PDA

Bekijk Volledige Versie : Dierenarts van wacht laten komen.

Kuiserke
28-11-2007, 08:11
Hallo,
Ik heb zaterdag de dierenarts van wacht moeten leten komen ik ging vrijdag naar de voliére en had een dode vogel juist de poep was vuil de vorige dag niks aan gezien.Zaterdag morgen was er weer een dood weer van hetzelfde je ziet niet dat ze ziek zijn en de volgende dag zijn ze dood. Ik heb dus al vele malen hun hok ontsmet en iedere keer vers schelpenzand op de bodem gelegd. De dierenarts zag dus ook niks aan de vogels ik heb haar vertaeld wat ik allemaal deed en dat bleek allemaal inorde te zijn. Dus een antibioticum samen met een vriendin hebben we vogel per vogel gevangen en het medicijn toegediend zodat we zeker waren dat ze het allemaal binnen hadden. Zondag was alles goed maandagmorgen had ik weer pech er was er eentje doodziek en nu zag je het. Ik heb direct het beestje bij de dierearts gebracht om naar de veeartsenijschool te doen voor ontleding zodat in mijn andere vogeltjes kan helpen. Ik weet nog steeds geen uitslag nu begin je het wel te zien wie ziek is ik hoop geen dode meer te hebben we doen verder met de medicijne iedere dag is het wel een heel karwei maar dat moet je er voor over hebben vind ik als je beesten hebt.Ik hoop at alles vlug inorde is ik ben benieuwd voor vandaag ze slapen nog dus laat ik ze nog even met rust.
Knufs Anita - kuiserke

Henk3
28-11-2007, 11:47
Ik wil je even complimenteren met het direkt inschakelen van een (vogel)dierenarts. Veelal wordt er eerst te lang zelf gedokterd. In iedergeval succes en beterschap met je lieve vogeltjes. En laat je maar veel horen hier.

Ik zag net de foto van je nieuwe hok, zou het kunnen zijn dat de wind teveel door het hok jaagt en dat daardoor je vogels ziek aan het worden zijn?
Zorg dat de vogels tegen weer en wind beschermd zijn.

vogelfreak
28-11-2007, 11:58
(henk3)Ik zag net de foto van je nieuwe hok(henk3)

het kan ook zo zijn dat er in het hout een stof zit waar de vogels niet tegen kunnen of door de verf

petra
28-11-2007, 12:32
hallo kuiserke,

Om te beginnen welkom op dit forum, je zult er vast wel wat van opsteken hoor.

en ja parkieten zijn erg leuk zelf heb ik ze pas verkocht omdat mijn hart erg bij de goulds lig.
maar wat gezelligheid aangaat moet je echt parkieten hebben zijn ook zo druk.

maar de voiliere is heel mooi hoor maar het is wel zo dat er weinig beschutting voor ze, is en ik zou dus ook als ik jou was aan je man vragen om er toch een gedeelte van dicht te maken met bijvoorbeeld plexiglas.
is niet goedkoop maar je parkieten kwijt raken is helemaal niet leuk.

ook met dik doorzichtig plastic gaat het goed hoor.

nou we zullen vats meer van je gaan horen.
groetjes petra.:)

Marx
28-11-2007, 12:40
Ik gebruik noppenfolie, kost niks en is zo aangebracht ;) Wel zo aanbrengen dat ze er niet van kunnen knabbelen :p

Ton Koek
28-11-2007, 14:17
ik zou dus ook als ik jou was aan je man vragen om er toch een gedeelte van dicht te makenWat een vrouwonvriendelijke opmerking, waar is de emancipatie gebleven? :D

Ik denk ook dat wat meer beschutting nuttig is overigens. Parkieten zijn sterk maar tocht is een echte killer.

petra
28-11-2007, 17:07
Hallo Ton kijk even bij public profile daar staat invalide.:D

Dat zeg al genoeg of niet soms.:) :)

tropic
28-11-2007, 23:49
NEEN, beste petra, dat zegt helemaal niets!!!!!

