Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat gaan we doen met de jeugd binnen de vereniging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat gaan we doen met de jeugd binnen de vereniging?

    Hallo

    Ik wil hier graag met jullie discuseren wat we binnen de verenigingen kunnen doen voor de jeugdleden.

    mijn uitgangspunt is dat ik vindt dat een vereniging er voor alle leden is en dus ook voor jeugd leden. De verenigingsavonden zijn vaak te laat.

    Binnen de vereniging ons genoegen te zwijndrecht wil ik graag een jeugd plan presenteren aan de leden, dat zal in het begin waarschijnlijk heel kleinschalig zijn omdat er maar 2 jeugdleden zijn (mijn eigen dochters) maar dit zou ik eventeul willen uitbreiden met jeugdleden van aangrenzende verenigingen.

    Wat ik belangrijk vindt dat het voor de jeugd begrijpelijk moet zijn.

    mijn vragen aan jullie zijn de volgende:
    1: Moet je rekening houden met de leeftijdsverschillen.
    2: wat kunnen leuke onderwerpen zijn.
    3: heeft iemand ervaring en tips om deze kinder activiteit op te zetten, wellke verenigin(en) hebben een jeugd beleid.
    4 wie heeft er materiaal wat gebruikt mag worden voor jeugd activiteiten.
    5: is het verstandig dat ik zelf voor mijn eigen kinderen activiteiten organiseer op de vereniging, heeft iemand hier ervaring mee.

    dit is het even om mee te beginnen
    ik hoor het graag van jullie
    groeten
    wilfred

  • #2
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Dag Wilfred

      Zelf ben ik lid van Jong Aviornis. Een jeugdwerking binnen Aviornis Int. Meer is te lezen op:

      http://www.jongaviornis.org/

      Op deze site kan je uitleg vinden wat we doen en wat er nog op de planning staat (ook al zijn we nu druk bezig met de activiteiten voor 2008 te plannen), zal gelijkaardig zijn met 2007.

      We zijn ook met 4 jeugdleden in de auto beginnen rondrijden naar liefhebbers, en we hebben nu al meer dan 80 leden. Waar jeugdleden zijn, volgen er meer, zelfs op heel korte tijd.

      Zorgen voor een interessant programma, leuke uitjes en ouders ervoor warm maken. Heel belangrijk is ook een professionele uitstippeling van de activiteiten en een verantwoorde manier van omgaan met de leden zodat elke ouder ook voelt dat zijn of haar kind/ jongere veilig is wanneer ze meedoen met een activiteit.

      Opmerking


      • #4
        Wat doen we met en voor de jeugd

        Bedankt voor jullie reacties.

        bedankt henk voor je sugesties.
        hallo kim
        graag zou ik van je willen weten welke onderwerpen er bij jullie behandeld worden.
        Ik zou het graag zo willen krijgen dat er iedere maand voor de jeugdleden wat te doen is, wat hun verder kan helpen om te groeien in hun hobby. maar het is natuurlijk zo wat henk schrijft dat een jeugdlid van 7 jaar hele andere activiteiten moet bieden dan iemand van 18. de oudere jeugd leden zou ik vragen om naar de gewone verenigingsavond te komen zij zitten niet te wachten op kleuren knip en plak activiteiten.

        ook vindt ik de intergratie van de jeugd binnen de vereniging van groot belang en is het belangrijk dat jeugd werk gesteunt zal moeten worden binnen alle lagen van de verenigingen oudere kwekers hebben veel ervaring en kennis van vogels die we moeten aan wenden.

        wie heeft er nog meer sugesties denk met mij mee alstublieft

        het gaat mij echt om activiteiten op verenigings niveau
        groeten wilfred

        Opmerking


        • #5
          dit is nu precies wat ik wilde

          hallo,
          zien jullie wel het kan wel.
          met mekaar komen we er wel uit.
          iedereen heb een idee en met elkaar is er een plan.
          ik heb ook nog wel wat dingen bedacht om het te promoten.
          alleen wat wilfred terecht meld wat is jeugd.
          hier mijn droom
          ik zou het zo indelen van 0 tot 11 en van 12 tot 18 jaar.
          super plan van ton om 1x in de maand op hok bezoek te gaan.
          en dan daar een vragen lijst aan vast te hangen.
          bv welke vogels had ton(of elk willekeurige kweker die mee wil doen) en wat vertelde hij hier over o.a verzorging. (na aanleiding hier van krijg je een vragenlijst en die moeten ze invullen i.o met de kweker)
          en als elke regio zo iets opzet.
          bv noorden,westen,zuiden, oosten en in de klasse van 0 tot 11 en van 12-18.
          en dan aan het einde van het jaar een finale te houden van elke regio,s met een kwis tegen mekaar bv beste 4 van elke regio
          tegen mekaar live met een kwis op bv de nationale tt (nu in apeldoorn)
          en de winnaars(met ouders) krijgen met hun allen een bezoek in een vogelpark.(avifauna)
          met overnachting .
          (ik wel best hier sponsers voor zoeken)
          en mischien hebben andere mensen andere voorstellen,
          ik wil het graag horen .

