Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartelpopje dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kwartelpopje dood

    Hallo,

    bij mij is het volgende (al 2 keer) gebeurt:

    Ik heb een koppel harlekijnkwartels in een beplante buitenvoliere.
    Aan de kwartels zelf is niets te zien, maar het popje gaat na enkele maanden dood. Er is verder aan haar niets te zien. Ze is niet mager, ze is niet kaalgeplukt in de nek (maw de man die erachteraan jaagt) en de dagen ervoor was er ook niets aan haar te merken. Het mannetje is helemaal in orde, afgezien dat hij nu (weer) alleen is.
    Weet iemand waar dit aan kan liggen?
    De voliere is half overdekt, beplant met gras, coniferen en wilg.
    Het voer wat ze krijgen is: parkietenzaad en een beetje kanariezaad.
    Verder natuurlijk water en grit.
    Groeten,


    -J.J.-

  • #2
    hallo

    ik heb het al van meer mensen gehoord dat bij die soort ze snel dood gaan.
    ze kan meschien dood gegaan zijn van de stres.

    groeten gijsbert

    Opmerking


    • #3
      Als je de doodsoorzaak echt wilt weten zul je sectie moeten laten verrichten op de dode vogel.


      Als de omschrijving in je bericht volledig is dan zijn er voor wat betreft de voeding echter nog wel wat aanvullingen te bedenken!

      In de eerste plaats wat fijnere (tropen) zaden, maar ook eivoer universeel, buffalo's, kleine meelwormen, (eventueel fruitvliegjes) vogelmuur, stukje fruit.....noem maar op mogelijkheden te over.
      Je kunt eventueel ook nog denken aan wat gekiemde zaden.


      Ik hoop dat je het nu niet opgeeft en het nog eens probeert met deze mooie kwartels.

      Succes!
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Voor wat betreft het voer ben ik inderdaad niet volledig geweest; groenvoer, enkele pinky's zo nu en dan voornamelijk parkietenvoer, maar ook tropenzaad, kanariezaad en wildzangzaden.

        Ik ga het zeker nog eens proberen met een nieuwe pop!

        Ik was net in de voliere en toen zag ik dat er goed verstopt onder een graspol enkele kwarteleieren lagen. Zou dit misschien een oorzaak kunnen zijn (legnood?)?
        Groeten,


        -J.J.-

        Opmerking


        • #5
          Legnood kan inderdaad ook de oorzaak zijn.
          Hoe zit het met de vochtigheid in het hok? Kwartels kunnen slecht tegen vocht.
          Groeten,

          Arjan

          Opmerking


          • #6
            meschien omdat je zegt dat de man er achter aan gaat dat je meschien beter 2 popjes kan nemen zodat ze wat meer rust hebben
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Azantinga: Het is een half overdekte buitenvoliere, dus het buitengedeelte kan nat worden. Wel is een nachthok aanwezig. Ook wordt daar gevoerd. Wel vind ik het raar dat het mannetje geen enkele last heeft van het vocht.

              Vogelfreak: ik bedoelde dat aan de dode popjes niets te zien is dat het mannetje erachteraan gaat. Misschien inderdaad niet goed verwoord.

              Voor wat betreft die legnood: is daar iets tegen (afgezien van apart zetten?)
              Groeten,


              -J.J.-

              Opmerking


              • #8
                o okej snap het beter hem naar een dierenarts te brengen en de dode popje te laten onder zoeken

                dan weet je het ant woord wel
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Iedereen bedankt voor de tips!

                  Groeten,
                  Mark
                  Groeten,


                  -J.J.-

                  Opmerking

                  Working...
                  X