Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet fluitende bloemputter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Niet fluitende bloemputter


  • #2
    Geduld

    Hoi John,

    gewoon even wachten tot het voorjaar wordt; dan komt het helemaal in orde.
    Groeten,


    -J.J.-

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Ik heb op de ontlasting gelet en deze ziet er vast uit.
        Toch overweeg ik om met het vogeltje naar de dierenarts te gaan, want hij zit nu ook al of beneden in de hoek te slapen of onder in de kooi op de stok.

        De andere is nog wel erg fit. Is het verstandig om ze nu even apart te zetten?


        Voor wat betreft het voedsel, hoe kom ik aan een puttermengsel.

        De dierenspeciaalzaken die ik heb afgelopen, hebben geen van alleen speciaal puttervoer en alleen als ik geluk heb wildzangvoer.

        Ik woon in het midden van het land.

        Groeten en alvast weer bedankt,

        John

        Opmerking


        • #5
          Hallo John, denk dat het voor deze putter helaas te laat is.
          Hoewel diagnose op afstand vrijwel onmogelijk is raad ik je het volgende aan. Zet hem in ieder geval apart. Liefs in een ziekenkooi of in een tt kooi b.v. liefs op een warme plek. Geef hem indien mogelijk een mengsel baycox 2,5% (2 ml per liter) met baytril 10% (2ml per liter). Dit mengsel dekt 95% van de darm-stoornissen bij cardueliden. Indien deze in een vroeg stadium worden ondekt werkt dit vrij goed.
          En dan maar duimen. Succes.

          Een goed mengsel is het mengsel van Blattner "stieglitz Zeisig spezial" (www.blattner-heimtierfutter.de) of van Koenings "putter/sijs. Deze laatste verzend door heel nederland (www.jankoenings.nl)

          Greetings Lucky

          Opmerking


          • #6
            Bij Blattner (de Duitse site) verzenden ze ook naar Nederland voor 6,50. Vind ik zelf het beste zaad. Een vraagje. Met een zak van 15 kg doe ik zeker 4 maanden. Hoe lang blijft het zaad vers en hoe kun je het het beste bewaren?

            Vr. gr.

            Wim

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Hoi Lucky,

                Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest. Deze heeft de mest gecontroleerd en hieruit blijkt dat het vol zit met parasieten en wormen.

                Ik heb nu een worm keur en een coccidiose keur voor ze gekregen, en nu inderdaad maar duimen dat ze het redden.

                Wel vraag ik me af hoe het nu kan dat ze vol zitten met parasieten en wormen. Ze zitten gewoon binnen. Het kan toch niet aan het voer liggen?
                Ik begin nu zelfs te denken dat ze het misschien al vanaf de kweker hadden.

                Groeten,

                Labrymos

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door labrymos
                  Hoi Lucky,

                  Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest. Deze heeft de mest gecontroleerd en hieruit blijkt dat het vol zit met parasieten en wormen.

                  Ik heb nu een worm keur en een coccidiose keur voor ze gekregen, en nu inderdaad maar duimen dat ze het redden.

                  Wel vraag ik me af hoe het nu kan dat ze vol zitten met parasieten en wormen. Ze zitten gewoon binnen. Het kan toch niet aan het voer liggen?
                  Ik begin nu zelfs te denken dat ze het misschien al vanaf de kweker hadden.

                  Groeten,

                  Labrymos
                  dat denk ik wel, en bij stress is de vogel hier dan eerder vatbaar voor.
                  ik hoop dat het goed komt.
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                    dat denk ik wel, en bij stress is de vogel hier dan eerder vatbaar voor.
                    ik hoop dat het goed komt.


                    Bedoel je nu dat het aan het voer ligt of dat ze het bij de kweker al hadden

                    Opmerking


                    • #11
                      de vogel had het waarschijnlijk al, maar bij stress komt de ziekte vaker pas uit, en bij wormen kan het ook een tijdje duren voordat je het merkt.

                      ik denk dat hij/zij het al had toen je hem kocht, een koppel dat alleen in een kooi zit, krijgt bijna nooit een ziekte of ze haden het al.

                      groet rudy
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        de vogel had het waarschijnlijk al, maar bij stress komt de ziekte vaker pas uit, en bij wormen kan het ook een tijdje duren voordat je het merkt.

                        ik denk dat hij/zij het al had toen je hem kocht, een koppel dat alleen in een kooi zit, krijgt bijna nooit een ziekte of ze haden het al.

                        als het aan het voer zou liggen, dan moet het toch al heel oud voer zijn en zou ik een andere leverancier zoeken, maar dit is toch wel heel ver gezocht

                        groet rudy
                        www.fretteren.eu

                        Opmerking


                        • #13
                          Ok Naruch, bedankt voor je heldere conclusie.

                          Het leek me ook al stug dat het aan het voer zou liggen want dat heb ik pas gekocht en die zaak is echt wel goed.

                          Nu maar hopen dat ik er nog op tijd bij was.

                          De wormenkuur is vandaag in ieder geval al achter de rug.
                          Nu 4 dagen wachten en dan 2 dagen baycox gebruiken (3ml per 1 ltr) en dan weer een paar dagen wachten en nog 1x een wormkuur (1 ml op 1 ltr) en daarna na 1 week weer de mest laten controleren.

                          En dan zou het goed moeten zijn

                          Groeten,

                          John

                          Opmerking


                          • #14
                            Is het trouwens verstandig om ze nu ze kuren ook eivoer te geven?

                            Opmerking


                            • #15
                              Het mannetje zal nooit meer gaan fluiten en is nu een

                              Opmerking

                              Working...
                              X