          Opmerking


          • #6
            hier mijn droom
            ik zou het zo indelen van 0 tot 11 en van 12 tot 18 jaar.


            Aan de linkerkant de diverse taps.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              geen probleem dan van 7 tot elf.
              enne het was maar een droom =.
              ik droom wel vaker

              Opmerking


              • #8
                de jeugd heeft de toekomst.

                hallo allemaal

                Ik heb geprobeerd ieeden los te krijgen van jullie.

                Dit waren mijn plannen voor de toekomst!
                plannen moeten binnen de vereniging nog besproken gaan worden ben net binnen en dan al vergaande plannen hebben over voor veel verenigingen een moeilijk onderwerp wat doe ik met jeugd.

                Bij ons zijn er in de vereniging een aantal problemen een daarvan is het maken van het verenigings boekje.

                dit heb ik op mij genomen.

                Mijn ieedee is ik neem mijn kinderen mee naar de verschillende kwekers om ze daar te laten kijken hoe deze met zijn vogels omgaat.
                zij kunnen vragen stellen, van dit bezoek wordt een verslag gemaakt. en in het verenigings blad geplaatst

                wij hebben een stukje voor het blad en zij hebben een activiteit.
                ook ben ik van plan om 1 zaterdagmiddag in de maand te gebruiken om jeugd activiteiten op te zetten. mijn dochters zijn 7 , 10 jaar en kunnen de zelfde stof wel aan.
                ik wil niet zomaar een vreubel activiteit maar iets wat echt met de vogeltjes te maken heeft
                zo zouden er een keer broedkooitjes gemaakt kunnen worden, of een kweekkooi voor thuis, of een middag besteden aan de herkenning van de verschillende vogels, als dit eenmaal gebeurt kunnen we langzaam naar de verdieping van de eigen keuze van vogel en het aanleren van de verschillende kleurslagen dit zal allemaal heel duidelijk en met materiaal ondersteunt moeten worden. en de vogels in de praktijk laten zien zo kan je langzaam maar zeker naar de standaart eisen toe werken. dit alles kost minimaal 1 tot 2 jaar voor we zover zijn.
                de voorstellen omnaar een vogelpark te gaan moeten we daar in mee nemen ik zelf denk dat het bezoeken van verschillende tt ook een goed uitstapje zou kunnen zijn.

                ook denk ik dat de bond de toegangskosten voor jeugd leden moet laten vallewn laat de kinderen tot 15 jaar gewoon gratis naar binnen dan stimuleer je deze groep om ook naar dez groote tt te komen kijken

                ik stop weer even ik hoop dat jullie hier weer op willen schieten
                en als je ideeen heb plaats ze dan hier
                groeten
                wilfred

                ps ik maak mischien veel schrijf fouten maar ik ben dislecties en heb eigenlijk een hekel aan schrijven ik weet niet hoe ik binnen dit vorm spelling corectie kan toepassen.

                Opmerking


                • #9
                  Jeugd

                  Een prima initiatief om ook iets voor de jeugd te organiseren. Er zijn echter binnen de NBvV al mensen bezig om iets voor de jeugd te organiseren. Kijk eens op





                  Neem eens contact op en zie wat jullie samen kunnen doen.

                  succes
                  mvrgr

                  Piet

                  Opmerking


                  • #10
                    De minimum leeftijd is 6 jaar en ze zijn jeugdlid tot ze 17 zijn.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wilfred coljee
                      Bedankt voor jullie reacties.

                      bedankt henk voor je sugesties.
                      hallo kim
                      graag zou ik van je willen weten welke onderwerpen er bij jullie behandeld worden.
                      groeten wilfred

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kim
                        Dag Wilfred

                        Zelf ben ik lid van Jong Aviornis. Een jeugdwerking binnen Aviornis Int. Meer is te lezen op:

                        http://www.jongaviornis.org/

                        Op deze site kan je uitleg vinden wat we doen en wat er nog op de planning staat (ook al zijn we nu druk bezig met de activiteiten voor 2008 te plannen), zal gelijkaardig zijn met 2007.

                        We zijn ook met 4 jeugdleden in de auto beginnen rondrijden naar liefhebbers, en we hebben nu al meer dan 80 leden. Waar jeugdleden zijn, volgen er meer, zelfs op heel korte tijd.

                        Zorgen voor een interessant programma, leuke uitjes en ouders ervoor warm maken. Heel belangrijk is ook een professionele uitstippeling van de activiteiten en een verantwoorde manier van omgaan met de leden zodat elke ouder ook voelt dat zijn of haar kind/ jongere veilig is wanneer ze meedoen met een activiteit.

