PDA

Bekijk Volledige Versie : Kanaries samen met andere vogels.

Carlo
25-11-2007, 21:27
Hoi,
Ik heb een aantal kanaries en ik zou daar graag een paar grasparkieten bijzetten.
Weet iemand of deze twee het met elkaar kunnen vinden.
Carlo:help

Henk3
26-11-2007, 08:46
Tel wel eerst de teentjes van je kanarievogels. Als je een grote volière hebt zal het misschien wel een tijdje goed gaan. En misschien krijg je nooit problemen maar je kan ze beter apart gaan houden denk ik.

Stukje tekst van marktplaats
Wie heeft er een ruime voliere waar onze kanarie opgevangen kan worden temidden van soortgenoten? Wij vinden dat onze kanarie het niet goed genoeg heeft bij ons in de huiskamer samen met grasparkieten. Gisteren is hij door een jonge parkiet in zijn pootje gebeten. Wij hadden al lange tijd parkieten en hadden deze kanarie er een jaar geleden bij genomen omdat een vriend van ons er niet meer voor kon zorgen. Zij is ongeveer twee jaar oud, geel en waarschijnlijk een vrouwtje.

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dkanaries+samen+met+graspark ieten%26btnG%3DZoeken%26meta%3D&url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/130815352-gezocht-goed-tehuis-voor-gele-kanarie.html%3Fxref%3D1

http://www.seniorennet.be/Pages/Huisdieren/Vogels/Grasparkieten/huisvesting_voliere.php

vogelfreak
26-11-2007, 10:14
het licht wel aan hoe groot je voliere is ik had ze zitten in een voliere van 3 lang 2 meter breed en 2m hoog

dan kan het wel

veel succes-0-

petra
26-11-2007, 12:38
Carlo niet doen hoor kanaries bij parkieten inderdaad wat henk 3 ook zeg tel de teentjes.
ik hoefde helemaal niet meer te tellen stond voor mijn voiliere te kijken en zag hoe een grasparkiet maar zo een pootje eraf beet.
nou de kanarie heeft het niet overleefd.

en wat de grote betreft van een voiliere heeft er niets mee te maken hoor
de mijne is ongeveer 25 vierkante meter.

ze gaan naast de kanarie zitten en die heeft niets in de gaten en dan rats weg poot.

groetjes petra.:eek:

Carlo
27-11-2007, 22:59
daar ik nogal uiteenlopende meningen hoor, die allemaal goed bedoeld zijn,
heb ik besloten om toch een koppeltje grasparkieten bij in de voliere te zetten.
Binnen een paar dagen geef ik dan tekst en uitleg bij mijn ervaring.

Alvast iedereen bedankt voor de fijne reacties.
Carlo

Ton Koek
28-11-2007, 00:43
Lever voor elk afgebeten pootje zelf een vinger in, dan kan het nog wel eens een wijze les worden.

Carlo
30-11-2007, 17:17
Hoi Ton,

Ik heb nu de vogels 5 dagen samen in één voliere zitten en dit heeft tot nu toe nog geen enkel probleem opgeleverd.

Alle vogeltjes hebben hun teentjes nog en ik mijn vingers.

Groetjes Carlo

vogelvriend
30-11-2007, 17:55
tot dat het fout gaat :huh :(

wessellouw
30-11-2007, 18:43
Carlo:

Het spijt me dit zo cru te moeten stellen.

Het in stomweg ONVERANTWOORDELIJK om kanaries en parkieten samen te zetten.

Vogels houden betekent ook voorkomen dat er ongelukken kunnen gebeuren.

Ondanks goedbedoelde raadgevingen weigert u dat te doen.
De enige die beweert heeft dat het wel mogelijk is om grasparkieten en kanaries samen te houden is zelf een beginner.

Jammer genoeg zullen er uiteindelijk slachtoffers vallen onder de vogels.
Hopelijk durft u dan uw ongelijk publiek te bekennen.

