Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vruchtbaar zooitje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vruchtbaar zooitje

    Misschien weten jullie nog, dat de pop is overleden nadat ze is blijven hangen aan zo'n riet nesthuisje.
    Toen bleef pa over met 3 jongen (geen idee wat het geslacht is, geen van 3en heeft nog van die rode wangvlekken). En nu vond ik vanochtend zomaar een ei in hun huisje.
    In mijn vogelboek staat, dat zebravinken niet op stok willen slapen, dus ik heb dat rieten ding eruit gehaald en er een tralie kooitje voor in de plaats gehangen. Daar slapen ze ook inderdaad in.
    Ik vond ze de afgelopen dagen wel erg onrustig, maar weet ik veel dat er een ei aan zat te komen.
    Het is echt een vak apart.

    Wat zeggen de kenners? Ik heb dit ei weggehaald ivm inteelt en ik heb ook geen plek voor nog meer vogels. Dierenwinkel is geen optie.
    Vinden jullie dat ik de kooitjes weg moet halen? De 2 duiven die zitten graag boven op deze kooitjes.

    Groetjes, Mar
    live 4 love

  • #2
    Hallo Marie,
    Als je geen vogels meer wilt, kun je rustig de eitjes weg halen hoor.
    kijk een vader mag rustig een keer met dochter, dat is geen punt hoor.
    maar als jij er geen plaats voor heeft zou ik je adviseren om alleen mannen te houden.
    en dat nestkasje laat maar lekker hangen hoor, het zijn nestslapers.
    groetjes petra.

    Opmerking


    • #3
      Je kunt dat nestkastje gerust laten hangen.
      Maar zorg dat er geen nestmateriaal aanwezig is als je geen jongen wil.
      Als er paar eitjes liggen stoppen ze van zelf want de eitjes blijven niet bij elkaar liggen en koelen af zodat de zebravink er niet meer op gaat zitten.
      Een zebravink brengt de de nacht liever door in een nest kastje als op een roest
      Met vriendelijke vogelgroeten, Richard
      website: http://members.home.nl/vogeltrek/

      Opmerking


      • #4
        Richard70

        het valt me op dat je reageert op veel onderwerpen die al bijna een jaar oud zijn, behoorlijk belegen dus....
        Van mij mag je, maar het aktuele is er natuurlijk wel van af.

        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Richard70

          het valt me op dat je reageert op veel onderwerpen die al bijna een jaar oud zijn, behoorlijk belegen dus....
          Van mij mag je, maar het aktuele is er natuurlijk wel van af.

          Hans.
          Ja,dat zijn wel erg late reacties. Ik zag er zelfs iemand reageren op een onderwerp van meer dan 2 jaar geleden.
          Nieuwkomers op het forum mss?
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking

          Working...
          X