Mededeling

Collapse
No announcement yet.

thee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • thee

    Heeft er iemand ervaring met het verstrekken van thee? Alle informatie is welkom.

  • #2
    thee

    Thee is een erg tannine rijk produkt, wat in sommige gevallen genezend kan werken. Tannine is een soort van looizuur en heeft een bact. dodende werking. Als je vogels er niet zo tof bij zitten kan het helemaal geen kwaad het een paar dagen te geven. Geeft het dan niet erg sterk want dan wordt het te straf en drinken je vogels er niet van. Ze houden ahw van een slap bakkie.
    Kijk op de site van Blubke daar vindt je meer thee soorten, welke stuk voor stuk allemaal erg goed zijn.

    Opmerking


    • #3
      Op dezelfde site verkopen ze ook brandnetelextract en paardenbloemextract. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe aanbieden? Hoe vaak etc.

      Vr. gr.

      Wim

      Opmerking


      • #4
        Hartelijk dank voor de snelle reactie

        Opmerking


        • #5
          thee soorten

          Je kunt met gemak van een paar verse brandnetels, dovenetels, paardebloem zelf thee zetten. Ook kun je dit doen van Maria distelzaad, dit moet je pletten en dan rustig aftrekken. Ook Fenegriek is een zeer goed reinigende thee soort, kost weinig (half pond, 2,50) Ook combinaties van dergelijke theesoorten kun je zelf maken. Het voordeel is van Blubke dat je het geruime tijd kunt goed houden. Terwijl je verse thee soorten iedere dag vers moet zetten.

          Koop anders in een boekhandel zoals de Slechte boeken over kruiden en je kunt hiermee aan de gang om zelf thee te zetten. Ook kom je zo te weten welke soorten bruikbaar zijn en welke giftig.
          Ook kun je ontzettend veel informatie van het Internet halen. Alle kruiden staan er op met hun werking en waar ze groeien met hun foto's.

          Mijn ervaring met kennissen die Blubke gebruiken en een beetje te lui zijn om dit zelf te maken of daar de tijd niet voor hebben, dat de vogels er prachtig uit zien, met werkelijk en schitterende bevedering. Dit zijn dan wel hoofdzakelijk Eur. cultuur vogel kwekers. Een kennis van mij nam onderlaatst vogels voor de verkoop mee naar de vogelbeurs in Hasselt (Belgi&#235 en was zijn vogels zo kwijt. Dit betrof dan de grote Putter. De gehele beurs zat vol met grote putters en toch vonden zijn vogels gretig aftrek. Ze sprongen er gewoon in kwaliteit tussen uit. Dit wordt toch zo blijkt maar weer door de meeste mensen op prijs gesteld. Terwijl de goedkoopste putter toch weg ging voor 175,00 per stuk. Die kennis van mij is veel geld kwijt aan al deze producten maar dit verdiend zich zelf heel gemakkelijk terug door de goede kwaliteit vogels, die gewoon een goede prijs opbrengen, maar dat heeft men er graag voor over.
          Ook heeft hij zelden volwassen vogels die dood gaan aan een ziekte.

          Opmerking


          • #6
            Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb al wat besteld. Ben benieuwd. Het is in Nederland ook te bestellen bij CP.


            Vr. gr.

            Wim

            Opmerking


            • #7
              Ik geefmijn vogels ook af en toe thee maar dan wel de thee van zonnatura, verkrijgbaar bij bijna elke supermarkt. Vooral de kamille thee vinden ze hier erg lekker

              Opmerking

              Working...
              X