PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderlinge soorten Engelse Grasparkieten

Ranifo
26-11-2007, 14:40
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillende soorten Engelse grasparkieten. Heb nooit geweten dat daar ook nog verschil in zit. Mijn parkieten komen uit de lijn Schaefer-Mannes. Ben begin november naar een kleine lokale tentoonstelling geweest waar een paar parkieten aanwezig waren en haalde wel gelijk de lijn eruit, ze zien er anders uit. Toen ik later in het TT-boekje keek, zag ik dat het ook de parkieten waren van de kweker van die twee van mij.
En het is zoals het stukje het beschrijft bij voorstellen van de webmaster, het was ontzettend gezellig en als je wat vroeg, kwamen er gelijk een aantal mensen bij met raad en daad.
Vind het soms een beetje rot om wat te vragen omdat ik er maar twee heb en die zitten gewoon in de huiskamer en zijn mijn huisdieren. Maar ik ben wel erg geďnteresseerd in alles.

Groet, Gonda

pascal
30-11-2007, 23:33
Hoi Ranifo,

Eigenlijk bestaane er geen soorten grasparkieten wel mutaties
zo noemen we dat hier een link met eeen boel kleurslagen:

http://www.bikebird.com/html/kleurslagen.html

heb ik weer van linken henk:D :cool:

groetjes pascal

;

Henk3
30-11-2007, 23:41
Zeg maar gewoon Henk hoor. Vindt ik leuker. Ik vindt het zo link anders.:(

Gonda gewoon je vragen stellen hier hoor! Dat is alleen maar goed.

Ranifo
01-12-2007, 09:43
Pascal dank je wel voor de link. Kleurslagen ken ik wel, alhoewel ik hier ergens in dit café weer dingen ben tegengekomen die ik niet wist. Zoals D grijsgroen, dacht dat er maar een grijsgroen was, maar er zit daar ook nog verschil in.

Maar ik bedoel eigenlijk de verschillende mutaties? of lijnen? Weet niet hoe je het noemt. Ik heb ook op de site van de Friese Parkiet gekeken, die heeft ook weer een andere lijn. Ben even de naam vergeten.
Hoe dan ook, ik vind ze allemaal erg mooi.

Heb inderdaad best veel vragen, probeer zoveel mogelijk ze op te zoeken in het forum. Maar soms blijf je nog met vragen zitten.:)

Henk3
01-12-2007, 15:49
Misschein kan je hier wat vinden dan.

http://home.versateladsl.be/luc.vanrymenant/budgie/

(klik op de gewenste mutaie)

pascal
01-12-2007, 16:41
Ook weer een mooie link henk
hoop dat je niet te link was van vorige bericht hehe:p

groetjes pascal

Henk3
01-12-2007, 18:12
Geen punt.

Ranifo
02-12-2007, 10:46
Dit is zeker een hele mooie site, heb het opgeslagen zodat ik alles nog eens rustig kan nalezen. Dank je wel!:)

Henk3
02-12-2007, 10:51
Je kan de site eventueel bij je favorieten zetten maar ook gewoon via de link hier op vogelcafé blijven bezoeken. Die blijft er wel op staan met een beetje geluk.:)

Ranifo
02-12-2007, 11:00
Ik had het al opgeslagen in de favorieten. Had even van het grijsgroen goed doorgelezen, ik heb zelf een grijsgroene man en een lichtgroene pop. Volgend jaar gaat het blok aan de kooi, eind januari, dan is de pop een jaar oud. En ik weet echt niets van vererving dus ik dacht eerst, dan wordt misschien het grijsgroen wat lichter bij de jongen, mijn man is vrij donker. Maar later las ik weer ergens van 50% grijsgroen en 50% lichtgroen en nu las ik nog wat anders, grijsgroen schijnt, ik zeg het zeker fout, dominant te zijn maar het zit dan ook nog met enkel en dubbelfactor. Nu wachten we maar af, ik ben het spoor al weer kwijt.-0- Want ik weet verder niets van die twee van mij, behalve dat ze onverwant zijn aan elkaar en dat het een grijsgroene man is een lichtgroene pop. Ze komen bij een kweker vandaan die serieus verder met zijn vak is. Wilde dus in eerste instantie niet kweken, maar ja, als je dan eenmaal een koppeltje hebt en je hebt de mogelijkheid, dan wil je het toch een keer meemaken.

Henk3
02-12-2007, 11:05
Deze heb ik net ook in een andere tread geplaatst maar past hier ook denk ik.
http://www.parkieten-online.nl/kleurslagen.html

Ik denk dat hier wel mensen zijn die je haarfijn uit de doeken kunnen doen wat er uit je stel grasparkieten zou kunnen komen.
En ja, als je eenmaal vogels hebt kom je er niet gemakkelijk meer van verlost. Dat is wel zeker.

Ranifo
02-12-2007, 13:41
Ja, dat ben ik wel met je eens.:) Ik heb in juli een hele grote villa voor ze gekocht op een onderstel, dus ik hoef niet persé de jongen meteen kwijt. Als het lukt uiteraard. Verder ben ik nu naar twee vogelhappeningen geweest, eentje in Langerak, dat is een buurdorpje vlak tegen de stad aan en dan op 3 november hier in de stad zelf. Wel klein, maar erg gezellig. En je kon alles vragen. Voel me vaak een beetje stom om wat te vragen omdat ik er maar twee heb. Maar toch, je moet ergens beginnen.:)

grasparkiet
08-12-2007, 00:03
wilfred als je het nu eens op enkelen kleuren zou houden wat heel simpel is zoals licht groen x licht groen of hemels blauw x hemels blauw kan ook kobalt blauw x hemels blauw of grijs groen x grijs groen of grijs xgrijs of grijs groen x donker groen je ziet wat voor combinatie.s je kan maken en als je dat goed onder de knie heb kan je wat andere kleuren proberen zoals deens bont xhemels blauw en dat kan ook in de groen serie;s hopend dat je er wat aan heeft groet ik je en veel geluk. De grasparkiet