Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijen producten. helaas oppassen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bijen producten. helaas oppassen!

    Er stond onlangs een klein artikel in de kranten,dat er tegenwoordig teveel sporen van het ZEER GIFTIGE Jacobskruid in honing zit en natuurlijk ook in honingpollen. Wat mij echter van de zomer wel opviel is dat de bermen rond de A4 bij Den Haag en Rotterdam inderdaad stijfvol staan met deze plant. Ze zijn duidelijk herkenbaar aan hun kleine gele bloempjes. Ze lijken op het eerste gezicht op een distelachtig zoals de familie vd paardebloem, maar de bladeren zijn totaal anders. Ook bij mij ben ik in de omgeving gaan zoeken en schrok er werkelijk van hoeveel ik deze plant in de bermen tegen kwam. Omdat ik twijfelde of het wel het juiste plantje was, ben ik naar een bekende veehouder gegaan met deze plant en vroeg of dit Jacobskruid was. Het antwoord was kortbondig JA! Als een groot dier zoals een paard of een koe maar enkel blaadjes eet wordt zijn lever zeer ernstig beschadigd, dat de dieren onherroepelijk dood gaan. De lever schijn te verbrokkelen, dus een vrij langzame dood.

    In sommige landen naast ons is het verplicht om deze plant te melden bij de overheid zodat de plant verdelgd wordt. Engeland is daar zeer rigoureus in. Bij ons in het land levert het immers niets op, en kost het verdelgen alleen maar geld, dus doet men er niets aan. Met als resultaat dat nederland zo langzamerhand dicht groeit met deze zwaar giftige plant.
    Men weet allemaal dat bijen honing en stuifmeel verzamelen, maar ook van deze plant. Met als resultaat dat er veel te hoge concentraties vergif in deze producten zitten.

    Als reactie op dit artikel werd er dus later vermeld dat de meeste honing die wij gebruiken uit het buitenland komt. Dus kan het geen gevaar!
    Maar ik vraag mij zelf dan af wat gebeurd er dan met de honing en stuifmeel uit ons land, wordt dit dan weggegooit of zo? Ik denk het niet!
    Ook werd er bekeken of soms de wettelijke norm wat omhoog kon, met andere woorden het gifpercentage mag dus wat omhoog.
    Helaas mag er voor geld in ons land nog steeds een boel, en daar werkt de overheid gewoon aan mee. in plaats ze deze producten direct verbieden die deze gifstoffen bevatten, maar nee de wettelijke norm wordt opgekrikt.

    Ik zou dus zeggen let op!

  • #2
    jacobskruid

    Mensen die meer informatie over deze plant willen hebben, moeten maar kijken op Google. Je zult bladzijden informatie vinden. Ook het vreselijke journaalmoment waar een boer 22 Belgische trekpaarden in een paar jaar is kwijt geraakt.
    Deze plant woekert werkelijk geheel ned. vol.

    Opmerking


    • #3
      jacobs kruid

      Inderdaad zijn er bepaalde plekken in nederland waar de plant heel veel voorkomt,de plant is zeer giftig! Maar is de nectar ( waar de bijen de honing van maken ) wel giftig weet u daar iets van.Ik denk van niet.De giftige stof zit in de bladeren .

      GRT Teunis

      Opmerking


      • #4
        jacobskruid

        De keuringsdienst voor waren, heeft nl. te grote concentraties van het vergif gevonden in de honing. En de bloemen zijn twee maal zo giftig als de plant. Honing is een enkelvoudige suiker en heeft de eigenschap dat het direct door het bloed wordt opgenomen, dit in tegenstelling tot gewone witte suiker wat van meervoudige suiker eerst omgezet moet worden in een enkelvoudige suiker, wil het opgenomen kunnen worden in de darmen. Daarom is juist honing zeker gevaarlijk, omdat het direct door de darmen opgenomen kan worden.
        En alvorens de keuringsdienst met iets naar buiten komt moet het dus wel zeer ernstig zijn. Maar uiteraard wordt dit natuurlijk door de politiek weer gerelativeerd in een geen ernstig verschijnsel. Als je goed de overige sites beken heb die je kunt vinden, dan zul je zien dat het dus een zeer groot landelijk probleem is met dit zeer giftige kruid.

        Als men werkelijk voor dit grote probleem zou uitkomen dan zou dus de gehele
        honingverkoop op een oor liggen. Om dus geen paniek te zaaien en de verkoop toch te laten plaatsvinden, wordt er als zoethoudertje dus verteld dat de meeste honing uit het buitenland komt. Maar ook in andere landen komt deze plant eveneens voor.

        Ik zal zelf voorlopig geen bijen producten meer kopen, als iedereen dit zou doen dan moet de overheid wel met een oplossing komen, zolang de mensen in de onzin van de politiek geloven en het blijven kopen zal er dus niets veranderen

        Het grote gevaar wat dit kruid nl. heeft is dat het een cumulatieve werking heeft. Wat in normaal ned. betekend dat iedere kleine hoeveelheid die je binnen krijgt dus NOOIT MEER je lichaam uitgaat. Het wordt net zoals bvb lood opgeslagen in de lever. Net zo lang totdat de dodelijke hoeveelheid is bereikt. Als u kijkt naar de tv beelden op Internet, waar de paardefokker vele grote Belgische trekpaarden heeft verloren, dan zie je dus dat er met deze plant niet te spotten valt. De tranen springen werkelijk in je ogen bij het zien van deze beelden.
        Mensen die dus vogels hebben zoals lorries en nog wel eens honing geven of honingpollen(stuifmeelkorrels), moeten dus extra alert zijn.

