Mededeling

Collapse
No announcement yet.

birdcompany

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • birdcompany

    hallo
    wie heeft er ervaring met aangekochte vogels waarvan de kweker alle producten en behoorlijk fanatiek van de birdcompany gebruikt ?
    Ikzelf heb het idee dat de vogels niet gelijk maar naar verloop van tyd behoorlijk terug vallen,en in de kweek ook heel teleurstellend zelfs enkele doden.
    Dit alles natuurlijk als je het zelf niet gebruikt,ik vind het teveel wat je moet geven en bijvoegen en daardoor een beetje onnatuurlijk,en wat is de opbrengst ?, want goedkoop is het niet .
    m vr grt jkdb

  • #2
    hallo

    zelf heb ik dit ook eens mee gemaakt dat een kweker mij vertelde wat ik allemaal moest doen en moest geven om zijn vogels gezond te houden.
    hij had hele goede ervaringen met deze producten.

    ik had zelf nog andere vogels op het hok zitten die deze producten niet gewent waren, en heb toen gekozen om de vogels gelijdelijk aan om te wennen aan de door mij gebruikelijke verzorging, de kweker zij dat dit geen goede zaak was en dat de vogels veel belangrijke minerale te kort zouden komen.

    na 2 maanden waren alle vogels omgewent aan de door mij normaal aangebode voer. heb mijn andere vogels nooit de sublementen gegeven die de andere vogels kregen, en heb op enkele uitzondering na een goede kweek gehad tussen de vogels van die kweker en mijn vogels. het ging hier om parringen zijn mannen op mijn eigen popen

    de kweek van vogels van deze kweker onderling was minder dan bij mijn eigen vogels, ik had bij nesten meestal niet meer dan 2 jongen terwijl ik zelf geregelt 4a5 jongen in de nesten had liggen.
    het 2e jaar ging het beter met zijn vogels maar deze hebben nooit meer zijn oude middelen meer gehad. bij de kweker zelf hadden de vogels wel nesten van 3a 4 jongen per nest.

    het is volgens mij wat de vogels gewent zijn, iets afleren is vaak moeilijker dan iets aanleren.

    groeten wilfred

    Opmerking


    • #3
      birdcompany

      Je hoort er nog weinig over!
      Het kost in ieder geval honderden euro's per jaar als je het geeft. Daarnaast doet de fabrikant het af dat je alle producten moet geven, en dat ieder potje zijn speciale voedingstoffen heeft. Als je dus niet alle producten gebruikt en de resultaten vallen tegen, dan doet de fabrikant het af met dat je juist alles moet gebruiken wil het pas goed werken. (prima verkoop tactiek). En dat is volgens mij het enige goede van het product.
      Calcivet is van hun een simpele melasse siroop met calcium en vit. D3 en kost net zo als al deze producten een kapitaal om dit het gehele jaar te verstrekken. Je kunt beter Calci-lux geven van Orlux is veel goedkoper en zeker net zo goed, alleen moet je dan af en toe bij gebrekkige voeding vit D3 geven.

      Het gekke is altijd als er een nieuw product op de markt komt dat het eerst uit is getest in grotere landen als NL. Ik zou zelf als fabrikant eerst een klein land zoals NL uitzoeken om dit te testen. Maar helaas zijn we zo naïef om dit voor zoete koek te nemen. En de eerste jaren zag je op de show in Apeldoorn werkelijk hele emmers te gelijk over de plank gaan. Voor vele honderden euro's tegelijk dus, per klant.

      Dertig jaar geleden kwam er ook zo'n wonder product als Supravit op de markt. Het eerste jaar kweekte je er geweldig op, het tweede jaar ging ook nog wel, maar toen kreeg je geen enkel bevrucht eitje meer. Het was over en sluiten met je kweek. Het product bevatten nl antibiotica als bestanddeel.
      De vogels werden resistent en niets hielp meer.
      Dat Supravit was bedoeld als inderdaad conditie preparaat als de duiven of vogels er niet lekker bij zaten. Maar de dierenartsen propagandeerden het om permanent te geven, en dat was nu juist net fout, behalve voor hun portemonnee dan.

      Er bestaan gewoon GEEN wondermiddelen, zo ook dit niet. Ik zal niet zeggen dat het geheel slecht is, maar bij mij kwamen wel kwekers klagen dat ze na een seizoen het gebruikt te hebben meer dan 120 onbevruchte eieren in de vullisbak gegooid hadden.
      Deze hebben echt alles wat met dit product te maken had weg gegooid. Mensen die in Apeldoorn kwamen beklacht doen bij de firma werden angstvallig weg gehouden bij de verkoopstand.

      Ook is mij te oren gekomen dat de AID bij de firma onderzoek heeft gedaan naar stoffen die gebruikt werden. Allemaal erg toevallig.

      Maar een ieder die wel succes met dit product heeft, moet het gewoon blijven gebruiken. Maar moet wel zo sportief zijn en dit zeggen als hij zijn /haar vogels verkoopt dat ze dit gebruiken. Doen ze dat niet dan vallen inderdaad de vogels heel snel terug in conditie.
      En krijgen dit soort mensen hierdoor een slechte naam. Wat heel simpel te voorkomen is door eerlijk te zijn tegen de kopers.

      Opmerking


      • #4
        Hallo meneer Polane:

        U schreef: >> Er bestaan gewoon GEEN wondermiddelen, zo ook dit niet.>>

        Bravo, bravo en merci.
        Dat probeer ik de mensen al jaren diets te maken.

        Het merendeel van vrijwel alle voedingssupplementen is erg goed.
        Maar alleen voor de beurs van de verkoper.

        Vitamines, supplementen, speciale graantjes en andere "wondermiddelen" zijn bij een gevarieerde voeding TOTAAL OVERBODIG.

        Nogmaals bedankt,
        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Josly:

          Ik heb ongeveer 10 jaar geleden een vogeldierenarts mijn kweekruimte laten zien en controleren en op zijn advies geef ik wekelijks een speciale mengeling vit AD3E.
          Die is licht bestendig en bevat:
          vit. A 50.000 IE
          vit. D3 25.000 IE
          vit. E 7.500 IE
          Gemakshalve altijd 's zondags - morgen wordt al de 621e keer .

          Licht bestendig wil natuurlijk niet zeggen dat het flesje in het volle zonlicht bewaard wordt, dat staat braaf in de koelkast en mag daar wekelijks even uit.

          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            Hallo Josly:

            Ik zie dat mijn vorige bericht niet volledig is.
            De kweekruimte die ik heb is 1.60 m breed; 2.20 m hoog en 5 m diep.
            Op de korte kant zit een klapraampje met (geel) glas.
            Daarom moet ik 14 h per dag kunstlicht gebruiken.

            Wessel van der Veen.

            Opmerking

            Working...
            X