Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zangkanaries uit Rusland.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zangkanaries uit Rusland.

    Hallo allemaal

    Ik heb een vraag, is er iemand die de afgelopen week op de Casema kabel op kanaal ARTE (dit is een z.g. etalage kanaal en verandert per periode) de Russische film heeft opgenomen over "zangkanaries".

    Ik ben geen zangkanarie kweker, maar de film sprak mij erg aan. Hoe mensen met 1 kanarie, honderden kilometers afleggen (met openbaar vervoer) om op een wedstrijd hun kanarie te laten zingen.

    Uiteraard zit hier een 2e vraag aan, heeft iemand dit opgenomen en kan dat op dvd gezet worden! De kosten worden uiteraard betaald!

    groet

    Robert

  • #2
    Link

    Hoi,

    Ik heb het niet gezien.

    Maar hieronder wel een link naar het onderwerp wat al eens eerder langs gekomen is over de Russische zangkanarie.



    Hopelijk heb je er iets aan.

    Jeroen

    Opmerking


    • #3
      naam

      Heb je de complete goed gespelde naam van dat programma misschien even bij de hand, misschien kunnen we daar ff wat mee.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jerilo
        Hoi,

        Ik heb het niet gezien.

        Maar hieronder wel een link naar het onderwerp wat al eens eerder langs gekomen is over de Russische zangkanarie.



        Hopelijk heb je er iets aan.

        Jeroen
        Hallo Jeroen,

        Dank voor jou link, maar die had ik ook een flinke tijd geleden gezien. Het zijn min of meer dezefde kanaries met dezelfde zang.

        Bedankt!

        Robert

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Heb je de complete goed gespelde naam van dat programma misschien even bij de hand, misschien kunnen we daar ff wat mee.
          Hallo Henk

          Ja, de goed gespelde naam..... je zit te kijken en denkt: "wat is dit nou" en je blijft kijken. Na 1 uur adembenemend te hebben gekeken is de film ten einde en ben je in staan om jezelf voor de kop te stompen, omdat je het niet hebt opgenomen. Je bent overrompeld door hetgeen je hebt gezien. Volgens mij dateert de film nog uit de tijd van het ijzeren gordijn.
          Ik zal ook de Casema benaderen, ondanks dat ik weet, dat een kopie van een opname al gauw 30 a 40 euro gaat kosten. Tevens te laat op Teletext gekeken....... !

          Ik weet de juiste naam dus niet, was in het Russisch en in het Duits ondertiteld. Toch bedankt...................

          Robert

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door zeepsop
            Hallo allemaal
            Ik ben geen zangkanarie kweker, maar de film sprak mij erg aan. Hoe mensen met 1 kanarie, honderden kilometers afleggen (met openbaar vervoer) om op een wedstrijd hun kanarie te laten zingen.
            groet

            Robert
            Hallo Robert!
            Honderden kilometers per openbaar vervoer is in Rusland vrij normaal.
            Met uitzondering van de nieuwe rijken is het voor de doorsnee gewoon armoe.
            Als je de salarissen ziet tegenover de hoge prijzen van vele artikelen dan
            begrijp je niet hoe de mensen dat volhouden.Het is natuurlijk ook een heel groot land.
            Het is dan ook heel fijn,dat er liefhebbers van zangkanaries zijn.
            De bedoeling is dacht ik,dat de Russische kanarie een lied zingt met
            geluid van bepaalde wilde zangvogels.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door zeepsop
              Hallo Jeroen,

              Dank voor jou link, maar die had ik ook een flinke tijd geleden gezien. Het zijn min of meer dezefde kanaries met dezelfde zang.

              Bedankt!

              Robert

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Hallo Robert!
                Honderden kilometers per openbaar vervoer is in Rusland vrij normaal.
                Met uitzondering van de nieuwe rijken is het voor de doorsnee gewoon armoe.
                Als je de salarissen ziet tegenover de hoge prijzen van vele artikelen dan
                begrijp je niet hoe de mensen dat volhouden.Het is natuurlijk ook een heel groot land.
                Het is dan ook heel fijn,dat er liefhebbers van zangkanaries zijn.
                De bedoeling is dacht ik,dat de Russische kanarie een lied zingt met
                geluid van bepaalde wilde zangvogels.
                Hallo Antoni,

                Ik weet dat Rusland uitgestrekt is. Maar dat een liefhebber met slechts één kanarie ongeveer half Rusland doorkruist, met 1 vogeltje in een weekendtas, daarmee uren/dagen in de trein zit en daar zijn vogel verzorgd, dat doet mijn gevleugeld hart doen bonken. Wij die de beschikking kunnen hebben over vele vogels denken daar volgens mij wel eens verkeerd over. Vandaar dat de film mij zo aansprak.
                In de film wordt met de piano een bepaald lied voorgespeeld. De kanarie neemt dat op. Je ziet zelfs dat als de kanarie zijn lied zingt en een fout maakt, dan wordt dat met een tik op de tafel (om de kanarie te laten schrikken) de zang afgebroken en moet de kanarie overnieuw beginnen.

                groet

                Robert

                Opmerking


                • #9
                  http://canaria.msk.ru/index.phphttp://babelfish.altavista.com/
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                    Hallo,

                    Ik ben verantwoordelijk voor dat eerste item over deze kanaries.
                    Reden daarvoor is dat een tijd geleden "opeens" een Rus voor m'n deur stond die bij mij Postuurkanaries kwam kopen.....

