Mededeling

Collapse
No announcement yet.

carmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • carmix

    Volgens de handelaar waar ik mijn voer e.d. koop zou je carmix kunnen vervangen voor gistocal. Lijkt mij een bijzonder verhaal omdat carmix de vertering van vlees e.d. zou moeten stimuleren. Is er iemand die hier wel eens van gehoord heeft?
    Gr. Antje

  • #2
    carmix

    Dit product is totaal wat anders dan Gistocal. Het wordt gegeven aan Carnivoren(roofdieren) als extra vit. en heeft een eiwitrijke waarde. Dit heeft Gistocal absoluut niet.
    Het is een product speciaal ontworpen voor dierentuinen, en dat is beslist niet het slechste. Ook gebruiken ze het om div. dieren zachtvoeders er mee te betrooien. Dus ook bij veel vruchten een insecten etende vogels. Mensen die het momenteel gebruiken in de vogelsport doen het er goed op. Ik ken mensen die heel erg goed Afrikaanse prachtvinken erop kweken. Ook collega's kanarie mensen hebben er zeer goed op gekweekt.
    Het nadeel is dat het in de meeste dierenwinkels alleen maar te koop is in een pondsverpakking. Kost per pond 10,-- , terwijl een zak van 15 kg 35,-- kost. Dit prijsverschil is dus bijzonder groot. Het beste kun je dit per vereniging kopen en delen, je hebt dan een prima vit. aanvullig voor ook nog eens dan een betaalbare prijs.
    Het is een product van Arie Blok diervoeders uit woerden.
    Kijk voor meer informatie op hun site.

    Opmerking

    Working...
    X