zitten nog geen problemen gehad.

        ook jouw nakweek boomklevermannetje is nog pico bello in conditie zonder deze middelen

        groeten Rene

        Opmerking

        Working...
        X