Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diarree bij Glosters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diarree bij Glosters

    Mijn glosters hebben de laatste tijd last van diarree... dit blijft natuurlijk aan het verenpak hangen

    ik verschoon de hokken elke week ze zitten droog maar niet verwarmd
    ben laatst wel overgegaan op speciaal postuurzaad kan dit de oorzaak zijn?

    hoe los ik dit op? speciaal voer? en sterker nog hoe voorkom ik dit in de toekomst?

    Reactie zeer welkom

    B.v.d. Vinnie!!

  • #2
    Misschien kan je hier wat mee

    Diarree - Alles over diarree bij vogels en meer dan 40 andere vogelziekten. Verder informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Diarree bij Glosters

      Hallo Vinnie!
      Je schrijft,dat je op speciaal postuurzaad bent overgegaan.
      Waaruit bestond de mengeling,die je voorheen voerde? En waaruit nu?
      Uitgaande van gezond zaad en het voeren van weinig groenvoer,denk ik
      dat daar toch de oorzaak in eerste instantie moet worden gezocht.
      Je kan me evt.mailen zodat ik je persoonlijk kan antwoorden,want diarree kan
      meerdere oorzaken hebben.
      Mijn e-mail adres: ohopmann@tiscali.nl
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Diarree

          Henk,

          Bedankt voor de link...

          Ik heb er wat van opgestoken ik denk dat het ook nog wel eens aan het drinkwater kan liggen want dit is bij mij vrij koud.
          Ik ga het eens proberen om op kamertemperatuur te geven...
          Maar het word wel kouder omdat ik mijn hok niet verwarm....

          Vriendelijke groet,

          Vinnie

          Opmerking


          • #6
            Problemen?

            Vinnie waarom probeer je je oude zaadmengeling niet weer als de vogels dan geen diaree meer hebben hoef je niet verder te zoeken.Het is bij meerdere dieren bekent dat ze door verandering van voer weleens een paar dagen diaree krijgen.Maar dat moet dan echt na een paar dagen over zijn,succes ermee vrg Rob.

            Opmerking


            • #7
              diaree

              Hallo Vinnie,
              blauwmaanzaad zal de diaree doen stoppen, ze worden er ook rustig van.
              en dan verder de oorzaak opzoeken.

              groet Willem

              Opmerking


              • #8
                Hallo Vinnie,

                ik ben een poos geleden ook overgegaan van gewoon kanariezaad op voer voor postuurkanaries.
                Misschien heb ik toen gewoon geluk gehad, maar mijn Glosters hebben toen geen last gekregen van diaree.
                De vogels zitten bij mij ook onverwarmd, maar hebben wel de mogelijkheid om in het nachthok te gaan, waar ze tochtvrij kunnen zitten.
                Succes met je Glosters, en hopelijk komen ze er weer bovenop.

                Groeten John

                Opmerking


                • #9
                  Iedereen Bedankt

                  Allemaal bedankt voor de reacties & tips

                  De Glosters zijn er volgens mij weer doorheen zitten weer fit op de stok en van diarree weinig tot geen last meer!

                  Had niet het idee dat het aan het voer lag maar aan het te koude water (soms) rond het vriespunt!

                  Vriendelijke groet,

                  Vinnie

                  Opmerking


                  • #10
                    Gloster en diaree.

                    Hoi Vinnie.

                    Ik zelf kweek ook Glosters en het probleem wat jij schets is een zeer veel voorkomend probleem bij Glosters.
                    Het ligt echt in het voer
                    glosters moeten niet al te veel vet hebben, nu hoor ik je denken ik geef geen vet! maar niets is minder waar alle samenstellingen van voer bevatten weer andere zaden en/of in verschillende verhoudingen. overstappen geeft enigsinds aanpassingsmoeilijkheden dus is het niet te erg kun je wachten.
                    Maar is het een echte diaree geef die vogels dan een kariger dieet minder vette zaden dus !!!
                    verder overstappen op een andere zaadsamenstelling doe je het beste gelijdelijk en ik weet niet of het zo gegaan is? maar in een koude periode overstappen op een ander zaad is in mijn ogen vragen om moeilijkheden.
                    Beter is dit in de periode na de kweek en rui dus. Succes.

                    Groeten Jan

                    Opmerking


                    • #11
                      klei voeren

                      Om de vogels een gezonde spijsvertering te geven kan het geven van een stuk verse klei geen kwaad. Het houd de vogels gezond en voert schadelijke bac. af. Er zijn momenteel al redelijk wat kanarie kwekers, maar natuurlijk ook andere die een stuk vochtig verse klei voeren. Je zult versteld staan hoe de vogels zich te goed doen aan de klei. Kijk maar naar die beroemde natuurfilm waar al die prachtige ara's van die kleiwand eten, om hun maag te neutraliseren van de eucalyptuszaden die ze gegeten hadden, welke licht giftig zijn. Klei heeft een ontgiftende werking en bind schadelijke stoffen aan zich.

                      Zoek op Google naar grijze-of groene klei en je krijgt heel veel informatie. Eigenlijk zou het bij iedere liefhebber ter beschikking moeten staan bij al z'n vogels. Klei eten of feofagie is een heel natuurlijk gedrag. Ook natuurvolken gebruiken dit nog steeds.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ook Houtskool

                        Ook een beetje houtskool wil wel helpen.
                        In de natuur storten de vogels zich ahw na een brand op de verkoolde
                        resten van de bomen/struiken.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          diarree Glosters.

                          Ik had ook last van diarree bij mijn glosters maar sinds ik ze deli nature nr 55 zonder koolzaad geef is er geen diarree meer bij mijn vogels.

                          gloster 48

                          Opmerking


                          • #14
                            Diarree

                            Hallo,

                            De glosters hebben geen last meer van Diarree sterke nog van de 8 koppels heb er 4 een nest met eieren.

                            Deze komen begin April uit en nu zorgen dat ze gezond op stok komen!

                            zijn er al mensen die wat kunnen zeggen over hun eigen kweek met de glosters?? (valt het mee of tegen) ben wel benieuwd naar verhalen.

                            Vriendelijke Groet,

                            Vinnie

                            Opmerking

                            Working...
                            X