Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jong Bijvoeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jong Bijvoeren?

    ik heb een nest met een jong hij wordt de gehele dag nauwelijks gevoerd
    het had spreidpoten hier heb wat aan gedaan een touwtje is dit van invloed?
    je hoort het jong ook helemaal niet bedelen is het noodzaak dat ik ga bijvoeren zelf bedoel ik?
    zo ja hoe doe je dat en met wat voor voer? zelf iets maken van eivoer?
    kan dat mischien? en moet ik het jong dan ook uit het nest halen? zo ja hoe houd je zon beestje dan warm? hij is morgen 2 weken

    groetjes pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    Niet aanmodderen

    Hallo Pascal,

    Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoever hij/zij wil gaan, maar ik begin nooit aan bijvoeren o.i.d. Wel probeer ik jongen over te leggen indien nodig maar dat is niet altijd mogelijk.
    Ook ruim ik jonge vogels met spreidpoten altijd op.

    Groet,

    Herman

    Opmerking


    • #3
      Aanmodderen

      Hoi herman ik kijk het toch aan als het spalkje niet werkt moet hij weg
      nog een vraag herman vind jij dat ik zon koppel moet uitschakelen voor de kweek? o ja heb nou weer bevruchte eieren op een aantal nesten
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        Niet uitsluiten

        Hallo Pascal,

        Ik zou het koppel niet uitsluiten voor de kweek. Ik heb ook wel eens een jong met spreidpoten ertussen zitten. Toch geeft zo'n koppel vaak daarna wel weer goede jongen. Ik weet niet waar het aan ligt. Wat me wel opvalt is dat het vaak voorkomt in kleinere nesten. Nesten van 4 of meer zitten ze nooit in. Ik hoor vaak dat de pop teveel op de jongen zou liggen en ik doe dan ook in een klein nest vaak een iets groter kunstei zodat de pop er niet zo stijf bovenop ligt. Ik kan het niet verklaren maar toch heb ik zelf het gevoel dat het met voeding te maken heeft.

        Groet,

        Herman

        Opmerking

        Working...
        X