Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met putters en meesjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweken met putters en meesjes

    hallo

    ik wil aankomend jaa in maart gaan beginnen met het kweken van putters en pimpel meesjes en kool meesjes en groelingen

    hoeveel kan ik per soort houden en kunnen deze allemaal samen bij me kaar in

    en welke ringmaten moeten ze
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
    hallo

    ik wil aankomend jaa in maart gaan beginnen met het kweken van putters en pimpel meesjes en kool meesjes en groelingen

    hoeveel kan ik per soort houden en kunnen deze allemaal samen bij me kaar in

    en welke ringmaten moeten ze
    Die kunnen beter allemaal niet bij elkaar en van allemaal kun je maar 1 koppel houden. Verder kweekt van die vogels in maart nog niks verwacht ik. Putters pas eind april meestal.

    Van alles kan slechts 1 koppel gehouden worden en als je voliere heel erg groot is kan evt een koppel mezen bij een koppel putters of groenlingen. Beter is om alles de ruimte en vrijheid te geven zich te concentreren op eigen broed. Zover ik weet kunnen mezen sowieso niet samen met meerdere koppels.

    Ringmaten kun je allemaal vinden op ringlijsten van de club waar je de ringen moet bestellen. Je moet ze toch bestellen en dan moet je de soort en de ringmaat aankruisen. Dat wijst zich dus helemaal vanzelf.

    Opmerking


    • #3
      kweken met putters, pimpelmees en koolmees

      Beste Marx,

      Ik vind het een wonderlijke zaak als jij ,met deze niet gemakkelijke vogels wilt gaan kweken en dan nu nog zulke voor de hand liggende vragen stelt.
      Als je met deze vogels wilt beginnen dan lijkt het mij dat je je van dit soort dingen al lang op de hoogte moet zijn. Niet alleen wat het houden en de kweek betreft, maar ook wat de regels zijn voor ringen. Op internet is heel veel informatie te vinden. Doe je zelf, maar vooral de vogels een plezier en zorg er voor dat je weet waar je aan begint.

      Cees

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door cees collie
        Beste Marx,

        Ik vind het een wonderlijke zaak als jij ,met deze niet gemakkelijke vogels wilt gaan kweken en dan nu nog zulke voor de hand liggende vragen stelt.
        Als je met deze vogels wilt beginnen dan lijkt het mij dat je je van dit soort dingen al lang op de hoogte moet zijn. Niet alleen wat het houden en de kweek betreft, maar ook wat de regels zijn voor ringen. Op internet is heel veel informatie te vinden. Doe je zelf, maar vooral de vogels een plezier en zorg er voor dat je weet waar je aan begint.

        Cees

        Uh, ik ben niet degene die met deze vogels wil kweken hoor
        Ik ga met putters kweken en ben al heel goed op de hoogte van het hoe en wat. Heb zelfs een zeer ervaren kweker die mij gaat helpen met alles als "leraar"

        Ik ben het juist helemaal met je eens en mijn mond valt ook open voor wat betreft deze absoluut basale vragen over zeer ingewikkelde vogels die misschien al in het bezit van deze persoon zijn. Mij lijkt enige voorkennis dus ook absoluut op zijn plaats. Helemaal mee eens.

        Opmerking


        • #5
          zo moeilijk zijn ze niet te houden en als je hier om info vraag krijg je die meestal niet.je moet eenmaal eens en keer met een nieuwe soort beginnen dus aub geef je kritiek ergens anders.ikzelf heb azuur en pimpelmezen en putters. van alle heb ik nesten gehad.de pimpel en azuur maken hun nesten met veel mos dus dat kun je verzamelen en dan in het hok leggen.voer is ook niet zo moeilijk;nl universeel meelwormen pinkies enz.als je jongen heb moet je veel voer aanbieden.ringen is bij mij geen probleem ,ik denk omdat het holenbroeders zijn?ze zijn niet agresief. ook putters is geen probleem.daar is veel meer over bekend.koolmezen zal ik toch apart zetten want die hebben een slechtere reputatie lees ook in onze vogels!sukses met deze vogels ze zijn de moeite waard en kunnen goed tegen ons klimaat

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje
            zo moeilijk zijn ze niet te houden en als je hier om info vraag krijg je die meestal niet.je moet eenmaal eens en keer met een nieuwe soort beginnen dus aub geef je kritiek ergens anders.ikzelf heb azuur en pimpelmezen en putters. van alle heb ik nesten gehad.de pimpel en azuur maken hun nesten met veel mos dus dat kun je verzamelen en dan in het hok leggen.voer is ook niet zo moeilijk;nl universeel meelwormen pinkies enz.als je jongen heb moet je veel voer aanbieden.ringen is bij mij geen probleem ,ik denk omdat het holenbroeders zijn?ze zijn niet agresief. ook putters is geen probleem.daar is veel meer over bekend.koolmezen zal ik toch apart zetten want die hebben een slechtere reputatie lees ook in onze vogels!sukses met deze vogels ze zijn de moeite waard en kunnen goed tegen ons klimaat
            Ok, maar jij geeft zelf dus ook geen antwoorden. Kunnen er meerdere koppels bij elkaar? Welke ringmaten?

