Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel nigrigenus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • koppel nigrigenus

    ik ben in het bezit van een koppel nigrigenussen van broedjaar 2006 ze zitten in een grote binnenvlucht met div soorten nest blokken en een bos wilgetakken ze zitten wel bij elkaar (ook in het blok) maar er gebeurt voor de rest niets wie o wie heeft voor mij tips wat bij kan dragen tot aktivieteiten aangaande kweken, ze krijgen iedere dag schoon vers watervoer en eivoer en op z,n tijd wat trosgierst ook hebben ze sepia en dergelijke tot hun beschikking

    alvast bedankt

  • #2
    nigrigenis

    Oorspronkelijk geplaatst door demonteur
    ik ben in het bezit van een koppel nigrigenussen van broedjaar 2006 ze zitten in een grote binnenvlucht met div soorten nest blokken en een bos wilgetakken ze zitten wel bij elkaar (ook in het blok) maar er gebeurt voor de rest niets wie o wie heeft voor mij tips wat bij kan dragen tot aktivieteiten aangaande kweken, ze krijgen iedere dag schoon vers watervoer en eivoer en op z,n tijd wat trosgierst ook hebben ze sepia en dergelijke tot hun beschikking

    alvast bedankt
    weet je zeker dat het een koppel is?
    want samen in de blok gaan zitten wil niet zeggen dat het een koppel is.
    misschien is het een optie om uit de vereniging eens iemand te laten kijken die dit ook kweekt of het een koppel is.
    of een 100% pop kopen en een van de twee eruit halen en apart zetten.
    dus succes ermee.

    Opmerking


    • #3
      of een 100% pop kopen
      en als je dan pech hebt ben in het bezit van 3 poppen.

      een andere vraag hoelang zitten ze al bij elkaar.
      Henk Dijkkamp

      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

      Opmerking


      • #4
        nigrigenis

        het risico van 2 poppen is minder dan 2 mannen want als ze lang bij elkaar zitten gaat er altijd wel 1 leggen.
        en wie niet waagt die niet wint.

        Opmerking


        • #5
          Goede morgen:

          Er bestaat een algemene regel.
          Twee mannen bouwen geen nest.
          Er zal wel eens een verdwaald takje in een blok gevonden worden, maar ook niet meer dan dat.
          Niettemin is dat geen betrouwbare methode om het geslacht met zekerheid vast te stellen.

          Gewoon de twee vogels DNA laten seksen.

          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            nigrigenussen

            Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
            en als je dan pech hebt ben in het bezit van 3 poppen.

            een andere vraag hoelang zitten ze al bij elkaar.
            ze zitten ongeveer een halfjaar bij elkaar waarvan 3 maanden met een blok

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door demonteur
              ze zitten ongeveer een halfjaar bij elkaar waarvan 3 maanden met een blok

              als er dan geen nestbouw plaats vind zijn het 2 mannen
              ik heb namelijk ook wel een dat ik denk dat het een koppel is maar dan blijkt het toch dat het 2 mannen zijn en die gaan ook samen het blok in maar bouwen geen nest.
              ze zitten namelijk ieder aan een zijde van de blok.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                Goede morgen:

                Er bestaat een algemene regel.
                Twee mannen bouwen geen nest.
                Er zal wel eens een verdwaald takje in een blok gevonden worden, maar ook niet meer dan dat.
                Niettemin is dat geen betrouwbare methode om het geslacht met zekerheid vast te stellen.

                Gewoon de twee vogels DNA laten seksen.

                Wessel van der Veen.
                waat ook een test heel goed is dat is de bekkentest,

                bij de mannen staan de bekken heel dich bij elkaar en bij de poppen kan je er een vinger tussen doen

                groetjes rolf

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Rolf:

                  Tenzij het een grote jongen of een klein meisje is.
                  Dan is die "test" evenmin betrouwbaar.
                  U heeft slechts 50 % kans om juist te seksen.

                  Ik had het echter over betrouwbaar.
                  En dat is nog steeds: of endoscopie of testen via DNA.

                  Groeten,
                  Wssel van der Veen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                    ...Ik had het echter over betrouwbaar.
                    En dat is nog steeds: of endoscopie of testen via DNA.....
                    Groeten,
                    Wessel van der Veen.
                    Ik heb sinds kort ook enkele koppels en is er - buiten dan de zekerheid van DNA/endoscopisch onderzoek ook verschil in gedrag van man en pop? In lektuur vind je daar niet zo heel veel over.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Dat poppen meestal wat doortastender hun snavel in je hand zetten heb ik inmiddels ervaren. Maar dat geeft niet, hoort bij het leerproces naar ik aanneem Bedankt voor je uitleg, Wessel.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb dezelfde mening als Wessel.
                          Als je geen zekerheid hebt omtrent de sexe van je vogels, laat ze DNA sexen en binnen de week heb je zekerheid.

                          Rik

                          Opmerking


                          • #14
                            ja dat is mooi je vogels laten sexen maar als je wat richtlijnen kunt krijgen zodat het te zien is aan de vogel of aan zijn gedrag of door de bekkentest of wat dan ook dan kunnen we elkaar dat toch gewoon mededelen rekening er mee houden dat het een hulp middel is.
                            de voorbeelden die Wessel geeft zijn toch indicaties en als op 1 vogel veel van die indicaties betrekking hebben dan kun er er toch van uit gaan dat je het bijna zeker kunt weten wat of het is een voorbeeld je hebt een vogel zitten in de kooi in rust zit de vogel wat breder op stok,is wat groter als de andere,heeft een ronder kopje,tijdens het vangen vangt de vogels jouw met de snavel,bij de bekkentest kun je bijna de duim er tussen leggen nou wat heb je dan in de hand een man of pop.

                            en ja ik weet een DNA test geeft 100% zekerheid maar hoe doe je dit met vogels dan die een waarde hebben die de kosten van het sexen niet overstijgen.
                            Henk Dijkkamp

                            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
                              ..... en ja ik weet een DNA test geeft 100% zekerheid maar hoe doe je dit met vogels dan die een waarde hebben die de kosten van het sexen niet overstijgen........
                              Dan zul je of die extra kosten voor lief moeten nemen, of toch moeten wachten tot er bevruchte eitjes zijn
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X