Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodbuik sijs???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roodbuik sijs???

    Wie heeft er wel eens van een roodbuik sijs gehoord???
    mijn vader heeft een koppel gekocht maar ik kan hier nergens informatie over vinden?

    Ze lijken exact op een gewoon sijsje maar dan rood ik heb ook al gedacht dat het om bastaard (sijs x kapoetsen sijs)ging maar bij dit koppel is het verschil tussen man en pop duidelijk zichtbaar!!

    volgens de verkoper zouden roodbuik sijsjes uit Spanje komen?

    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen??

    B.v.d. Vinnie

  • #2
    roodbuik sijs

    De Barmsijs, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen


    Was het wel een sijs? Of zijn het kneutjes of de barmsijs? Plaats hier ff een foto.

    In Amsterdam hebben ze 2 soorten sijsjes, drijfsijs en zangsijs. (van horen zeggen).
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      roodbuik sijs

      Nee absoluut geen barmsijs! gewoon een sijs maar wat je normaal groen zou verwachten is nu rood?

      sorry is zou er graag een foto van willen maken en plaatsen maar ik heb op dit moment geen kabeltje tussen de camera en de computer

      Opmerking


      • #4
        foto

        Heb je een computer waar je sd card in kan? Dan heb je geen kabeltje nodig.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          sd card

          Nee sorry dat heb ik niet....

          Opmerking


          • #6


            3e post

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                roodbuiksijs

                ik heb al heel wat vogels gehad en loop al heel wat jaren mee in de vogelliefhebberij maar roodbuiksijzen die bestaan niet het zullen warschijnlijk wel bastaarden zijn mvg vink

                Opmerking


                • #9
                  bij kanarie's is het zo dat ze lang niet allemaal rood worden, maar bij sijsjes maakt dit niet uit? zoals ik tenminste uit dit verhaal begrijp?

                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    roodbuiksijzen

                    Nou Vinnie ik kom net bij een dierenwinkel vandaan en die man wilde mij roodbuiksijzen verkopen.
                    ik ben gaan zoeken op internet om te kijken of in info kan vinden... en kom dus ook niets tegen....Ja die vraag van jou.
                    nu ben ik ook nieuwsgierig of het geen kruising is en dat ze ze zomaar een naampje hebben gegeven.
                    Ik moest voor een koppel €50 neertellen.
                    Groetje,
                    Corina

                    Opmerking


                    • #11
                      nou een mooie kruising kapoetsenx kanarie kost je idd 50 euro


                      is de prijs hier gewoon


                      frank4

                      Opmerking


                      • #12
                        Maar dan heb je wel een man<f1> en geen koppel of twee poppen die ook alleen een rode buik hebben maar het geld niet waard zijn.Als het wel man en pop zijn heb je niks aan de pop die is niet vruchtbaar.Maar als je ze mooi vind moet je ze gewoon kopen.Zou voor mezelf wel willen weten wat het precies is en proberen hier een foto te plaatsen.Als er dan een keer iemand vraagt wat het zijn kun je in ieder geval de vraag beantwoorden. groeten eddie

                        Opmerking


                        • #13
                          hallo, heb vandaag roodbuiksijsjes gezien(20-tal) in winkel.Verkoper legde uit dat dit geen kruisingen zijn(dat zie je ook) maar gewone sijsjes die rode kleurstof via voeding krijgen zoals men kapoetsensijzen of kanaries kleurt.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ted
                            hallo, heb vandaag roodbuiksijsjes gezien(20-tal) in winkel.Verkoper legde uit dat dit geen kruisingen zijn(dat zie je ook) maar gewone sijsjes die rode kleurstof via voeding krijgen zoals men kapoetsensijzen of kanaries kleurt.
                            Maar liefst 20 'roodbuiksijsjes' in een winkel..... Ik zou weleens willen weten hoe zo'n vogel eruit ziet. Kijk, als een roodkweker ook sijsjes heeft kan het natuurlijk gebeuren dat er een sijs in de verkeerde kooi zit en ook een dosis van dat spul binnenkrijgt. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand
                            een partij sijzen gaat kleuren om daar financieel beter van te worden......
                            Die dingen zijn immers niet te slijten, althans niet bij een liefhebber van Europese vogels. Eh...waar staat die winkel?
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                              Maar liefst 20 'roodbuiksijsjes' in een winkel..... Ik zou weleens willen weten hoe zo'n vogel eruit ziet. Kijk, als een roodkweker ook sijsjes heeft kan het natuurlijk gebeuren dat er een sijs in de verkeerde kooi zit en ook een dosis van dat spul binnenkrijgt. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand
                              een partij sijzen gaat kleuren om daar financieel beter van te worden......
                              Die dingen zijn immers niet te slijten, althans niet bij een liefhebber van Europese vogels. Eh...waar staat die winkel?

                              die dingen raken ze wel kwijt aan beginners of mensen die het wel geloven, immers er zijn ook mensen die ongeringde of verkeerd geringde vogels kopen.
                              en er gebeurd veel wat niet mag, en dat is alleen maar om er financieel beter van teworden.
                              ik kan mij dus wel voorstellen dat iemand sijsjes opkleurd en alleen uit is op (meer)geld
                              www.fretteren.eu

                              Opmerking

                              Working...
                              X