Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel eieren/jongen per koppel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoeveel eieren/jongen per koppel?

    hallo,

    Op het moment heb ik 4 koppels engelse grasparkieten met 6 eieren; 2 koppels met 7 eieren en 1 koppel met 8 eieren.
    Zo te zien allemaal bevrucht, hoeveel jongen mag je een koppel maximaal groot laten brengen?

    Ik zou eventueel bij 3 koppeltjes kleine grasparkieten die ook op eieren zitten deze kunnen vervangen met de eieren van de engelse grasparkieten maar dat vind ik best wel zonde.

    groetjes karl

  • #2
    hoeveel eiren

    Hoi Karl,

    Ik vind meestal 4 eieren per koppel wel genoeg als er meer eieren liggen ga ik meestal wat verleggen. hoe meer jongen een koppel moet grootbrengen hoe zwaarder die taak. ook heb je kans als een koppel 7 jongen uitkomen er toch twee sterven omdat het dan gewoon teveel is en de kleinste niet genoeg krijgen. en het is maar wat je belangrijker vind de engelse of de grasparkieten.
    grasparkieten staan er bekend om dat ze zeer goed voedn
    hoop dat je hier wat aaan hebt

    groeten pascal
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3
      Hallo Karl,

      Mijn Engelse grasparkieten brengen zonder problemen nesten van 7 groot. Wat ik wel eens doe is de jongen dusdanig overleggen dat de leeftijden wat dichter bij elkaar liggen. Dit voorkomt dat de grotere jongen de kleinere vertrappen.
      Dit is eigenlijk alleen maar aan de orde als er een aantal dagen tussen zit. Bijvoorbeeld als je twee jongen hebt van 6 en 8 dagen, daarna een dag of 6 geen jongen waarna er toch nog weer een eitje uitkomt.
      Als de jongen elkaar mooi om de andere dag opvolgen gaat het bijna altijd goed.

      Groet,

      Herman

      Opmerking

      Working...
      X