Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie lost het raadsel op?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie lost het raadsel op?

    bij verschillende vogel(kanarie) kwekers en liefhebbers zijn de rode kanarie's opeens gestorven. het gekke is dat men ook gele kanarie's heeft maar die mankeren niks. het is al zowieso 3 kwekers overkomen dat de rode zomaar allemaal het loodje leggen dus kan niet ouderdom zijn.

    iemand een idee?

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Hallo Ben,

    Zou het mss te maken kunnen hebben met de toevoeging van rood stimulatie middelen ??
    Weet van de barmsijsjes dat als ze teveel zouden krijgen de lever kapot kan gaan. Jonge barmsijsjes krijgen ook nooit roodtoevoeging.
    En oudere alleen als ze in de rui zijn of vlak daarvoor.
    Mss dat kanarie-kwekers langer en meer rood gebruiken?? Zou wel kunnen verklaren waarom de gele blijven leven.

    Groetjes AUssie.

    Opmerking


    • #3
      De lever overbelast? Wie zal het zeggen.
      Even autopsie laten doen dan weet je het, anders blijft het gissen.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        ja inderdaad ik dacht ook eigenlijk als enige optie zou het iets te maken kunnen hebben met het roodvoer ofzoiets want verder zou er toch niks kunnen zijn?
        en de lever aantasting lijkt me niet waarschijnlijk omdat dat in deze 3 gevallen dan zou moeten zijn? dat is heel raar natuurlijk. zoiets bouw je op en komt niet in zo'n korte tijd voor bij al je rode kanarie's lijkt mij tenminste toch?

        en natuurlijk blijft het gissen het is aan de kweker zelf om die keuze te maken maja wel raar bij verschillende kwekers gaan ze dood en hier leeft alles nog.

        mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
          en de lever aantasting lijkt me niet waarschijnlijk
          De lever reinigt bloed van gifstoffen, canthaxantine is zo'n gifstof, deze stoffen worden opgeslagen in de lever waardoor de lever extreem vergroot (afhankelijk van de hoeveelheid gifstoffen) hierdoor kan de lever zijn werk niet meer optimaal doen. Vogels kunnen hieraan bezwijken, hoezo een leveraantasting lijkt mij niet waarschijnlijk?


          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Lijkt mij vrij onlogisch dat al jaren rood gekleurde vogels ineens massaal omvallen door de effecten van kleurstoffen. Die mensen kleuren hun vogels al jaren. Ik heb overigens 1 rode kanarie gehad die mijn enige sterfgeval was dat jaar. Dat was overigens vorig jaar.

            Ik denk eerder dat die mensen eens om de tafel moeten en zich moeten afvragen waarmee ze gekleurd hebben. Ik verdenk een vervuiling in een gemeenschappelijk gebruikte kleursstof

            Opmerking


            • #7
              Jammer dat je zo reageert op een gewone vraag. Als je iets tegen iemand hebt laat dat diegene dan weten op een andere manier en gebruik er niet dit forum voor.
              Sorrie maar dit moest ik even kwijt.
              Groetjes Elhidia.

              Aangezien ik het originele bericht waarnaar werd gerefereerd heb verwijderd was er naar mijn idee ook geen plaats meer voor diezelfde tekst in dit bericht.

              RobK,
              Moderator Kanarieforum.

              Opmerking


              • #8
                Hoogst ongepast bericht.

                Zo'n bericht plaatsen zonder in ieder geval goede uitleg erbij, kan echt niet door de beugel en is waarschijnlijk ook zwaar in strijd met de regels van dit forum! En kan ook nog eens gezien worden als een rechtstreekse persoonlijke bedreiging.


                Aangezien ik het originele bericht waarnaar werd gerefereerd heb verwijderd was er naar mijn idee ook geen plaats meer voor diezelfde tekst in dit bericht.

                RobK,
                Moderator Kanarieforum.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  We hebben de laatste tijd de mond vol gehad over onbeleefde uitspraken, foutieve begrippen, slecht neergeschreven, respect,verkeerd begrepen, zo niet bedoeld.... maar hier is de bedoeling volgens mij duidelijken en niet verkeerd te begrijpen.
                  Persoonlijk vind ik dat de moderator hier moet ingrijpen. Dit is nu is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet, en wat niet kan.
                  Op de vingers tikken zo iemand met zulke reaktie.

                  Opmerking


                  • #10
                    snap niet dat je dat zo op het forum kunt brengen hij is gewoon jaloers dat hij geen mooie vogels heeft en dat zijne dood gaan door ratten en muisen

                    echt zielig van je maar ja

                    somige hebbe gewoon geen verstand voor dat ze het typen
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      maja ik was er Teunis. jammer dat je je niet even heb voorgesteld had graag een echt biertje met je gedronken misschien had ik zelfs nog wat van je kunnen leren.

                      het feit van de leveraantasting gaat zoals sommige al hebben gezegt niet opeens van de ene op de andere dag. dus daarom lijkt het mij niet waarschijnlijk.

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                        het feit van de leveraantasting gaat zoals sommige al hebben gezegt niet opeens van de ene op de andere dag.
                        Wat jij wil.
                        Hoelang denk je dat die mensen hun rode kanarie's kleurvoer geven?

                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #13
                          haha dat hoef je mij niet te vertellen ik ben zelf ook een rode kanarie fanaat. maar dan vallen niet al je rode kanarie's van de een op de andere dag allemaal op hun rug. dat is gewoon niet zo. beetje raar dat jullie dat zeggen en denken. maja wat jij wil! want als je zelf nadenkt weet je dat dat nooit het geval kan zijn.

                          mvg Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14
                            te lang kleurstof?

                            Eigenlijk wil ik mij hier niet in mengen want ik snap de discussie niet compleet geloof ik. Teveel onduidelijkheden naar mijn smaak.

                            Maar even dit: Als een paard teveel binnen krijgt van een bepaalde plantensoort, valt ie op een gegeven moment gewoon om. Dood.
                            Het dier slaat de gifstoffen op tot het moment "teveel" daar is.

                            Wat ik hiermee wil aangeven: Dit zou bij kanaries die (teveel) (verkeerde)kleurstoffen krijgen misschien ook het geval kunnen zijn? En als die kanaries dan allemaal die gelijke hoeveelheden krijgen, ja dan zouden ze dus maar zo ongeveer gelijk het loodje kunnen leggen misschien. Overdenking dus.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              zolang het geen klonen van elkaar zijn reageert elk dier er nog altijd anders op.
                              en ik heb niet gezegt dat het om dieren gaat die even oud zijn. dat is juist het punt het gaat om dieren van verschillende leeftijden enz.

                              dus ik kan nog wel 10 keer zeggen dat het niet kan dat de vogels allemaal tegelijk daardoor het loodje leggen maar als men het hier even heel goed leest en serieus nadenkt wat het echt kan zijn.

                              normaal gesproken worden de rode kanarie's ook gewoon oud en gaan ze dood echt niet allemaal doordat ze op het laatst helemaal vergiftigt zijn hoor.

                              heb hier volgens mij nog maar 2 bruikbare antwoorden antwoorden gehad verder alleen maar beschuldigingen enz. is niet echt onderbouwend. want hier kan ik niks mee.
                              en Henk neem het niet te persoonlijk op

                              gr Ben
                              Groeten, Ben

                              Opmerking

                              Working...
                              X