Wessel van der Veen.

rene
30-11-2007, 19:57
sorry,
ik ben het met wessel eens vroeg of laat word het een slacht partij.
als een parkiet van zich afbijt wat elke vogel doet bv bij voerbak.
(mijn kanarie,s hebben dan ook ruzie onder mekaar)
en de parkiet bijt van zich af dan heb je een probleem bijt makkelijk pootje
eraf met die kromme snavel.
mijn raad houd ze gescheiden.
succes

Carlo
30-11-2007, 21:12
Hoi, Wesselwouw en Rene

Fijn dat jullie zo ongezouten jullie mening geven.
Ik heb zojuist de grasparkieten van de kanaries gescheiden.
Denk niet dat ik kost wat kost gelijk wil krijgen, maar men krijgt van overal zogezegde goede raad.
Dus neem ik het maar het zekere voor het onzekere.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Henk3
01-12-2007, 00:05
Zeer verstandig besluit van je denk ik. Waarom zou je het er op aan laten komen. Beter voorkomen dan genezen. (indien nog mogelijk). Ik heb zelf een parkiet overgenomen van iemand. Deze is in zijn vleugel gebeten door een grote soortgenoot. Het vliegen is gebeurd en komt ook nooit meer goed. Ja en wat moet ik er eigenlijk mee. Als het beestje probeerd te vliegen dan valt ie gewoon naar beneden. In no time is ie dan wel weer boven via het gaas maar kweken is wel verleden tijd. Jammer het was een hele grote en mooie parkiet in zijn soort. Nu nog een mooi onderkomen voor hem zien te vinden.

ands
01-12-2007, 18:30
Mogen twee kanariemannen samen of gaan die vechten? Mijn kooi is 60 breed, 55 hoog en 35 breed.

Kan het bijzetten van een man de zang stimuleren?

Antoni Hopmann
01-12-2007, 21:06
Nee, 2 Kanariemannen bij elkaar in 1 kooi dat wordt een slachtpartij.
Een kanarieman wil zijn territorium verdedigen.
In aparte kooien gehouden zonder dat ze elkaar zien,kunnen ze wel
elkanders zang stimuleren.

Heyligen
01-12-2007, 23:35
Ik heet Heyligen en ik ben woonachtig in Limburg in Belgie;ik heb in mijn voliere grote lengte 3m,breedte 2m en hoogte 2m zitten een 10 tal grasparkietjes en 2 tal kanaries en 2 tal zebravinken en 1 distelvink en heb tot op heden(ongeveer 10 jaar) nog geen problemen met grasparkieten gehad en ze hebben nog allemaal hun tenen heb ze deze morgen nog gekontroleerd, dus dat is het eerste dat er van hoor dat grasparkietjes kunnen geweldadig zijn. de groetjes:hmmmm

ands
02-12-2007, 12:01
Stel dat je een kamervliere hebt met volgend maten, 78 op 78 en 2 meter hoog en ik wil daar een groepke kanaries inzetten. Welke verhouding mannen en vrouwen en hoeveel dieren mogen daar dan in.

Marx
02-12-2007, 13:29
Kanariemannen met vrouwtjes gaan altijd vechten. Ik heb geen vrouwtjes bij de mannetjes en dus nooit een probleem. Hier 4 mannen samen in een voliere van 2x2x1 meter. Zou ik daar een pop bij zetten dan werd het helemaal niks meer met broeden en begonnen de mannen non stop te vechten. Zonder pop gaat het prima gelukkig. Zou ik flinke gevechten zien dan haal ik ze meteen uit mekaar. Nu jaagt er hooguit een de andere bij de voerbak weg of schreeuwen ze wat met de vleugels omhoog, vechten hebben ze nog nooit gedaan.

Dus met poppen 1 man zou ik zeggen wil je nog wat broeden ;) Zonder poppen in ieder geval meer dan 2 mannen maar ik denk zelf minimaal 4-5 om de aandacht op 1 vogel wat af te zwakken :cool:

Marx
02-12-2007, 13:30
Stel dat je een kamervliere hebt met volgend maten, 78 op 78 en 2 meter hoog en ik wil daar een groepke kanaries inzetten. Welke verhouding mannen en vrouwen en hoeveel dieren mogen daar dan in.

Om hierop terug te komen, 1 man en 1 pop. Dat was het :D Veel te smal om meerdere mannen in te zetten en 2 poppen zou misschien gaan, misschien ook niet want ze kunnen ook elkaars nesten mollen en gaan vechten om het beste nest.