Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verstoren in het donker...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verstoren in het donker...?

    Hallo...
    Daar ik van half 8 tot 5 uur van huis ben kan ik mijn vogels alleen smorgens en savonds verzorgen.
    Maar momenteel is het dan donker en slapen de zebravinken.
    Bij het aanmaken van het licht en betreden van het verblijf gaan ze aan het vliegen en als ze naar buiten vliegen blijven ze de nacht buiten of ze gaan in ieder geval niet terug naar de plaats waar ze sliepen.
    Wat is wijsheid, kan ik ze beter smorgens verstoren net voordat het toch licht wordt of beter savonds?

  • #2
    Even een lichtje (TL) aanbrengen dat via een schakelklokje, of s'morgens, of s'avonds, bij licht zodat de vogels een kortere nacht hebben.
    Is beter voor jouw tropische vogeltjes.

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      Ik zou ze als ik moest kiezen smorgens verstoren. Ik stoor mijn vogels nooit want voor je het weet liggen ze op de grond en dan liggen ze daar de hele nacht of ze gaan flapperen en knallen tegen het gaas waarna de hele groep in een hysterische fit komt.

      Opmerking


      • #4
        Even een lichtje (TL) aanbrengen dat via een schakelklokje, of s'morgens, of s'avonds, bij licht zodat de vogels een kortere nacht hebben.
        Is beter voor jouw tropische vogeltjes.

        Helemaal mee eens!

        Persoonlijk zou ik ook nog een schemer/nachtlampje aansluiten, dan hebben de vogels nog even de gelegenheid om hun plekje voor de nacht te vinden.

        succes
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Inderdaad is schakelende verlichting het beste.
          Zo te leze heb je al verlichting in je hok dus het moet alleen even aangepast worden naar een stopcontact met schakelklok. En als je dan toch bezig bent maak dan gelijk een extra stopcontactje met daarin een klein nachtlampje met een schemerschakelaar (gewoon zo'n lampje voor op een kinderkamer).
          Groeten,

          Arjan

          Opmerking


          • #6
            Inmiddels heb ik een kleine TL (50 cm.) in het verblijf gehangen dat smorgens en savonds ruim een uur bijlicht.
            Dat geeft me de gelegenheid of smorgens of savonds het hok te betreden zonder ernstige verstoringen.
            Zo'n nachtlampje, bedoel je daar zo'n dopje mee dat je in het stopcontact steekt, het geeft maar vrij weinig licht en wat is daarvan het voordeel?
            Groetjes.

            Opmerking


            • #7
              Zo'n klein dopje kan ook. Ik heb zelf een 8 watt lampje hangen.
              Dit is ervoor dat als je vogels verstoort worden en gaan fladderen toch de stok weer terug kunnen vinden
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking

              Working...
              X