Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in enten van kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • in enten van kwartels

    hallo

    voor tentoonstellingen moet je je kwartels toch in enten?
    hoe duur is dat?
    wat is een beetje een makkelijke kwartel voor de tt?

    groeten gijsbert

  • #2
    kwartels

    hoi gijsbert, je moet inderdaad je kwartels inenten voor de tt,
    dit kun je het beste in verenigings verband doen of in ieder geval met een grote groep ,dat is goedkoper.even bij andere kwartelhouders in de buurt informeren,als je in je eentje naar de dieren arts gaat kost het je een vermogen!!je kan elke kwartel naar de tt doen ,maakt kwa soort niet zoveel uit als je ze maar laat wennen dat er mensen omheen staan dat ze niet schuw tegen de kooi aanvliegen ,makkelijke soorten? nouja in ieder geval de veel voorkomende chinese en jappanse kwartel.
    groeten flyingdeb

    Opmerking


    • #3
      oke bedankt!

      groeten gijsbert

      Opmerking


      • #4
        zoals al gezegt werd moet je kwartels idd inenten tegen NCD (new castle disease) ..dit moet door een profesionele dierenarts gedaan worden en de kwartels moeten een officiele dichte voetring dragen van of de NBvV als je daar tentoon wilt stellen of als je via NHDB tentoonstellingen wilt doen is het beste als je daar de ringen ook besteld (maar die acepteren ook ringen van nbvv of aviornis alleen ding je dan niet mee naar bepaalde prijzen)

        Die ringen zijn verplicht omdat daarmee de kwartel geindentieficeerd kan worden en dient dus ook op het entbewijs te staan zodat je kan aantonen dan ze geent zijn ...

        Hoop dat je hier wat aan hebt als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ..

        Opmerking


        • #5
          enten

          het enten zelf kan op verschillende manieren gebeuren;

          Bij mij wordt er in verenigingsverband geent, dierenarts komt bij elk lid thuis om de dieren te enten.

          bij mij komt er een dierenarts langs die met een planten spuit een substantie over de vogels heen verneveld. 1 druppeltje in de ogen is genoeg voor het aanmaken van antilichamen.. en is ong. een half jaar werkzaam.

          Ik ken ook versies dat er een substantie vermengt wordt met het drinkwater.

          verder krijg je een entverklaring waarin je de ringnummers, ras, gemiddelde leeftijd en hun verblijf adres staan vermeld.

          Officieel dient elke HOENDERACHTIGE geent te zijn!

          http://www.nhdb.nl/NCDFORMULIER2000.pdf

          hier een voorbeeld van een entbewijs.

          Opmerking


          • #6
            ik weet niet of het mag en logisch is maar mij lijkt het dat je je vogels die je wil showen gaat enten en de rest niet?

            dus een maand voordat je showt scheelt je een heleboel kwartels enten dus hoop kosten toch?

            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
              ik weet niet of het mag en logisch is maar mij lijkt het dat je je vogels die je wil showen gaat enten en de rest niet?

              dus een maand voordat je showt scheelt je een heleboel kwartels enten dus hoop kosten toch?

              mvg Ben
              Officieel dient elke hoenderachtige per adres geent te zijn...

              nou ik heb een keer gedaan: ik had geen zin om al die ringnummers op te schrijven van mijn ouderdieren.. (ruim 50 nummers hahaha)dus had ik alleen de jonge dieren op geschreven..... maar dit mocht niet!!! kreeg ik te horen

              de kosten zijn ong 50 cent per dier (kippen).. dus dat valt ook nog wel mee..... het is 1 x per jaar....

              Opmerking

              Working...
              X