Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd. Jonge duiven op balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd. Jonge duiven op balkon

    Hallo allemaal.

    Ik heb een lastige gewetensvraag.

    Ik heb geen verstand van duiven, maar bijna 2 maanden geleden hebben duiven een nest gemaakt op mijn balkon en daar 2 eieren in gelegd. Ik heb een boodschappenkrat op z'n kant gelegd en daar het nest met eieren voorzichtig ingelegd.

    Ik voerde de duiven elke dag met duivenzaad van de C 1000. De eieren kwamen uit en de 2 zijn al flink gegroeid en bijna even groot als de ouders. Nu blijven ze en dat wist ik al, iedere ochtend wachten op hun voer maar over een paar weken ga ik verhuizen.

    Ik heb de krat al weggehaald maar ze blijven natuurlijk komen. Er zitten nu zelfs wat 'nieuwe' volwassen duiven bij die meeprofiteren. Dat lijkt me alleen maar goed voor "de opvoeding" want ik hoop dat ik die kleintjes met een gerust hart kan achterlaten.

    Mijn vraag!! Wat moet ik doen? Om de dag eten geven en afbouwen tot ik weg ben?

    Weten ze (van hun ouders)wel hoe ze elders aan voer moeten komen? Daar zit ik het meeste mee. De winter komt er zo aan. Ik vind ze een beetje zielig want ze hebben heel veel eten gekregen van mij de afgelopen maand en straks krijgen ze dus ineens ... NIETS meer als ik ben verhuist. Als ik de balkondeur opendoe komen ze al aanvliegen.

    Heeft iemand een tip? Afbouwen met voer? Redden ze het wel verder?
    Ik wil ze eigenlijk gewoon achterlaten maar als het echt niet anders kan dan zal ik ze proberen te vangen (hoe weet ik nog niet) en meenemen.

    Bedankt alvast en de groetjes

    Erik

  • #2
    duiven