            Opmerking


            • #7
              nou bedankt allemaal weet nu ongeveer welke ringen ik moet bestellen
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                ik geloof dat ik genoeg help.mezen kunnen alleen in de winter bij elkaar in het broedseizoen beslist niet bij elkaar want ze pikken elkaars kop in.putters kunnen er wel bij.mede andere vogels bv;baardmannen goudvinken enz maar je moet er natuurlijk op letten ,niet te vol anders kweek je met meer vogels minder.....

                Opmerking


                • #9
                  okej hoeveel zou ik dan kunnen in een voliere van 3 lang bij 2 meter hoog en breed en een binnen hok van 3breed 2,5 lang en 2,5 hoog

                  hoeveel van elke soort kan ik hier in doen
                  putters
                  sijsen
                  mezen
                  vinken
                  groenlingen
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    The proof of the pudding is in the eating

                    Opmerking


                    • #11
                      Is het niet de bedoeling dat ieder in zijn hobby geholpen wordt?

                      Ik ben ook nieuw op dit forum maar lees reeds geruime tijd mee.
                      Sommigen onder jullie lopen toch een beetje te veel van stapel.
                      Het warme water is al lang geleden uitgevonden dus moet je niet zo hoog van de toren blazen.

                      Als iemand raad vraagt kan je die toch geven.
                      De manier waarop deze er mee omgaat doet er niet toe.
                      Of je nu 1 vogeltje of 200 wil houden, dat is je eigen zaak.

                      Bedenk zelf eens hoe je was bij aanvang van je hobby.
                      Ieder van ons zal wel onstuimig geweest zijn.
                      En door verkeerde keuzes te maken leer je snel bij, maar het is nog veel interessanter om die verkeerde keuzes te voorkomen wanneer je door raad en daad bijgestaan wordt door iemand die ervaring heeft in dat gebied.

                      Respecteer dus elkaar liever en misschien kan je zo wel wat meer mensen naar dit forum lokken.
                      Een forum dient trouwens om elkaar raad te geven en niet om onzin te komen vertellen!!

                      Groeten
                      Davy

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        Davy;
                        Is het niet de bedoeling dat ieder in zijn hobby geholpen wordt?
                        Ik veronderstel (en corrigeer me als dat niet zo is) dat mijn reactie hierboven geschaard dient te worden onder de reacties waarin jij je niet zo goed kunt vinden?

                        Het warme water is al lang geleden uitgevonden dus moet je niet zo hoog van de toren blazen.
                        Als iemand raad vraagt kan je die toch geven.
                        Doe ik dan ook met mijn reactie.

                        De manier waarop deze er mee omgaat doet er niet toe.
                        Klopt; iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

                        Of je nu 1 vogeltje of 200 wil houden, dat is je eigen zaak.
                        En door verkeerde keuzes te maken leer je snel bij, .
                        Alleen jammer dan voor de vogels in kwestie.....
                        maar het is nog veel interessanter om die verkeerde keuzes te voorkomen wanneer je door raad en daad bijgestaan wordt door iemand die ervaring heeft in dat gebied
                        Een forum dient trouwens om elkaar raad te geven en niet om onzin te komen vertellen!!
                        Want, inderdaad, met wat passen en meten kan er van elke genoemde soort wel een koppel in gehouden worden, niet?

                        Groeten, Serinus.
                        The proof of the pudding is in the eating

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                          okej hoeveel zou ik dan kunnen in een voliere van 3 lang bij 2 meter hoog en breed en een binnen hok van 3breed 2,5 lang en 2,5 hoog

                          hoeveel van elke soort kan ik hier in doen
                          putters
                          sijsen
                          mezen
                          vinken
                          groenlingen
                          van allemaal 1 koppel, maar veel zul je niet kweken, de vinken en de mezen zijn een groot probleem in de broedtijd en de sijs en de groenling zal zich ook niet verstaan in de broedtijd.

                          wil je jongen kweken maak dan verschillende volieres van 1 meter breed en in elke voliere 1 koppel apart, is de kweek niet zo belangrijk kun je over wegen hier 1 koppel putters, 1 koppel sijzen of groenlingen en een koppelgoudvinken te zetten, de vinken en de mezen apart.

                          ja ja , europesevogels kweken is echt niet makkelijk en zeker niet als je maar weinig plaats hebt
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            Ben het met de laatste 2 sprekers eens. Putters, goudvinken, sijzen (en desnoods groenlingen) zal wel gaan. Maar dan is het echt vol!
                            Vinken en mezen moeten sowieso apart. Sterke territoriumdrang: dat wordt vechten en moeten dus alleen.

                            PS. Serinus, je bijdrage was heel helder (informatief en eerlijk) vind ik.

                            Opmerking


                            • #15
                              mee eens al zijn pimpelmezen vaak niet agresief en vinken wel tijdens broedseisoen.ik had ok sijzen en putters bij elkaar maaar toen ze bijde een nest hadden was het continu ball.het is geen groot hok dus zullen de vogels elkaar nog meer opzoeken.twee voerbakken bied al uitkomst maar met die ruimte kan dat al minder.ik zal maar naar serinus luisteren anders gaat het je veel geld kosten om alles weer te bevolken en het is toch al een dur hobby,maar doe wat je doen moet en hopenlijk heb je volgend jaar nog steeds je hobby[of was het je collega]

                              Opmerking

                              Working...
                              X