                    Die heb ik niet, maar méér dan mijn adres had hij eigenlijk niet......
                    Ik heb die man binnen genodigd en we raakten aan de praat, zogoed en kwaad als dat ging.
                    Ik heb hem vier dagen rondgeleid in het Nederlandse en hij vertrok met een grote loper vól met verschillende houdingsrassen, op de trein, terug naar Moskou.

                    Hier betaalde hij de normale "handelsprijs" maar in Moskou zijn die vogels "Goud" waard. en dan letterlijk!

                    Ik heb nog een tijdje contact gehouden met hem, maar helaas is dit contact verwaterd.
                    Hij is actief op dit forum; http://canaria.msk.ru/index.php
                    Dit staat vól met "abracadabra" voor mij, want ik ken geen Russisch.
                    Maar als je deze pagina opent via zo'n vertaalsite, bijvoorbeeld; http://babelfish.altavista.com/ komnt er een soort koeterwaals Engels te staan, waarmee je in ieder geval de strekking van het geheel een beetje kunt meekrijgen.

                    Het is inderdaad een héél apparte tak van sport in de vogelliefhebberij.
                    Als je trouwens met zo'n Rus zit te "boomen" over vogels blijkt er nog wel méér anders te gaan daar in het Oosten.
                    Zuipen kunnen ze trouwens óók......

                    Groeten, Serinus.
                    Hoi Serinus,

                    Ik weet dat jij de grondlegger bent van de eerder genoemde kanaries. Dat die Rus bij jou aan de deur kwam, is mij vreemd. Ergens een adres achter gelaten ?

                    De kanaries in het oosten van Europa zijn niet te betalen, ook de tropen niet, als ze het overleven. Ik heb een half jaar in B & H gezeten en daar kanaries met prijzen gezien.... daar kan je hier een hok van vol kopen.
                    Ik heb trouwens daar heeeeel veel cultuur vogels gezien en dan bedoel ik dat in de vrije natuur. Dat zie je hier niet (ik ben ook vogelspotter) ik heb lopen kwijlen als een jonge boxer.

                    Drank in B&H, tja wat zal ik daar van zeggen .... de glazen waren klein maar verrukkelijk en soms te veel van het goede. Nooit onbekwaam geweest heb ik van horen zeggen

                    groet

                    Robert ...... hik

                    btw, wij komen regelmatig voor vakantie op Cyprus, daar heeft men ook kanaries van de meest vreemde soorten/kleuren. Dat maakt daar de mensen niet zoveel uit....... als er maar geluid uit komt, dat vindt de Cyprioot grandioos. Ook veel kanarie x cultuur, in de oude wijken op elk balkon ...... heerlijk.

                    Opmerking


                    • #11
                      even een linkje er uit gehaald



                      Hier staan wat zangstukjes op.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        zangkanaries uit Rusland

                        Als er weer eens vragen zijn met betrekking op Rusland kan ik wel helpen(niet allemaal tegelijk).Mijn hele familie spreekt Russisch,behalve ik zelf.Ik studeer,maar het is een lastige taal.
                        Ik ben op een hele grote dieren markt geweest in Moskou en natuurlijk zoek je de vogels.Helaas waren er maar weinig,alleen wat kleine kanaries en een paar kromsnavels.
                        Het vele reizen met de trein in Rusland is normaal en noodzakelijk,want de snelwegen buiten de grote steden zijn niet als in west Europa.Men klaagt daar ook niet over.Ondanks de oude treinen rijden ze wel op tijd.
                        Wat niet verwacht wordt is dat de grote steden inmiddels Nederland economisch voor bij zijn.De Russen hebben ons ook niet nodig,maar wij hun wel.Dit voor wat zijdelingse info.O ja,zuipen kunnen ze inderdaad,ze zoeken altijd iets om wat te vieren.

                        Opmerking


                        • #13
                          We komen helaas niet verder

                          Ik heb info ingewonnen bij de Casema, maar deze geven geen medewerking v.w.b. een opname van de film, jammer.

                          Het blijft dus bij de herinering en ik hou het kanaal ARTE wel in de gaten.

                          Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en meeleven.

                          groet

                          Robert

                          Opmerking


                          • #14
                            Dit zal de uitzending zijn denk ik.



                            Ik kan helaas het filmpje nog niet tevoorschijn toveren.

                            Hier misschien nog wat: http://www.vpro.nl/programma/holland...elen/29086789/

                            Mijn kennis van deze talen is bar slecht zoniet helemaal geen kennis dus. Dat zou het wel wat kunnen vergemakkelijken om dat fillempje te pakken te krijgen.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Henk (3)

                              Inderdaad, beiden hebben te maken met de film, maar voor zover mijn talenknobbel mij helpt komt de genoemde film voorlopig niet op de tv.

                              Ik blijf zoeken en uiteraard hopen op een uitzending.

                              bedankt

                              Robert

                              Opmerking

                              Working...
                              X