Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • valkparkieten

    hallo

    maken valkparkieten ook een soort geluid dat ze gaan paren of dat ze vrouwtjes roepen hoor heel vaak als ik op de pc zit dat ik een valkparkiet hoor die steeds het zelfde geluid maak en ga ik kijken en zie ik ze op een plekje een beetje verstopt zitten willen ze dan gaan paren
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Doe je dat vaak dat als je achter de pc zit en ze dat geluid maken dat je gaay kijken?? Het kan dan namelijk ook dat ze er een spelletje van gemaakt hebben.
    Valkparkieten zijn hele nieuwsgierige vogels, ze willen graag alles van je weten. Ze willen dus ook graag weten waar je bent en dat willen ze ook weten als je niet in hun gezichtsveld bent daarom kunnen ze gaan roepen om zich te kunnen orienteren waar je bent. Dit is normaal gedrag, dit is ook gedrag dat ze in het wild vertonen, kijken waar de groep is. Nu leven jouw valkparkieten niet meer in het wild maar dat groeps gevoel is nog wel steeds heel sterk ontwikkeld bij valkparkieten en jij maakt daar nu deel vanuit dus willen ze heel graag weten waar je bent. Vaak volstaat het al als je gewoon reageert dmv iets te zeggen of zoals jij doet naar ze toe gaan.
    Groetjes Elhidia.

    Opmerking


    • #3
      o okej dat snap ik maar ik heb ze niet om tam te maken maar gewoon om mee te kweken heb 2 koppels bij me kaar en als ze roepen ga ik kijken denk dat ze dan willen paren ofzo maar ja ze zitten in een voliere van 3 bij 2 meter en binnen ok van 5 bij 5
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Omdat jij de verzorger bent, brenger van voedsel en water en daarbij waarschijnlijk ook aandacht, zien ze jouw ook als groeps genoot en willen ze ook graag van jouw weten waar je bent. Dat heeft dus niks met tam of niet tam te maken eigenlijk. Valkparkieten zijn hele sociale vogels die heel makkelijk iemand in de groep opnemen, of dat nu de verzorger is of een andere valkparkiet.
        Groetjes Elhidia.

        Opmerking


        • #5
          o ja ik snap het ik ben elke dag wel 2 uur bij ze kijken wat ze uitspoken
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking

          Working...
          X