Mededeling

Collapse
No announcement yet.

En weer een vogel met problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • En weer een vogel met problemen

    Wederom een kanarie met een klein probleem.Hij ziet er redelijk goed uit ,maar heeft een broertje dood aan vliegen.Ik schreef dit al eerder dat ik er altijd wel 1 tussen had met dit probleem,maar hier komt de volgende.
    Hij was wit,maar de voliere is net een moeras geworden en de vogel heeft nu een vieze staart.Ik heb de vogels naar binnen gedaan en binnenkort gaan ze naar zolder.De vogel zit op het hele onderstuk van zijn poten.Zeg maar tot aan de knieen en heeft moeite met balans.Op stok zit hij wat doorgezakt,maar toch goed.Sinds kort ben ik extra vitamines gaan geven naast wat eivoer.En de kachel permanent op een graad of 18.
    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?Het verschil met andere keren is dat de vogel de hele voliere door rende.Deze is minder aktief.

  • #2
    Als hij uit een kletsnatte omgeving komt kan hij vanalles hebben. Die bodem is een broeikas voor bacterien, schimmels en ziektekiemen. Een kanarie kan helemaal niet tegen een natte, koude omgeving.

    Wat hij heeft durf ik je niet te zeggen maar het klinkt niet best

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door E.F.P.SMIT
      Wederom een kanarie met een klein probleem.Hij ziet er redelijk goed uit ,maar heeft een broertje dood aan vliegen.Ik schreef dit al eerder dat ik er altijd wel 1 tussen had met dit probleem,maar hier komt de volgende.
      Hij was wit,maar de voliere is net een moeras geworden en de vogel heeft nu een vieze staart.Ik heb de vogels naar binnen gedaan en binnenkort gaan ze naar zolder.De vogel zit op het hele onderstuk van zijn poten.Zeg maar tot aan de knieen en heeft moeite met balans.Op stok zit hij wat doorgezakt,maar toch goed.Sinds kort ben ik extra vitamines gaan geven naast wat eivoer.En de kachel permanent op een graad of 18.
      Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?Het verschil met andere keren is dat de vogel de hele voliere door rende.Deze is minder aktief.
      dood deze zieke vogel zo vlug mogelijk ik heb er ooit zelf twee gekocht met de zelfde fouten die jij van alle twee op noemd en binnen de korste keren was een groot deel van mijn vogels ziek en ,met de zelfde afwijkingen behept.
      groeten termeer

      Opmerking


      • #4
        En weer een vogel met problemen

        Hallo Termeer,de vogel was in orde,maar kwam niet meer van de grond.De grond is verzadigd van het water en deze ene vogel ziet er niet uit.Wat hij heeft is niet vast te stellen.Mogelijk weet Antoni iets.Alle andere vogels zien er heel goed uit en hebben geen problemen.O ja,alle vogels zitten nu binnen.

        Opmerking


        • #5
          mogelijke ziektes die de vogel kan hebben opgelopen in de natte voliere zijn.
          coccidiose, maar heeft een ander ziekte beeld

          Atoxoplasmose, ziekte beeld onder andere, stoornissen bij vliegen,Conditieverlies en sterfte
          Apathie, dik zitten, ademnood
          Zenuwsymptomen
          Verdikte lever (= zichtbaar doorheen de buikwand)


          megabacterie, ziektebeeld onder andere, doorzakken op zit stok (vogel kan ook te vet zijn) Duidelijk gewichtsverlies ondanks een goede eetlust
          Ruw vederkleed
          Overgeven van bloed en diarree
          Onverteerde zaden in feces

          ik zeg niet dat het 1 van 3 is, maar ik zou de vogel toch vlug laten onderzoeken, omdat bij de 2 laatste ziektes het stefte getal flink kan oplopen.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Deze kanarie moet niet in contact komen met andere vogels.In de hand nemen en veertjes opblazen om te kijken of er bijzonderheden zijn. Normaal heeft een kanarie een huidskleur. Recessief wit dacht ik een wat lila-achtige kleur.Voorts naar verdikkingen kijken. Is er niets aan te merken de vogel schoon maken en goed drogen. Als je een ziekenkooi hebt deze gebruiken anders lekker warm,geen tocht. Goed zaadmengsel en een beetje eivoer. Als er diarrae is
            dan Gezasept door het drinkwater zoals voorgeschreven en uiteraard geen groente,anders gewoon
            leidingwater(niet te koud).
            Als er na 1 a 2 weken geen verbetering optreedt,dan naar de vogelarts
            (zal denk ik moeilijk gaan,de omstandigheden kennende).
            In ieder geval deze vogel niet gebruiken voor de fok.
            Als het erg nat is hebben velen te maken met ziekten,ook de duivenmelkers.
            Coccidiose e.d. komt in de natte periode dan ook meer voor.
            Kijk voor de zekerheid na uit welke ouders deze kanarie voortkomt,zodat je daarmee rekening kan houden.
            Succes!
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              En weer een vogel met problemen

              De vogel apart gezet en zit binnen.Permanent een goede temperatuur,Het lijkt of hij/zij er doorheen gaat komen.Mogelijk in de stress geschoten door een kat of zo.Hij ziet er ook weer schoon uit en hopelijk kan deze vogel binnenkort weer vliegen.

              Opmerking


              • #8
                En weer een vogel met problemen

                De vogel weer terug gedaan in de voliere(binnen)Hij vliegt weer rond en het lijkt alles te maken te hebben met stress.Ziet er ook weer schoon uit.Ook dat gaat weer goed.

                Opmerking


                • #9
                  Vogelproblemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door E.F.P.SMIT
                  De vogel weer terug gedaan in de voliere(binnen)Hij vliegt weer rond en het lijkt alles te maken te hebben met stress.Ziet er ook weer schoon uit.Ook dat gaat weer goed.
                  Ik denk,dat het toch alles met de moerasachtige voliere te maken heeft.
                  In ieder geval fijn,dat het weer goed gaat.
                  Ik zou hem toch niet meer naar buiten doen,want dat is vragen om problemen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking

                  Working...
                  X