Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zou het er "kunnen" komen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zou het er "kunnen" komen?

    Een beetje een open titel, maar misschien lokt het uit om te lezen en te reageren.

    Ik zat vanavond met een collega vogelliefhebber aan de telefoon en al pratend over de hobby en het TT seizoen, kwamen we eigenlijk op het volgende:

    We spelen nu al diverse jaren op de TT's met "stellen" en "stammen", maar waarom worden er geen "3-tallen" of misschien zelfs wel "5-tallen" gevraagd.

    Misschien is het in het verleden, bij het begin van het vragen van stammen en/of stellen, ook wel over gesproken. Ik ken hier geen uitspraken over. Wie weet waarom er gekozen is voor de 4- en later voor de 2-tallen.

    Ik ben erg benieuw naar de reacties en opmerkingen.

    Stef
    Groeten Stef

  • #2
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Zou je eens een penningmeester van een club moeten vragen welke een grote TT organiseert.....
      Ik weet het antwoord wel: niet te betalen
      Als je prijzensysteem hanteert waar kanaries, tropen en parkieten per hoofdgroep worden gewaardeerd zit je al met enkelingen, stellen en stammen in goud, zilver en brons........ En dan hebben we niet eens over de TT-kampioenen gehad. Ga je dan ook nog eens trio'tjes, kwintetjes etc vragen dan is de bodem van je kas erg snel in zicht. Het is vandaan de dag toch al moeilijk om financieel rond te draaien. Nooit aan beginnen!!!
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        3 tallen - 5 tallen - 11 tallen, waar houdt het dan op hé? Ik zie het nut er niet van in. Waarom stellen en stammen (2 tallen en 4 tallen), geen idee.
        Dat was nou precies de vraag. Gaat het ophouden, maar waarom wel de stellen gevragd een paar jaar geleden.

        Je hebt 4 vogels welke redelijk op elkaar lijken, dan speel je een stam, of je hebt ze niet. In de tweede situatie speel je alleen maar met enkelingen. Wij vroegen ons ook af waar het gaat ophouden, of is het al opgehouden, of willen we misschien wel minder?


        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
        Zou je eens een penningmeester van een club moeten vragen welke een grote TT organiseert.....
        We hebben zelf een Nationale met afgelopen jaar 800 vogels

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
        Ik weet het antwoord wel: niet te betalen
        Het gaat me niet om de financiele haalbaarheid. Het gesprek ontstond meer uit de vraag waarom worden er stellen en bijvoorbeeld geen 3-tallen gevraagd.
        Groeten Stef

        Opmerking


        • #5
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door pasmat
            Het gaat me niet om de financiele haalbaarheid. Het gesprek ontstond meer uit de vraag waarom worden er stellen en bijvoorbeeld geen 3-tallen gevraagd.
            Mijn gedachten gingen even de andere kant op
            We zijn in onze vereniging momenteel volop in discussie over het prijzensysteem, vandaar deze reactie.

            De stammen zouden ontstaan zijn - gehoord van een oude rot - om op de TT te laten zien dat je uit verschillende koppels vogels kunt fokken die wat de uiterlijke kenmerken elkaar zoveel mogelijk benaderen. Vooral in kringen van kleurkanariefokkers oogst je waardering wanneer je daarin slaagt. Kanariefokkers zullen wel reageren wanneer dit anders is.....

            En stellen zouden ingevoerd zijn om enerzijds wat meer variatie op de TT's te brengen en anderzijds omdat het wat gemakkelijker is om een stel te brengen dan een stam... Wie het weet mag het zeggen.

