Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese Appelvink met luchtwegproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese Appelvink met luchtwegproblemen

    Een chinese appelvink pop van mij heeft chronische problemen met de ademhaling.
    Soms zit ze luidruchtig piepend adem te halen en soms hoor je helemaal niks, vooral als ik bij de voliere verschijn houdt zij daar acuut mee op.
    Wanneer ik in de voliere ben en de vogel dus druk is met vliegen dan hoor je ook duidelijk dat ze moeite heeft met de adem, het lijkt haast wel astmatisch echter er wordt niet gesnotterd en het is ook geen reutelend geluid.
    Verder is de vogel in goede conditie met een fraai verenpakje en goede ontlasting en andere volierebewoners waaronder de appelvink man hebben geen last hiervan.
    Ik heb haar een paar keer behandeld tegen luchtpijpmijt maar dit heeft dus niet geholpen. Voordat ik iets anders ga proberen: heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en eventueele middeltjes?
    Make birds not war.

  • #2
    Probeer eens brandnetelthee. Hierin zit een anti histamine. Anti histamines worden ook gebruikt tegen hooikoorts. Koop wel brandnetelthee met losse blaadjes. De brandnetelthee in de supermarkt is een slap aftrekseltje. Goede brandnetelthee kun je kopen bij de natuurvoedingswinkels.

    Succes Jolanda

    Opmerking


    • #3
      Ontwormen met panacur . Enkele druppels in de bek.Na 10 dagen nog is herhalen.

      Opmerking

      Working...
      X