Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man en pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man en pop

    hoe kan ik het verschil tussen een man en een pop zien b.v.d

  • #2
    man of pop bij de japanse meeuw

    Doe ze allemaal een kleurring om en ga ze observeren, De mannen gaan vanzelf een keer zingen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Man en pop

      Zet alle meeuwen apart,bijvoorbeeld in TT kooien, na enkele dagen zet je er 2 of 3 bij elkaar. De mannen gaan dan meestal zingen.
      Bij twijfel weer apart zetten en na enkele dagen meer proberen.
      Als je een pop hebt zitten waar je zeker van bent, dan zet je deze bij een meeuw welke apart zit. De kans op zingen bij de mannen is dan nog groter.

      Opmerking


      • #4
        je kunt het alleen maar zien door apart te zetten de man zingt en en zit vaak wat op en neer te springen en te schudden met zijn kop.
        Met vriendelijke vogelgroeten, Richard
        website: http://members.home.nl/vogeltrek/

        Opmerking


        • #5
          gewoon obseveren, vooral in het broedseizoen.

          mvg, zeeland

          Opmerking


          • #6
            ik doe meestal DPA-test



            dat werkt zo:
            je zet een vermoedelijk koppel bij elkaar, na 1 week geef je ze een nestkastje
            2 weken later heb je waarschijnlijk het eerste ei, zo niet heb je waarschijnlijk 2 mannen.
            Als er meer dan 8 eieren komen of meer dan 1 per dag heb je 2 poppen.
            Voor de zekerheid de 6e dag de eitjes schouwen, bevruchte eieren? Volgens de DPA test heb je dan een koppel!

            succes

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Nico
              ik doe meestal DPA-test



              dat werkt zo:
              je zet een vermoedelijk koppel bij elkaar, na 1 week geef je ze een nestkastje
              2 weken later heb je waarschijnlijk het eerste ei, zo niet heb je waarschijnlijk 2 mannen.
              Als er meer dan 8 eieren komen of meer dan 1 per dag heb je 2 poppen.
              Voor de zekerheid de 6e dag de eitjes schouwen, bevruchte eieren? Volgens de DPA test heb je dan een koppel!

              succes
              Het is een manier natuurlijk......
              Maar stel dat het 2 popjes zijn, dan is het toch zonde van die onbevruchte eitjes?
              Gewoon goed observeren en luisteren naar de roep van de vogels, er zit duidelijk verschil in.
              Enne..... wat betekent DPA?

              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                Het is een manier natuurlijk......
                Maar stel dat het 2 popjes zijn, dan is het toch zonde van die onbevruchte eitjes?
                Gewoon goed observeren en luisteren naar de roep van de vogels, er zit duidelijk verschil in.
                Enne..... wat betekent DPA?

                Hans.
                Door Proefparing Achtergekomen

                goedkoper dan DNA test.

                Japanse meeuwtjes leggen met gemak 6x per jaar eieren, dus herkoppelen, 2 weekjes rust en ze gaan weer als een speer. Overigens laat ik mijn japanse meeuwtjes maximaal 2x per jaar broedden, daarna leggen ze vaak nog wel een paar eitjes, die gooi ik gewoon in de kliko, is misschien ook zonde van de eitjes maar ik wil mijn vogels absoluut neit uitputten.

                Opmerking


                • #9
                  Beetje krom...

                  Enerzijds vertel je dat de JM met gemak 6x per jaar eieren leggen; aan de andere kant broed je er maar 2x per jaar mee......

                  Als een meeuw inderdaad 6x per jaar eieren legt is ie mijns inziens ook snel rijp voor de kliko.....

                  Hans
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking

                  Working...
                  X