        Maar mensen die vinden dat er niets met honing en andere bijen producten aan de hand is moeten het gewoon blijven gebruiken, ieder zijn eigen verantwoording.

        Opmerking


        • #5
          honing

          Ja wat moet ik nou? Ik eet elke morgen 1 plakje brood met flink honing er op. En dat al vele jaren lang, dus van binnen kan er bij mij en dus ook bij vele anderen een proces aan de gang zijn die mijn leven ernstig kan bekorten.
          Ik wist al wel dat je kleine kinderen tot 2 jaar beter geen honing kunt geven omdat daar een srofje in zit waar kleine kinderen niet goed tegen zouden kunnen. Ik twijfel, potje leegmaken en dan maar geen nieuw meer kopen? Of gewoon direkt maar in de grijze.... Bij mij in de omgeving zijn de laatste jaren zomaar plotseling mensen overleden. (verschillende leeftijden). Zouden die ook teveel honing opgestapeld hebben in hun lever? (de verkeerde stofjes dus?)
          Zojuist even op het potje gekeken: is samengestelde honing uit diverse E.E.G. landen.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Honing

            Waar zitten geen stofjes in,die al of niet goed zijn?
            Geen eitjes meer eten,geen honing,geen croissants en ga zo maar door.
            M.i. grotendeels onzin.
            De onderzoeken die worden gedaan,hebben altijd betrekking op grote hoeveelheden.
            Dus niet elke morgen: 1 dozijn eieren,6 potten honing en 10 croissants.
            Is niet goed voor je. Alleen dat wisten we wel,maar het was nog niet bewezen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              je gaat maar van een ding dood en dat is leven en ik mag hopen dat we dat met zn allen nog lang zullen doen.
              En henk maak je niet teveel zorgen''ze zeggen dat alles waar te voor staat niet goed is'"
              hier een echte brabantse zin met 3 keer te,en vertel mij maar wat er fout aan is:TEsamen TEvreden TEbed. Niks nie mis mee toch?

              Garoeten Theo

              PS een ieder een gezond en braaf 1908 toegewenst

              Opmerking


              • #8
                honing

                Theodoor
                een ieder een gezond en braaf 1908 toegewenst
                En 100 jaar erbij misschien?

                Nou ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen om die honing de honing te laten. En droog brood kijg ik niet door mijn keel.

                Niks mis mee hoor met tesamen tevreden en dan ook nog tesamen tebed. Als je maar tevreden bent.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  met 100 jaar erbij krijg ik mischien nog wel echt verstand van vogels en zo,dus gaan we er voor?
                  Garoeten THEO

                  Opmerking


                  • #10
                    De tactiek van de overheid werkt ook hier weer perfect; bagataliseren en snel vergeten.
                    Hoe zat het ook alweer met dioxine? Gewoon de norm wat oprekken en alles is veilig, echt waar.

                    Ik zal eens wat vragen stellen hier en daar, wie weet helpt het een keer.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      dioxine

                      Daar moet ik je gelijk in geven Ton. Hier in de buurt heeft jaren lang een aluminium smelterij gestaan en nogal wat smerig spul hier over ons uitgestrooid met de wind. Of het er aan lag of niet. Het ene na het andere kanker en hartaandoening geval hier. Nu dat bericht over die besmette honing. Ja die smelterij is hier verdwenen gelukkig maar hoeveel jaar bllijft die rommel nog actief? Nu zit er een bedrijf die die ouwe slakken ook nog weer gaat verwerken, niks aan het handje. ?? Ja we leven wel in een rare op centen beluste wereld. Want daar wijkt alles voor hoor, mens en natuur.

                      O, ja volgens onderzoek van de ggd was het allemaal toeval.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        geen bestrijding Jakobskruiskruid

                        Gisteren gelezen in de plaatselijke krant.

                        Gedeputeerde staten van Zuid-Holland ziet het niet als hun taak om Jakobskruiskruid te bestrijden. Dat schrijven ze in antwoord op vragen van de de partij voor de dieren. Ze vinden dat boeren hier zelf voor verantwoordelijk zijn.

                        Dit is dus weer erg gemakkelijk van de overheid om het bestrijden bij boeren neer te leggen. Hele bermen staan met deze plant vol rond de A 4.

                        Wat hebben we toch een waardeloze overheid, als het geld kost om de eigen bevolking te beschermen tegen deze giftige plant. Geld voor oorlogen in het buitenland zijn natuurlijk veel belangrijker. Eigen volk mag gewoon aan gevaar bloot gesteld worden. Terwijl in het buitenland deze plant wel bestreden wordt door de overheid.

                        Nederlanders slaap maar rustig verder er gebeurd ons niets, dit werd ook 65 geleden geroepen door de regering.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ook de overheid....

                          Ook de overheid kan dikwijls niet anders.
                          Na de ramp te Tsjernobiel zijn de grenzen naar boven bijgesteld.
                          Als je niet eet ga je nl.ook dood.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Als je niet eet ga je nl.ook dood.
                            Luiheid is het begin van wijsheid.

                            Opmerking

                            Working...
                            X