            Waar het ophoudt? Wat mij betreft zijn enk stel en stam wel voldoende.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Drietal

                Bij de enkelingen worden Spaanse Timbrado's per 3 gekeurd.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert
                  Ik zit in het bestuur van een vogelvereniging en we praten veel over het T.T.
                  En het valt op dat een heel veel leden bijna niet meer inzenden om de èènvoudige reden dat de vraagprogamma steeds verder wordt uitgebreid op welke manier dan ook .
                  Is het niet de soort kooi dan wel het kleurslag van de vogels b.v bij de glosters en andere postuurvogels.
                  Bij onze vereniging zijn wij van mening dat de verandering de laatste jaren de oude en nieuwe inzenders juist tegen houdt om vogels in te sturen i.p.v. dat dit het insturen bevorderd.
                  Dus als we ook nog 3-tallen en 5-tallen vragen ???? ik weet het niet.
                  Dit is nou precies een reactie waar wij op hoopte. Ik gaf het hierboven al reeds aan, wordt het niet allemaal te veel. Wordt het niet eens tijd om onszelf (lees de beleidsbepalers) te gaan afvragen hoever we moeten gaan met alle wijzigingen.

                  Waarom je heb bijvoorbeeld op de Bondsshow de mogelijkheid niet om stellen in te schrijven, omdat het te veel van het goede wordt?

                  Misschien is het een idee om eens onder de leden van de NBvV een enquete te houden, wie er de voordelen van inzien van alle die recente wijzigingen in het nieuwe vraagprogramma. Zoals daar bijvoorbeeld is de nieuwe groepen bij de postuurkanaries, te weten: meer en minder dan 50% bont en dan ook nog verdeeld onder intensief en schimmel. Kunnen we daar gelijk even polsen of er behoefte is aan 3- en 5-tallen, weten we dat ook gelijk even.
                  Groeten Stef

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat voegt een 3-tal of een 5-tal nu toe?
                    Ik zie gewoon het nut niet.

                    Op sommige shows is het al zo'n prijzenregen. De vogels uit stammen en stellen spelen dan ook nog mee met de enkelingen etc. Ik heb nog niet gezien dat een stam ook als 2 stellen meespeelt. Maar zou ook nog kunnen.
                    mvrgr

                    Piet

                    Opmerking


                    • #11
                      wat ik van een keurmeester hoorde ongeveer 2 weken terug was. (dus zijn manier van denken over het keursysteem wat volgens hem nu de laatste jaren is gebeurt en waarschijnlijk nog verder die kant op zal gaan. ik ben ook benieuwd van jullie reactie hierop)

                      wat hij zei was: de regels worden steeds meer gericht op dat het punten verschil van de mindere vogels vergeleken met de toppers steeds kleiner worden. met gevolg:
                      dat iemand dit jaar met een marktvogel leuk scoort en deze vogel aanhoud maar het eigenlijk een ordinair marktvogeltje is wat eigenlijk nooit op een tentoonstelling mag worden geshowt maar de eigenaar weet niet beter.

                      dit is om maar zoveel mogelijk mensen het niet al te moeilijk te maken en te zorgen dat de mensen met mindere vogels zich toch gewaardeerd gaan voelen en meer vogels ingezonden durven te worden maar kwaliteit van klasse vogels gaat dan van gemiddelde omlaag. wat de beste man heel erg betreurde.

                      om die reden zou een "stel" ook in het systeem zijn gerold niet omdat dit een extra uitdaging zou zijn maar voor degene die met de stam net altijd misgreep zou met een stel veel eerder goed moeten scoren.


                      mijn mening over een 3 tal of 5 tal ik denk dat dit niet veel toe zal voegen en daardoor eigenlijk niet snel toekomst zal zijn.

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Oke de 3- en 5-tallen zullen er dus wel niet komen.

                        Dan wil ik de vraag iets gaan verleggen.

                        Willen we dan wel doorgaan met "stellen", er wordt hierboven al aangegeven dat het op veel show een prijzenregen is. Dit zou je dus gedeeltelijk kunnen voorkoemn door "stellen" weer af te schaffen.
                        Groeten Stef

                        Opmerking


                        • #13
                          kan hier geen pol voor komen? zodat we allemaal kunnen stemmen?

                          mvg Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking

                          Working...
                          X