Mededeling

Collapse
No announcement yet.

misvormde eitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • misvormde eitjes

    Hallo Vogelaars,


    Een van mijn grasparkieten legt eitjes waarvan aan de bovenkant een verdikking zit (een puntje) in deze eitjes zitten luchtbelletjes?
    Weet iemand wat dit is?

    Groetjes pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    ik weet niet wat het is maar beter is het om die wel weg te gooien en niet uit te laten komen

    is dit met alle eitjes zo of gewoon 1a2 eitjes
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      misvormde eitjes

      hallo pascal

      zou het een kalk gebrek kunnen zijn?
      groeten
      wilfred coljee

      Opmerking


      • #4
        misvormde eitjes

        Hoi Vogelfreak inderdaad zijn het maar een of twee eitjes maar laat ze wel liggen dat is wel belangrijk voor de steun voor de jongen die wel uitkomen
        hier voorkom je bv spreidpoten mee.

        Hoi Wilfried kalkgebrek zal het zijn de vogels hebben natuurlijk sepia
        en tevens voeg ik ook extra kalk toe aan het water. (het gehele zeizoen)

        Ik denk toch dat het te maken heeft met het vochtige weer, in mijn schuur is het erg vochtig ook ventilaeer ik veel?!

        groetjes pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          Pas op met kalk toevoegen aan het water;
          A, het bezinkt in het water, dus je weet nooit hoeveel de vogel binnen krijgt.
          B, het water word meer basisch en dat terwijl sommige kwekers juist proberen het water minder basisch, dus zuurder, te krijgen.
          Gewoon naast maagkiezel, grit geven en desnoods wat kalk door het eivoer, let wel op de ingrediënten(toevoegingen) van het eivoer want de meeste fabrieksproducten zijn volledig qua mineralen.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Kalk toevoegen??

            Pascal ik denk dat de manier van kalk toevoegen niet de juiste is,door het in het water te doen geef je ze niet de mogelijkheid om hun eigen hoeveelheid op te nemen.Door het appart te geven(vogelmineralen)in een bakje kunnen de vogels naar behoefte kalk tot zich nemen de vogels weten zelf beter de hoeveelheid in te schatten.Dit zal per vogel ook weleens verschillend zijn vrg Rob.

            Opmerking


            • #7
              heey pascal

              stel nou dat 1 van die misvormde eitjes wel bevrucht is dan kun je hem beter wel weg gooien en dan nep eitjes onder leggen
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                misvormde eitjes

                Wie zegt dat er geen goede jonkies uit die eitjes zullen komen? Die misvorming kan ook gewoon een ophopinkje van kalk zijn. En misschien geen effect op het interne kuiken hebben. Gewoon proberen. Dan zie je het vanzelf.

                Plaats eens een foto hier van zo'n ei als het kan Pascal.
                {Ik heb trouwens een dochter met de naam Pascall.}
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  ja het kan mischien ook wel een goede uitkomen
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    misvormde eitjes beter laat dan nooit

                    hallo allemaal,

                    bedankt voor de racties zal alle tips in overweging nemen en ben al al aan het minderen met toevoegingen aan het zachtvoer zie niet echt verbeteringen
                    alhoewel ik wel denk dat het het een kwestie van wennen is dus ik ga het geven aan mijn jonge vogels en dan maar kijken

                    Eigenlijk is mijn grootste vijand VOCHT de vohtigheid in mijn schuur blijft te hoog veel te hoog en nest na nest gaan de eiren kapot ik wordt er niet goed van en het verpest heel het plezier als iets waar je zoveel energie in steekt
                    voor niks is ik probeer nu te verwarmen maar krijg het niet onder controle
                    waar wel jongen liggen zijn de nestkasten echt zeikesnat zijn er ook andere
                    die dit probleem kennen? en hoe gaan jullie er mee om?


                    groetjes pascal
                    groeten uit apeldoorn

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Pascal,
                      als het echt zo vochtig is waarom haal je dan niet een paar vochtvreters voor een paar cent heb je er wat en je zult zien wat die vocht wegnemen en probeer de temp op een graad of 8 a 10 te krijgen .
                      je kunt dit met een electrische radiator die gevuld is met olie,koop er een stekker thermostaat bij zet de radiator op de hoogste stand ,het element slaat af op de ingestelde temperatuur van de thermostaat van de stekker,want als je de standen schakelaar op het element gebruikt dan wil hij de temp van de olie op die temperatuur houden van de ingegeven stand,en dit kost veel energie als je zo'n stekker thermostaat hebt scheelt dat meer dan de helft van de kosten.

                      m.vr.gr. Harry
                      m.vr.gr. Harry

                      Opmerking


                      • #12
                        vocht

                        Hoi gebbinkjes

                        ik heb nu een electrisch verwarmingetje die kan ik ook niet snachts laten branden kan dat met wat jij voorstelt wel en kost ook minder?
                        en ik had gehoord dat vochtvreters ook duur zijn en je dat je ze maar kort kuntgebruiken?

                        groetjes pascal
                        groeten uit apeldoorn

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Pascal,
                          vochtvreters kun je bij een bouwmarktkopen je hoeft na die tijd alleen de vulling als die op is te verwisselen dus qua kosten valt dat wel mee,
                          Ik weet niet hoe groot je nachthok is en/of het is geisoleerd maar zelf had ik in mijn oude vogelverblijf van 5 x2 x2.20 een electrische radiator ,olie gevuld ,die kon je instellen op 1200 of 2000 watt het nadeel is/was dat hij dan de olie op een bepaalde temperatuur hield ,had de stekker er in de zomer niet uitgehaald en hij bleef toch de olie verwarmen,als je nu een graden stopkontakt koopt dan schakelt hij op de jou ingestelde temp aan of uit,dit kan ook met een elektrisch kacheltje zoals jij hebt .succes

                          m.vr.gr. Harry
                          m.vr.gr. Harry

                          Opmerking


                          • #14
                            hallo,
                            je kan eventueel ook zout neer zetten dat trekt ook vocht aan.
                            kost minder en werkt net zo goed.
                            van een olie cv ben ik persoonlijk geen voorstander van.
                            maar dat was me eigen ondervinding.
                            ik kreeg een leuke rekening van mijn electra leverancier.
                            mijn tip zorg dat het vocht dicht word de meeste kieren kun je dichten met sillicone kit,zijn ze wat groter kun je pur schuim gebruiken.
                            kost bij mekaar minder dan je eind rekening van je energiebedrijf.
                            als je de gaten heb gedicht steek je een aansteker aan in je hok.
                            blijft je vlam recht omhoog gaan dan is hij dicht.
                            wijkt je vlam naar links of rechts dan heb je nog last van kieren scheuren.
                            iedergeval succes

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                              Hallo Pascal,
                              als je nu een graden stopkontakt koopt dan schakelt hij op de jou ingestelde temp aan of uit,dit kan ook met een elektrisch kacheltje zoals jij hebt .succes

                              m.vr.gr. Harry
                              Hoi Gebbinkjes

                              Koop je deze ook gewoon in de bouwmarkt of moet je hier toch voor in de één of andere speciaalzaak zijn?

                              @ Pascal,

                              Weet je zeker dat je ventilatie goed is in je vogelverblijf? Dit is een heel belangrijk punt.
                              Hoe heb je dit zitten?

                              Gr. Wim

                              Opmerking

                              Working...
                              X