Kuiserke
29-11-2007, 07:52
Hallo,
Petra ik vind je opmerking ongepast ik dacht wel dat het hier een vogel forum was en ik hoop dat jij ook je dieren zo verzorgd als ik. Omdat in invalide ben wil niet zeggen dat ik voor mijn dieren niet kan zorgen integendeel !!!!! :mad:
Ik heb dus mijn voliére rondom afgeschermd al voor de eerste vrieskou met plastic dus dat is allemaal inorde... er is trouwens ook dubbele draad tegen de poezen zo kunnen ze zeker niet aan het plastic kauwen...dagelijks word alles verschoond en afgewassen nu zeker met de diarree. Ik verzorg mijn dieren zelf alleen de bouw van de voliére was voor mijn man en ik samen. Ik weet dat parkieten wel tegen de kou kunnen maar niet tegen de wind. Gisteren heb ik rond 20.00 u telefoon gekregen van de dierenarts de bacterie is gevonden het is de Camylobacter dus niet niks....Vandaag word er direct gestart met de nieuwe kuur. Mogelijks is het door een aankoop geweest van 3weken geleden van een nieuwe parkiet alhoewel hij wel een week appart heeft gezeten zal hij de drager geweest zijn. Ik heb ook kippen maar ik gebruik nooit hetzelfde schoeisel bij de vogels en omgekeerd ook niet. Ik hoop dat er nu snel verandering komt we blijven ze iedere dag appart behandelen zodat ik weet dat iedereen zijn medicijnen binnen geeft.
knufs Anita - kuiserke

petra
29-11-2007, 09:16
Zeg kuiserker je hoeft jezelf niet aangevallen te voelen, omdat er staat invalide kan inderdaad van alles zijn.
maar ik ging ervan uit dat je in een rolstoel of zo zat omdat je ook zelf schreef dat je man die voiliere had gemaakt.
dus ik dacht ze kan zelf niet meehelpen om het hok dicht te maken.

maar ik wist niet dat je geen lontje had dus ja daar zal ik in het vervolg maar rekening mee houden.

en de voiliere dicht maken op de manier die je nu beschreef dat had je er niet bij verteld.

en wat dieren verzorgen aangaat daar zul jij nog een puntje aan kunnen zuigen met het aantal dieren wat ik heb.

daar zijn die parkietrjes van jou niets bij.

groetjes petra.:rolleyes:

petra
29-11-2007, 09:18
Zeg kuiserker je hoeft jezelf niet aangevallen te voelen, omdat er staat invalide kan inderdaad van alles zijn.
maar ik ging ervan uit dat je in een rolstoel of zo zat omdat je ook zelf schreef dat je man die voiliere had gemaakt.
dus ik dacht ze kan zelf niet meehelpen om het hok dicht te maken.

maar ik wist niet dat je geen lontje had dus ja daar zal ik in het vervolg maar rekening mee houden.

en de voiliere dicht maken op de manier die je nu beschreef dat had je er niet bij verteld.

en wat dieren verzorgen aangaat daar zul jij nog een puntje aan kunnen zuigen met het aantal dieren wat ik heb.

daar zijn die parkietjes van jou niets bij.

groetjes petra.:rolleyes:

Kuiserke
29-11-2007, 10:15
Hallo Pëtra,
Ik voelde mij aangevallen als jij leest wat jij schreef met de grijns erbij zou je ook zo zijn denk je niet .....maar alee zand erover iedereen houd van zijn dieren ...We hebben het er het beste mee voor ook al zijn het gouden vogels ieder beestje moet verzorgd worden. :)

petra
29-11-2007, 11:06
Hallo Kruiserke nou dat is wel goed hoor, ik ben niet zo gauw boos.

het was gewoon goed bedoeld maar soms komen dingen anders over als je het leest, terwijl je het zo niet bedoeld.

en wat die grijns betreft inderdaad dat ben ik met je eens maar wist niet
hoe ik dat ding moest verwijderen.
had hem per ongeluk aangetikt.

nou hoop in de toekomst gezellig verder te kunnen.
omdat het op vogelcafe best leuk is.

nou de groetjes en veel plezier met je parkietjes.:)

Henk3
29-11-2007, 13:38
Gelukkig dat is weer goed opgelost dan. Ieder heeft zijn/haar beperkingen. Ik zit ook niet zonder.
In iedergeval goed dat de oorzaak van de ellende bij je vogels is ontdekt. Succes. En laat het toch even weten hoe het verder afloopt. :)

En nog even dit: Wat een leuk avitaartje heb je bij je naam staan zeg. Leuk.
Als ik het goed heb, dan ontwerp je website's hé? Wel veel in het Engels zag ik. Dat kan ik niet zo goed volgen maar dat ligt aan mijn talenkennis dus. Niet zo goed opgelet in de klas. ;)

En Petra, als je weer eens wat neergezet hebt wat je toch weer wil verwijderen: zet je cursor dan achter datgene wat weg moet en klik op backspace of selecteer het gedeelte wat weg moet en klik op enter. :D

petra
29-11-2007, 14:00
oke henk bedankt voor je advies hoe ik dat moet doen.

ben nog niet zo goed met de computer.

Kuiserke
03-12-2007, 19:23
Hallo,
De parkietjes zijn weert beter de bacterie is onder controle natuurlijk word de kuur verder gezet in het drinkwater nu hoef ik ze niet allemaal meer te vangen...
knufs Anita:)

Henk3
03-12-2007, 21:01
al goed Goed om te lezen, succes.