PDA

Bekijk Volledige Versie : Honingpollen

Roos
17-11-2007, 15:13
Ik lees als beginnend lori liefhebber vaak over honingpollen.
wie kan er mij wat meer over vertellen. Waar te koop, hoe voer je het,
wat doet het met de lori, enz enz.

Henk3
17-11-2007, 17:19
http://www.prowel.nl/retailers.html

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=honingpollen+&btnG=Zoeken&meta=

Roos
20-11-2007, 17:37
Henk 3 bedankt voor je bericht, ik lees dat ze als pil samengeperst zijn, maak ik die honingpollen dan fijn en dan door het drinkwater of het voer?

wessellouw
20-11-2007, 18:03
Hallo Roos:

Er is ooit een onderzoek geweest door de Universiteit van Davis, Californie over het nut van pollen bij valkparkieten en bij een lorisoort.
Ik heb er ergens een kopie van maar bezit een goede 10 meter documentatie
(1 boek naast nog een boek naast een uittreksel naast een boek enz.) dus is het wat lastig om het terug te vinden.

Wél weet ik nog dat bij de valkparkieten minder dan 1 % en bij de lories rond de 1 % van de hoeveelheid pollen ook daadwerkelijk werd opgenomen. De rest kwam onverteerd naar buiten.

Het voeren van buitensporig dure supplementen die voor 99 % weer worden uitgescheiden lijkt me niet zo bar nodig.

Mocht ik het rapport terugvinden - maar ik ga er niet speciaal een halve dag naar zoeken - laat ik het u weten.

Groeten,
Wessel van der Veen.

Roos
20-11-2007, 20:01
Wessel, ook jij bedankt voor je berichtje
Jan Meurs

lambert46518
26-06-2009, 16:15
Stuifmeel bevordert o.a. de spijsvertering, optimaliseert het verenkleed en draagt bij aan de algehele conditie van de (jonge) vogels. ...
Uit het onderzoek is ook gebleken dat 100 gram stuifmeelkorrels evenveel aminozuren bevat als een ˝ kilo rundvlees of 7 eieren. Ik geef sinds 3 jaren mijn loris extra stuifmeelkorrels. Ik moet bekennen dat de vogels mooier, feller en dieper van kleur zijn geworden. ...

Ton Koek
27-06-2009, 01:05
Via de website van Avian bridfood kun je ook gemalen stuifmeel bestellen. Ik doe dat regelmatig door het eivoer, dat wordt er ook lekkerder van lijkt het. De dagen dat ik het er in doe is alles eerder op.