                        ik ben ook lid van aviornis, daar gaat de jeugd tot een grens van +-30, dit mede omdat er ook chauffeurs en verantwoordelijke moeten zijn he !

                        Opmerking


                        • #13
                          aan het werk met de jeugd

                          hallo allemaal

                          Ik ben deze topic begonnen om te kijken wat andere verenigingen doen met hun jeugdleden, Ik ben blij met alle individuele reacties die ik heb gehad er zitten leuke ideeen bij die ik zeker binnen de eigen vereniging kan gaan toepassen.

                          maar waarom zou ik het wiel 2 keer uit gaan vinden als er al verenigingen zijn die wel meer jeugd hebben. of doen die niets voor de jeugd?
                          ik zal zelf contact opnemen met de mensen die binnen de bond het jeugd beleid uitstippelen.

                          ik ben dus opzoek naar de ervaringen van andere verenigingen en hun activiteiten.

                          Dud wat doet jou vereniging voor jeugd leden?
                          groeten wilfred

                          Opmerking


                          • #14
                            de jeugd heeft de toekomst.

                            bedankt winterkoning

                            voor je sugesties.

                            helaas is de eendenkooi in de dortse biesbosche inderdaat enkele jaren geleden afgebrand.
                            maar er zitten zeker bruikbare tussen.
                            bedankt

                            maar mensen kom op er zijn toch heus wel verenigingen in het land die meer dan 2 jeugdleden hebben. kom wat doe je met ze schroom niet ook als je iets geprobeert heb wat niet gelukt is laat het mij weten want van jullie ervaringen kunnen wij leren. ook als er keurmeesters zijn die nog eenvoudig materiaal hebben op het gebied van zebravinken en grasparkieten iets hebben of iets voor mij zouden willen maken hoe eenvoudig ook alles is welkom, laat het vooral heel eenvoudig zijn zodat er een opbouw in kan komen.
                            ookzou ik het fijn vinden als er iemand is die dingen die ik zelf wil opzetten eens op een neutrale manier wil bekijken en eventeul aanpassingen toevoegen. ben zelf leek op het gebied van zebravinken, over de problemen die we met de kleine grasparkieten gaan krijgen nog maar te zwijgen.
                            maar hier heb ik wel wat meer kennis van in huis.

                            dus schroomniet en laat wat van je horen en help de jeugd een positiefe ervaring met hun hobby te krijgen
                            groeten wilfred

                            Opmerking


                            • #15
                              Het wordt stil rond de jeugd op dit form

                              hallo allemaal.

                              helaas moet ik constateren dat deze topic aan het instorten is!
                              er schijnen geen verenigingen te zijn die iets actiefs doen met hun jeugdleden ??
                              lijkt mij een beetje vreemd of ze komen niet op dit form.

                              Ik vraag het nu nog maar een keer wat doet jouw vereniging met de jeugd of wat hebben zij geprobeerd ?

                              laat wat van jullie horen
                              met jullie ervaringen kan ik verder met het uit werken van mijn plannen voor onze jeugd (mijn eigen dochters)

                              Ik zal ook nog een aantal concreten vragen stellen:

                              Wie heeft er informatie over de verschillende kleurslagen van grasparkieten en zebravinken.
                              wie heeft er fotos van verschillende kleurslagen, van bijde soorten om te beginnen de bassis kleuren. voor de zebravinken, grijs, bruin, zwartwang, en wie weet zijn er nog meer duidelijke kleurslagen voor beginners.
                              voor de kleinegrasparkieten groen,grijs, grijsgroen, hemelsblauw.

                              wie heeft er fotos van de in nederland veel gekweekte soorten vogels

                              het gaat mij hier om soorten met hooguit 1 of 2 kleurslagen, ik wil namelijk dat ze de verschillende soorten vogels leren herkennen en benoemen, dit vind ik een basis om mee verder te kunnen.
                              als je verder ieden heb laat het mij weten ik wil graag eind januarie mijn plannen voor hoe we binnen onze vereniging omgaan met de jeugd aan het bestuur aanbieden en er natuurlijk mee aan het werk gaan.

                              Dan heb ik hier nog een vraag aan henk3 de linken zoeker van dit form, weet jij of er plaatjes zijn met de anotomie van de verschillende vogels met de beschrijving er bij (voorbeeld poten snavel,borst liefst van een grasparkiet en een zebravink. mocht dit er niet zijn dan moet ik dit zelf gaan maken. maar ik heb begrepen dat je erg handig ben in het googlen. hier zou ik graag gebruik van willen maken bijvoorbaad dank.
                              Dus laat je niet kennen en kom op met die verhalen, en als je het niet weet vraag het dan eens na bij een bestuurslid van je vereniging.
                              ik hoop op reacties van jullie.
                              groeten
                              wilfred coljee

                              ps weet iemand hoe ik hier spellingscontrolle kan toepassen ben namelijk dislecties en zie naderhand dat er spelfouten in staan.

                              Opmerking

                              Working...
                              X